Autor Wątek: korozja w elantra 2000r ?  (Przeczytany 3970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rufuz

  • Gość
korozja w elantra 2000r ?
« dnia: 04 Sierpień 2008, 22:11:01 »
Witam

Mam pytanie gdzie sa slabe punkty jesli chodzi o korozje elantry 2000r. Na co zwrocic uwage ?

Dzieki

roofus

  • Gość
korozja w elantra 2000r ?
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Sierpień 2008, 22:42:07 »
przyznam ze widzialem kilka lanterek troche starszych niz moja ale nie widzialem zeby cos rdzewialo poza wycieraczkami, ale zastanawiajac sie na tym pilnowal bym w szczegolnosci progow i nadkola bo one najczesciej stykaja sie z wilgocia, solami itp. te miejsca najbardziej sa narazone na uszkodzenia mechaniczne (odpryski) a od tego to juz blisko do korozji

Jarek

  • Gość
korozja w elantra 2000r ?
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Sierpień 2008, 22:44:29 »
Najbardziej lecą połączenia błotników przednich z progami, tylne nadkola i miski olejowe silnika.

BartBartez

  • Gość
korozja w elantra 2000r ?
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Sierpień 2008, 09:34:11 »
Cytuj
Najbardziej lecą połączenia błotników przednich z progami, tylne nadkola


Czyli możemy uznać, że każdy Hyundai ma to samo :-)

rufuz

  • Gość
korozja w elantra 2000r ?
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Sierpień 2008, 20:14:07 »
dzieki za podpowiedz

To wyglada na to ze blache maja dosc dobra. Wczoraj czytalem na forum innych marek (japonskich) i z niektorymi z nich uzytkownicy maja niemale problemy z blacha - wozy 02, 03, 04 !!! A malo brakowalo i kupilbym wlasnie ta japonska marke a wybralem koreanczyka he he he

wlasnie dzis kupilem dwie puszki Tectyl ML w sprayu i zaaplikowalem go w progi i w pare innych miejsc. Tak juz mam moj rower 10 letni wyglada jak by mial z pol roku. Podobnie z autem, lubie grzebac cos przy swoim wozie.

Jarek

  • Gość
korozja w elantra 2000r ?
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Sierpień 2008, 21:06:21 »
Cytat: "rufuz"
dzis kupilem dwie puszki Tectyl ML w sprayu

Tectyl ML jest bardzo dobry, stosuję go z dobrym skutkiem od wielu lat ale nigdy nie kupuję sprayu tylko w normalnej puszcze. Najlepszy do aplikacji jest pistolet do tzw. cieczy gęstych (taki jak konserwuje się podwozia).
Zamiast Tectylu można kupić Fluidol, jest równie skuteczny do profili.
Polecam oba produkty.

rufuz

  • Gość
co na reszte podwozia ?
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Sierpień 2008, 15:54:23 »
No do tego sprayu byl dodany taki wezyk z dysza rozpryskujaca ale za dobrze ta dysza to sie nie sprawdza. Nie mam niestety dostepu do kompresora aby uzyc pistoletu wiec musialem sie pomeczyc z dolaczonym wezykiem i ta dysza.
Mam pytanie a co najlepiej dac na reszte podwozia. Mysle aby przed zima kiedy jest jeszcze cieplo i czasem dosc sucho zabezpieczyc maksymalnie dno auta. Tzn podwozie i nadkola sa juz czesciowo czyms pokryte - taka porowata plastyczna ale dosc sztywna masa. Myślę o niektorych elementach zawieszenia. Nie wiem czy wydech sie czyms pokrywa ale sadze ze nie bo przeciez sie nagrzewa. Pytam bo to moje pierwsze auto w zyciu wiec wiecie jak to jest.
A jak duzo tego Tectylu ML dac w zamkniete profile ? Jeśli teraz zaaplikuje Tectyl ML w zamkniete profile to po jakim czasie ponownie powinno sie to zrobic ?
Czytalem o czyms takim jak "baranek" aby dac na dno auta. Co sadzicie ?

Pozdrawiam

BartBartez

  • Gość
korozja w elantra 2000r ?
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Sierpień 2008, 15:59:27 »
Baranek nadaje się tylko pod lakier bo niemalowany potrafi trzymać wilgoć jak gąbka

Jarek

  • Gość
korozja w elantra 2000r ?
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Sierpień 2008, 21:31:46 »
Ja używałem Tectylu 190 Black - to jest taki antykorozyjny środek typu PCV, odporny na zadrapania i ścieranie. Ten środek nie musi być malowany lakierem samochodowym.

rufuz

  • Gość
korozja w elantra 2000r ?
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Sierpień 2008, 22:24:37 »
no wlasnie dzis dno auta zrobilem tectyl bodysafe a dna progow tectyl 190 black dodatkowo w zamkniete profile dalem tectyl ML. Sporo roboty mialem. Nie chcialem aby tectyl byl wszedzie ale tylko tam gdzie rdza sie pojawila lub pojawic sie moze.
Kiedy pracowalem w MAN to dna autobusow zabezpieczalismy wlasnie tectylem.