Jako że w sieci znalazłem jedynie ten temat to odkopię go trochę, może się komuś przyda i zaoszczędzi parę zł. Zachęcony filmikiem na YT jak nadeszła chwila wymiany siłowników to pomyślałem, że warto skorzystać z okazji i zrobić automatyczne otwieranie bagażnika. Po naprawdę żmudnych poszukiwaniach dobrałem siłownik:
https://allegro.pl/oferta/silownik-teleskop-maski-silnika-bmw-x3-f25-6467317168Numer FA Krosno: 31280
L max: 298 mm
Skok: 106 mm
Siła F1: 680 N
Takie są w BMW X3 F25, podnoszą maskę.
Oryginał ma deczko inne parametry:
Długość [mm]: 305
Siła wyrzutu [N]: 550
Suw [mm]: 105
Numery oryginału: 81771-3K000
Numer FA Krosno: 24535
Dodatkowo zamówiłem sprężyny:
https://allegro.pl/oferta/automatyczne-otwieranie-bagaznika-sprezyna-19x44mm-9012489479Długość swobodna 44mm
Długość sprężyny ściśniętej to około 27,5mm
Siła dla maksymalnego ugięcia: 784N
Wszystko kosztowało jedynie 120zł, w teorii powinno grać i śpiewać i... lipa.
Dawałem podkładki żeby bardziej ściskało sprężynę, regulowałem gumowe odbojniki żeby w początkowej fazie mocniej ruszyły klapę i ciągle to samo - po odblokowaniu zamka klapa unosi się 2cm i tak zostaje. Jak się ją ruszy ręką to podjeżdża z trudem do połowy i znowu się zatrzymuje a potem już leci do góry, ale szybciej niż na oryginalnych siłownikach i nie wyhamowuje tak pięknie na końcu jak na filmiku.
Tak więc 680N to jeszcze za mało, nie wiem jak znaleźć siłowniki o właściwych wymiarach, z mocowaniami 9b i większą siłą, a najlepiej żeby jeszcze tłumiły ruch w końcowej fazie pracy. Jakby ktoś miał jakiś patent, to piszcie

Pozdrawiam