Autor Wątek: [Santa Fe CM] Pompa wysokiego ciśnienia (common rail)  (Przeczytany 1987 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

artur04c

  • Gość
[Santa Fe CM] Pompa wysokiego ciśnienia (common rail)
« dnia: 11 Luty 2015, 23:24:26 »
Witam, mam takie pytanie. Otóż czy tylko mi przydarzyła się awaria pompy wysokiego ciśnienia ? Problem zaczął sie po przejechanie 140 tyś km. Samochód pojechał w trasę około 100 km i nagle telefon, że zgasł, brak mocy, a potem nie odpala. Po przybyciu na miejsce bo akurat byłem w pobliżu (jestem studentem pierwszego roku na mechanice i budowie maszyn i ta sytuacja przydarzyła się mojej siostrze... :D) i widzę mojego hyundaia na światłach awaryjnych, aż mi serce zadrgało. Patrzę plama paliwa pod silnikiem, aż się leje, co sie okazało pompa wysokiego ciśnienia się rozpołowiła.  6 śrub wyleciało, ocalały tylko dwie, nie było widać śladu kleju na śrubach, akurat blisko był mechanik, ale nie miał czasu więc pożyczyłem od niego klucze pod zastaw dowodu osobistego i zacząłem rozbierać, problem wydawał się poważny, ale tak na szczęście nie było. Po rozkręceniu podstawowych elementów doszedłem do pompy,rozkręciłem, wyczyściłem, wstawiłem brakujące śruby, odpaliłem i wróciem do domu :D. Komuś jeszcze przydarzyła się taka sytuacja? na początku obstawiałem na przewody paliwowe, że się odłączył czy coś, a powodem była pompa. Na szczęście odbyło się bez lawety i serwisu co by kosztowało, więc wniosek jest taki, że nawet w najgorszych sytuacjach co może się wydawać wystarczy wszystko sprawdzić i dokręcić, a potem odpalić i spokojnie wrócić :D. Mam nadzieje, że to pierwsza i ostatnia przygoda mojego silnika CRDi :D ewidentnie wada fabryczna.... ^^ Pozdrawiam wytrwałych za przeczytanie tego posta ;)

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe CM] Pompa wysokiego ciśnienia (common rail)
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Luty 2015, 20:02:00 »
Witaj artur04c. Szczerze i autentycznie gratuluję Ci tego, że sam dałeś sobie radę z awarią pompy. Na pewno większość osób bez obycia z mechaniką musiałaby wzywać lawetę. Ale nie o to mi chodzi. Nie obraź się, ale nie wiem czemu ma służyć Twój wpis. Bo jeśli większa ilość forumowiczów zacznie się tutaj chwalić, że odkręciła im się jakaś śrubka i ją sami dokręcili, to to forum zamieni się w hub spamu. Większość osób dodaje wpisy z problemami, których sami nie potrafią rozwiązać i prosi o pomoc. I to jest w porządku. Jeśli Twój wpis miałby być komuś przydatny, to powinien mieć formę "jak naprawić pompę wysokiego ciśnienia w warunkach drogowych-krok po kroku". Ale w tej formie to chyba nic nie wnosi. Sorry :-?

santa claus

  • Gość
[Santa Fe CM] Pompa wysokiego ciśnienia (common rail)
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Luty 2015, 07:11:02 »
van... przeczytałeś do końca? Gratulacje :mrgreen: