Forum > Accent
Katalizator - wymiana i jego zamienniki - Accent '02
kml:
--- Cytat: "sustanon0" ---Mechanik u którego byłem się pytać o katalizator poradził mi jeszcze ,żeby przed jego wymianą kupić nowe sondy bo jak twierdzi miał przypadek w którym pokazywał się błąd katalizatora, sondy "rzekomo" pracowały poprawnie ,a po wymianie kata dalej błąd.
--- Koniec cytatu ---
Bardzo dobra rada. Lepiej sprawdzić to co da się łatwo wymienić :)
wtom:
--- Cytat: "kml" ---Ciekaw jestem jaki wyszedłby wynik na badaniu spalin (w tym samym samochodzie) stary kat, uniwersal jakiś tam nowy i np nowy z elteca. Jacyś chętni :D
--- Koniec cytatu ---
kolego demonizujesz ;-) koledzy moi wymieniali na uniwersalne w autach trochę droższych niż hultaje i jakoś nie zdarzyło się by poleciał a przebiegi mają na nich już grubo ponad 100tys. to że kat w hundaiu wytrzymuje 100tys to tylko śwadczy o słabej jakości, ja robiłem fordami spokojnie ponad 200tys na katach i nic im się nie działo.
te katalizatory to tylko z nazwy są uniwersalne, każdy dobiera się do normy spalin i pojemności silnika i oczywiście bierze z wkładami ceramicznymi a nie metalowymi
--- Cytat: "sustanon0" ---Za jakiś miesiąc szykuje mi się przegląd więc chętnie podzielę się analizą spalin :) Nie wiem tylko czy będzie już nowy katalizator ( i jaki ) czy jeszcze stary :lol: Mechanik u którego byłem się pytać o katalizator poradził mi jeszcze ,żeby przed jego wymianą kupić nowe sondy bo jak twierdzi miał przypadek w którym pokazywał się błąd katalizatora, sondy "rzekomo" pracowały poprawnie ,a po wymianie kata dalej błąd. Okazało się ,że sonda przed katem była walnięta. Kolega e-gen wysłał mi kiedyś procedury sprawdzania sondy i kata ,które wykonałem i nic nie wyszło. Wymieniłem przepływomierz bo swego czasu wysiadł całkowicie , przeczyściłem styki z sond i czujnika położenia przepustnicy ,przejeździłem tak chyba z 4000km i check :evil:
--- Koniec cytatu ---
mechanik zamiast radzić kupno nowych sond, powinien radzić zbadanie starych. bardzo prosto się weryfikuje. po pierwsze błąd kata nie zależy absolutnie od pierwszej sondy, tylko od wskazań drugiej! pierwsza służy do korekcji mieszanki a druga kontroluje stan kata. przy dobrym kat-e 2 sonda powinna mieć stałą wartość napięcia ok. 0,45V, jeżeli zacznie pracować i pojawi się na niej sygnał identyczny jak na pierwszej sondzie od razu wywali błąd kata. niech ci mechanicy trochę się douczą, a nie wpędzają klientów w niepotrzebne koszty :mrgreen:
zresztą założyłem temat kiedyś, jest tu zarejestrowany przeze mnie sygnał jak przy zwalonym kacie sondy pracują http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=3340&start=15
[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2010-01-15, 18:39 ]
Scalenie dwóch postów. Na przyszłość proszę korzystać z opcji proponowanej przez kolegę poniżej!
kml:
--- Cytat: "wtom" ---koledzy moi wymieniali na uniwersalne w autach trochę droższych niż hultaje i jakoś nie zdarzyło się by poleciał
--- Koniec cytatu ---
A wyobraź sobie, że ja sam byłem przy tym jak ASO załozyło do seata zamiennik kata za 1800 PLN i miesiąc po gwarancji w/w zdechł i świadczy to o tym, że jest to część jak każda inna i też potrafi się wysypać zaskakująco szybko.
--- Cytuj ---te katalizatory to tylko z nazwy są uniwersalne, każdy dobiera się do normy spalin i pojemności silnika i oczywiście bierze z wkładami ceramicznymi a nie metalowymi
--- Koniec cytatu ---
Nie rozumiemy się, ja nie jestem przeciw katom uniwersalnym w ogóle natomiast chciałbym wiedzieć jakiej firmy kat który miałbym włożyć do siebie. Gdzieś czytałem, że sprawność katalizatora sięga ok 100 tys co na polskie warunki jest bardzo dużo przy założeniu że średni przebieg wynosi ok 10 do 12k km rocznie. Poza tym accent jest bardzo czułym samochodem i wyrzuca błedy od razu - nie wiem czy inne samochody nie są bardziej toleranycjne na te sprawy.
BTW: jest taka fajna opcja w górze okienka po PRAWEJ i nazywa się EDYTUJ - dzięki niej nie piszesz dwóch postów jeden po drugim.
wtom:
nie chodzi o kłótnię, kto ma rację ;-) raczej o portfel kolegi z problemem, zawsze jest ryzyko, ale wybór jest już duży katów "uniwersalnych" i wiele firm renomowanych je firmujących. i tak decyzja jest właściciela :mrgreen:
sustanon0:
Jutro wrzucę print screny pracy moich sond - z tego co widziałem to druga sobie stała w miejscu a pierwsza oscylowała w przedziale 200-700mV . Błąd P0422 widzę ,że jest znany ;-) Ciekaw jestem jak się skończyła Twoja przygoda z elantrą - wymieniłeś w końcu ten katalizator ?
Nawigacja
[#] Następna strona