Autor Wątek: [Sonata NF] Remoncik Sonaty - jaka przyczyna ?  (Przeczytany 9769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rafalrkc

  • Gość
Ekspertyza techniczna
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Grudzień 2016, 10:58:28 »
Witam,
Przywracam moją sprawę. Zwróciłem się do ubezpieczalni mechanika wniosek o wypłatę odszkodowania z winy mechanika. Ubezpieczalnia wykonała opinię rzeczoznawcy na której dała decyzję odmowną. Przesyłam w załączniku opinię rzeczoznawcy i proszę abyście na nią spojrzeli i przekazali swoje uwagi. Ja uważam że ta ekspertyza jest oparta na domniemaniach i przesłankach a nie ma w niej żadnych dowodów.
Czy uważacie że element znajdujący się w filtrze jest jedynie elementem dodatkowym?
Ze względów bezpieczeństwa usunąłem dane osób i firm.

Link do ekspertyzy:
opinia.pdf

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[Sonata NF] Remoncik Sonaty - jaka przyczyna ?
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Grudzień 2016, 13:27:45 »
niestety ale raczej opinia jest rzetelna. wymiana oleju nic tu by i tak nie pomogla. typowe w klekotach, po pewnym czasie siadają podkładki pod wtryskami, spaliny dostają się do komory i w połączeniu z olejem tworzą placki olejowe, które oblepiają smok pompy. efekt -> z czasem zatarcie silnika. niestety to dość częste. należy kontrolować czy nie ma spalin pod korkiem oleju, jeśli tak to wymienić podkładki pod wtryskami, przy wymianie oleju stosować zawsze płukankę do silnika i raz na 100tys zdjąć miskę i skontrolować smok lub zapodać kamerkę inspekcyjną przez otwór w misce.
silnik nie wykazuje objawów ponieważ ciśnienie przy czujniku jest na tyle duże, że próg zadziałania nie wykryje, ale niestety góra silnika jest już sucha.

rafalrkc

  • Gość
Olej
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Grudzień 2016, 14:49:20 »
Sek w tym, że 15 tys. km temu ( w marcu) wymieniany był olej wraz z rozrządem i wtedy zdejmowana i czyszczona była misa.
To że w silniku zbierają się brudy i syfy to normalne, w każdym używanym silniku się to będzie działo i jak się go nie będzie płukało to się zapcha.

Pytanie główne jest takie czy zatarcie silnika spowodowane było bezpośrednio nie założeniem tulejki na filtrze oleju. Kiedy trzymałem w ręku mocowanie wraz z filtrem i pokrywą zakręconą to filtr w środku wyrażnie "latał", na tej podstawie jestem skłonny stwierdzić, że jest to element mocujący a nie tak jak napisał rzeczoznawca,że jest to element dodatkowy.

Offline grem13

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
[Sonata NF] Remoncik Sonaty - jaka przyczyna ?
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Grudzień 2016, 23:13:21 »
Witam, kolego rafalrkc, ten brakujący element nie miał wpływu na niedostateczne smarowanie silnika. Kiedyś robiąc zmianę oleju w aucie KIA Ceed 2.0CRDi zauważyłem brak tego elementu. Zrobiłem zmianę, filtr założyłem nowy, sprawdziłem ciśnienie oleju i było wszystko ok. Samochód jeździ do dzisiaj i nie ma problemow z układem smarowania. Prawdopodobnie główna przyczyna zatarcia się silnika było niedostateczne smarowanie spowodowane zabrudzeniem filtra sitkowego osadami węglowymi. Osady powstają przez nieszczelność wtryskiwacza na podkładce i to jest głowa przyczyna unieruchomienia silnika. Jak kolega wtom wspomniał, należy przygladac się tym elementom.