Autor Wątek: Lantra łyka olej  (Przeczytany 4260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adamek888

  • Gość
Lantra łyka olej
« dnia: 02 Styczeń 2010, 15:29:44 »
witam. moja Lantra łyka olej w dużych ilosciach (ponad litr na 1000 km).wycieków nigdzie nie ma. zastanawiam sie nad naprawa, tylko nie wiem czy od razu robic te uszczelniacze zaworowe, jak poradził znajomy mechanik i czy aby napewno to jest przyczyna.bo jesli np silnik był przegrzany czy tam zajeżdzony to raczej bedzie kaplica :-( czy sprawdzenie cisnienia na tłokach wykluczy powazniejsze usterki zwiazane z pierscieniami i tłokami ? mozna jakos wykluczyc jedno i przekonaniem robic te uszczelniacze? prosze o opinie :] z góry dzieki

pozdrawiam
Adam

 Szczesliwego Nowego Roku 2010 wszystkim użytkownikom forum :]

e-gen

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Styczeń 2010, 19:36:29 »
tak, pomiar kompresji z próbą olejową

adamek888

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Styczeń 2010, 20:36:46 »
to jakie jest nominalne cisnienie w mojej Lantrze?? 3.2 Mpa ??

Złośnik

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Styczeń 2010, 22:01:09 »
13 - 14.5 kg/cm2 czyli ok. 12,7 - 14,7 bar według serwisówki :)

IgoReCzeK

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Styczeń 2010, 22:58:14 »
Witam.adamek888, nie podałeś aktualnego przebiegu silnika ( samochodu ), co rodzi pewne pytania. Jeśli samochód ma przejechane nie więcej niż 150000km, to spokojnie sprawdzenie kompresji na poszczególnych cylindrach możesz sobie darować. Jeśli natomiast faktyczny przebieg nie jest Ci znany, a silnik jest zalany "jakimś" olejem mineralnym, to warto to sprawdzić, bo być może będzie Cię czekał poważniejszy remont, niż sama wymiana uszczelniaczy zaworowych. Pozdrawiam Igor.

Złośnik

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Styczeń 2010, 23:12:55 »
Trochę to dużo jak na same uszczelniacze - no chyba ze ich nei ma wogóle hehe :)
Ja miałem podobny ubytek oleju ale miałem rozerwaną uszczelkę pod pokrywą zaworów. Po uszczelnieniu - gitara.
Nie dymi Ci na niebiesko, nei amsz białej zasłony dymnej za sobą ? Majonezu nie masz na bagnecie ?
Bez takich objawów to cięzko mi sobie wyobrazić bez wycieku aż takie przepały.

wtom

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Styczeń 2010, 13:35:43 »
przez uszczelniacze spokojnie może 1l wcinać :mrgreen: , obajw uszczelniaczy widać szczególnie na zimno zaraz po odpaleniu pusszcza dyma i przy zmianie obciążeń w czasie jazdy (np. zmiana biegów), w innych przypadkach nie dymi :-P

Złośnik

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Styczeń 2010, 14:16:19 »
hmmm, ok, niewiedziałem.
Ale do tego trzeba by koleg anapisał czy ma takie objawy właśnie na co czekamy.

adamek888

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Styczeń 2010, 11:56:35 »
dym raczej szary niz niebieski, dymi szczególnie po zmianie biegów i mocnym przyspieszaniu to chyba jak kolega mniej wiecej napisał. na liczniku jest 150 tys. wiec raczej na bank kręcony licznik . ciekawe tylko jak bardzo... cisnienie bylo sprawdzane. na dwóch miał ok 12 bar. na dwóch pozostałych 11-10,5 czyli słabo... jakie prognozy ? :-/

Złośnik

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Styczeń 2010, 12:12:25 »
Ja mam 98rocznik i mam 145tys orginalnego przebiegu. Skąd wiesz, że kręcony ? Kupiłeś od takiego gościa po którym widać, że kręcony czy jak ?

adamek888

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Styczeń 2010, 12:16:51 »
Koles który go sprowadzał kupił go jak sie pozniej dowiedziałem od Turasa hehe to chyba wystarczy za komentarz...pozatym raczej nie wierze ze przez 13 lat auto zrobiło 150 tys po niemieckich drogach, auto nie wyglądało na zajechane, zawieszenie w dobrym stanie. no ale niektóre rzeczy ciezko wykryć tak od razu :-/

wtom

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Styczeń 2010, 13:01:12 »
ciśnienia nie są tragiczne (mogą zawory nie domykać z powodu nagaru, przy spalaniu oleju) zresztą próba olejowa może wskazać przyczynę. uszczelniacze po przebiegu nawet 150tys już potrafią stwardnieć. zrób próbę olejową przy pomiarze sprężania

Złośnik

  • Gość
Lantra łyka olej
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Styczeń 2010, 13:20:44 »
Cytat: "adamek888"
Koles który go sprowadzał kupił go jak sie pozniej dowiedziałem od Turasa hehe to chyba wystarczy za komentarz...pozatym raczej nie wierze ze przez 13 lat auto zrobiło 150 tys po niemieckich drogach, auto nie wyglądało na zajechane, zawieszenie w dobrym stanie. no ale niektóre rzeczy ciezko wykryć tak od razu :-/


Nie no, ja nie móię, że nie. Nawet przy przebiegu minimalnym można już zaorać auto. SPrawa prosta. Ja mam od babeczki też z niemiec, tylko ż eprzykleiła się do barierki energochłonnej kiedyś, ktoś to musiałz robić i autko jeździ.
Ale żeby nei było ze jadę offtopami, to widać turek ciskał chyba tony kebabów w nim, zresztą wiele mi to już mówi skoro kopci nieważne czy niebiesko, to nie jest diesel żeby miał kopcić :)
Próba olejowa musi być zrobiona.