Ciekaw jestem jaki wyszedłby wynik na badaniu spalin (w tym samym samochodzie) stary kat, uniwersal jakiś tam nowy i np nowy z elteca. Jacyś chętni
kolego demonizujesz ;-) koledzy moi wymieniali na uniwersalne w autach trochę droższych niż hultaje i jakoś nie zdarzyło się by poleciał a przebiegi mają na nich już grubo ponad 100tys. to że kat w hundaiu wytrzymuje 100tys to tylko śwadczy o słabej jakości, ja robiłem fordami spokojnie ponad 200tys na katach i nic im się nie działo.
te katalizatory to tylko z nazwy są uniwersalne, każdy dobiera się do normy spalin i pojemności silnika i oczywiście bierze z wkładami ceramicznymi a nie metalowymi
Za jakiś miesiąc szykuje mi się przegląd więc chętnie podzielę się analizą spalin Nie wiem tylko czy będzie już nowy katalizator ( i jaki ) czy jeszcze stary :lol: Mechanik u którego byłem się pytać o katalizator poradził mi jeszcze ,żeby przed jego wymianą kupić nowe sondy bo jak twierdzi miał przypadek w którym pokazywał się błąd katalizatora, sondy "rzekomo" pracowały poprawnie ,a po wymianie kata dalej błąd. Okazało się ,że sonda przed katem była walnięta. Kolega e-gen wysłał mi kiedyś procedury sprawdzania sondy i kata ,które wykonałem i nic nie wyszło. Wymieniłem przepływomierz bo swego czasu wysiadł całkowicie , przeczyściłem styki z sond i czujnika położenia przepustnicy ,przejeździłem tak chyba z 4000km i check :evil:
mechanik zamiast radzić kupno nowych sond, powinien radzić zbadanie starych. bardzo prosto się weryfikuje. po pierwsze błąd kata nie zależy absolutnie od pierwszej sondy, tylko od wskazań drugiej! pierwsza służy do korekcji mieszanki a druga kontroluje stan kata. przy dobrym kat-e 2 sonda powinna mieć stałą wartość napięcia ok. 0,45V, jeżeli zacznie pracować i pojawi się na niej sygnał identyczny jak na pierwszej sondzie od razu wywali błąd kata. niech ci mechanicy trochę się douczą, a nie wpędzają klientów w niepotrzebne koszty :mrgreen:
zresztą założyłem temat kiedyś, jest tu zarejestrowany przeze mnie sygnał jak przy zwalonym kacie sondy pracują
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=3340&start=15 [ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2010-01-15, 18:39 ]Scalenie dwóch postów. Na przyszłość proszę korzystać z opcji proponowanej przez kolegę poniżej!