Autor Wątek: [i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym  (Przeczytany 23202 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Listopad 2015, 18:13:23 »
Cytat: "Denny4"
bobi17
Tym samym najbezpieczniejszym odcięciem zasilania dla obwodu stałoprądowego jest odłączenie w pierwszej kolejności wysokiego potencjału czyli +.
Dlatego też w większości urządzeń stałoprądowych włącznik i wyłącznik montowany jest na dodatnim biegunie (o ile nie zastosowano podwójnego przełącznika).


To japończycy  i koreańczycy się chyba nie znają, bo w starych Suzuki/Toyotach czy potem w Daewoo sterowanie światłem przeciwmgłowym odbywało się poprzez rozłączenie (-). Nawet włączanie świateł mijania i długich też działało poprzez włączenie obwodu na biegunie ujemnym - co było tłumaczone mniejszym wypaleniem styków przełącznika i dłuższym jego działaniem. A dodam, że przy światłach mijania i długich w takim Suzuki Alto z 1996 roku nie było przekaźnika, jak  w  większości dzisiejszych aut. :)

A tak na marginesie, to nie powinno się po ładowaniu akumulatora odłączać klem od biegunów na włączonym prostowniku! Bo podczas ładowania akumulatora z ogniw wydzielają się opary kwasu siarkowego - wybuchowego w dużym stężeniu, szczególnie w ostatniej fazie ładowania. Powinno się wyłączyć prostownik na włączniku lub wyjąć wtyczkę z gniazdka sieciowego i dopiero potem odłączyć przewody prostownika od biegunów akumulatora. Dlatego na przykład przy odpalaniu samochodu pożyczając prąd z innego auta kablami, należy jeden koniec kabla masowego (najlepiej w aucie z rozładowanym akumulatorem), podłączyć nie bezpośredni pod bieguna ujemnego akumulatora a np do masy po przeciwnej stronie komory silnika (do miejsca zamocowania akumulatora), lub gdzieś do bloku silnika. Też rozłączanie takich kabli lepiej zacząć od kabla masowego. Bo jak spadnie nam przewód masowy, to nic się nie stanie, jak będziemy mieli połączony kabel (-) a odłączać będziemy (+) i nim gdzieś dotkniemy "niechcący"to możemy wypalić instalację w obu autach.  Ale to chyba wszyscy wiedzą  ;-)

Denny4

  • Gość
[i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Listopad 2015, 19:39:35 »
Tak zgadza się z tym sterowaniem na minusie.
Tylko rozmowa jest tutaj o elektronice (cyfrowych układach sterujących) a Ty wspominasz o elementach analogowych.
Dlatego na minusie bo w takim układzie obciążenie jest po stronie wysokiego potencjału. Największy prąd płynie w chwili rozgrzewania żarnika. Więc zamykając obwód przez minus nieznacznie niwelujemy nagły skok prądowy w chwili załączania.

Z tymi oparami to nie tyle kwas siarkowy co wodór w reakcji elektrolizy.
Jednak zastanówmy się rozsądnie..... gdzie w sklepie kupimy dobrej klasy akumulator z możliwością ładowania lub możliwością otwarcia cel, uzupełnienia elektrolitu i notatką w instrukcji obsługi o sposobie ładowania.
Współczesne akumulatory są bezobsługowe i można je sporadycznie doładować, jeżeli nie trzyma energii to jest do wymiany lub instalacja elektryczna do naprawy.

Jeśli chodzi o kable rozruchowe to jest zupełnie inna bajka i nie ma sensu jej tutaj opowiadać.

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Listopad 2015, 13:20:08 »
Denny, każdy akumulator jest z możliwością ładowania! Przecież w samochodzie ciągle przy włączaniu silnika czy korzystaniu z elektrycznych szyb czy radio bez włączonego silnika rozładowujemy akumulator a po włączeniu silnika jest on ładowany. Pytanie tylko które nowe akumulatory są odporne na mocne rozładowanie i ładowanie (poza żelowymi). Bo ładowanie przez alternator w aucie nie jest tak mocne jak ładowanie prostownikiem. A w nowych akumulatorach "bezobsługowych" są cieńsze płytki ołowiowe przez co przy mocniejszym rozładowaniu i późniejszym ładowaniu wielkim prądem cieńsze płyty poszczególnych ogniw mogą się pokrzywić i zetknąć ze sobą co powoduje zwarcie wewnętrzne akumulatora i dziwne szybkie rozładowania bez powodu i długotrwałe ładowanie którego efekt jest krótkotrwały - szybko się rozładuje.

Offline Michał

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
Ładowanie akumulatora prostownikiem
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Styczeń 2018, 19:50:22 »
Cześć, planuje na noc wyjąć akumulator i go nieco podładowac i lekko odsiarczyć domowym prostownikiem. Akumulator jest oryginalny t.j. taki z jakim wyjechał z fabryki-  auto z 2011 roku. Jako ze nigdy tego nie robiłem, a wyczytałem, że aku potrafi wybuchnąć, to chciałbym prosić Was o porady i na co uważać przy wymontowywaniu aku. Czy wogóle przy obecnej mroźnej aurze powinno się demontować aku na noc?

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Styczeń 2018, 20:17:23 »
Auto w garażu czy pod chmurką? Odsiarczanie ci mało da a wręcz może zaszkodzić. Ja mam w garażu auto, dziś prostownik podłączyłem pod niego do rana i tyle. Demontować to możesz kiedy chcesz tylko w pomieszczeniu ładować najlepiej z dobrą wentylacją jak coś...

Offline Michał

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Styczeń 2018, 22:28:01 »
Nie dodałem...pod chmurka. Takze demontaż i w mieszkaniu ladowanie....odradzacie ładowanie w mieszkaniu?   Czemu odsiarczania moze zaszkodzić?
Aku dziala i auto odpala, fakt ze nieeeco dłużej na mrozie, ale nie zdarzyło się żeby kręcił w nieskończoność. Niemniej jednak aku oryginalny o zastanawiam sie czy nie powinno sie go podladowac.

Offline aliali

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Styczeń 2018, 22:53:17 »
Twój akumulator ma już 7 lat. Jeżeli wymaga doładowywania to szkoda sobie głowę zawracać bo i tak za chwilę będziesz zmuszony kupić nowy, więcej jak rok od pierwszych objawów utraty pojemności nie pociągnie. Układ ładowania tak jest dobrany, że zapewnia pokrycie energią i ładowanie nawet na krótkich dystansach. Doładować można jeżeli się z jakiegoś powodu rozładowało ale nie można z tego robić reguły. Wyjdzie drożej jak gdzieś pojedziesz, obniży się temperatura otoczenia i nie da się uruchomić.

Offline Michał

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Styczeń 2018, 09:13:09 »
Musze zimę przetrzymac:) ...elektromechanik tez powiedział ze 7-8 lat dla oryginalnyh aku w benzynie to max. Niemniej powiedział ze jak przetrzymam ta zimę to i lato powinien wytrzymać. I jak wymieniać to na przyszła zimę już na pewno. Dlatego kombinuje jak pomoc mojej baterii żeby faktycznie do przyszlej zimy wytrzymala:p

Offline guniak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 174
[i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Styczeń 2018, 18:46:49 »
Ja ładowałem zawsze w łazience tam jest dobra wentylacja. Zrób jakąś dłuższą trasę i wystarczy. Ja wymieniłem orginał po 9 latach a rok temu palił przy -30, teraz 10 min postoi na radiu i kaput. Kupiłem nowy