Forum > Tucson JM

Wytrzymałość łańcucha rozrządu.

<< < (2/3) > >>

piejar:
Moim zdaniem niewłaściwe jest założenie że łańcuch trzeba wymieniać z zębatkami. Zębatki się nie naciągają - naciąga się łańcuch i co najwyżej to on hałasuje. Ale oczywiście każdy mechanik wymienił chętnie 2 X 2500 bo ma z tego kasę na częściach choćby

...kuba...:

--- Cytat: piejar w 21 Sierpień 2023, 08:49:14 ---Moim zdaniem niewłaściwe jest założenie że łańcuch trzeba wymieniać z zębatkami. Zębatki się nie naciągają - naciąga się łańcuch i co najwyżej to on hałasuje. Ale oczywiście każdy mechanik wymienił chętnie 2 X 2500 bo ma z tego kasę na częściach choćby

--- Koniec cytatu ---
Nie zgodzę się, że jest to niewłaściwe założenie.. Podstawy eksploatacji maszyn się tu kłaniają.. teoria i inżynieria.. rodzaje zużyć współpracujących ze sobą elementów, zwłaszcza, że występuje to mechaniczny rodzaj zużycia - tarcie, zmęczenie... w mniejszym stopniu korozyjne zużycie chemiczne...
Stąd założenie jest jak najbardziej WŁAŚCIWE! ale - jeśli koła zębate nie są zużyte w znacznym stopniu można w tym przypadku pozwolić na dalsze użytkowanie, jednak podlega to indywidualnej ocenie.. w innym przypadku pozostawienie zużytych kół zębatych doprowadzi do szybkiego wyeksploatowania łańcucha.
Stąd wniosek - póki koła mają jeszcze zęby fizycznie można założyć nowy łańcuch - oczywiście będzie to chodziło.. ale pytanie jak szybko dojdzie do zużycia łańcucha w wyniku nieprawidłowego zazębiania się na zużytym kole zębatym.

arapaho:
A czy ktokolwiek z kolegów słyszał aby faktycznie coś się działo z tym łańcuchem w stopniu wymagającym wymiany? Może wiecie coś o typowych objawach takiej awarii...
p.s.
Przewertowałem googla i łańcuch można nabyć w cenach od 50-150 zł + drugie tyle za napinacz. W niektórych sklepach występuje w komplecie UWAGA- z jednym kołem zębatym :P .

eweryst:
witam, troszkę odgrzeje kotleta.. tez mnie nurtowało pytanie na temat łancucha i zadzwoniłem do ASO w Łodzi. tamtejszy serwis mówi, że łancuch powinno się też wymienić. rozrzad wedlugo producenta co 90tysiecy lub 72 miesiace i.. serwisant zasugerował przy przebiegu jak mój (prawie 200kkm) przy wymianie łancucha zalecane wymiana wariator..

piejar:
Mam diesla więc tym chętniej się wypowiem: 260 kkm i łańcuch fabryczny. Ja nic nie słyszę a to ponoć jest czynnik motywujacy. Ale fakt że mam z produkcji koreańskiej jeszcze. Natomiast turbinę zaczynam już słyszeć ale oleju nie pije. Rozważam regenerację

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej