Forum > i30 GD

[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost

(1/2) > >>

caravan:
Witam wszystkich,

od kilku tygodni jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem i30. Otóż od nowości układ kierowniczy nie działa prawidłowo, to znaczy po skręcie kierownica nie wraca do położenia na wprost, trzeba do tego użyć siły. Zdaje się, że kierownica ma większy problem do powrotu na wprost po skręcie w lewo, niż w po skręcie w prawo. ASO (Moto-Budrex w Bydgoszczy) po dwukrotnej wizycie stwierdziło, że wszystko jest w porządku (ostatnio sprawdzali coś na komputerku i podobno wgrali jakieś sterowniki).
Niestety kierownica nadal nie wraca tak, jak powinna.

Wydaje mi się także, że kierownica chodzi dość ciężko, trzeba używać dość sporej siły (względem innych samochodów, które prowadzę), aby kierować auto. Ponadto mam wrażenie, że przy zmianie trybu wspomagania niewiele się zmienia (coś jak tutaj, tylko że mój samochód jest nowy i nic nie miał wymieniane: http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5974).

Czy ktoś miał już podobny problem? Z tego co czytałem na forach innych marek, przyczyn takiego zachowania może być wiele, może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie? Może warto odwiedzić inne ASO?

Pozdrawiam,
caravan

piwi:
Witam,
Moim zdaniem masz jakąś usterkę i muszą Ci to naprawić. Przede wszystkim skoro twierdzą że tak ma być to niech ci pokażą w nowym aucie że kierownica nie wraca. Jak będą dalej się upierać to napisz do Hyundaia (może być nawet przez facebook - sprawdzone przeze mnie) i interwencja będzie zapewne szybka :)

Co do przywołanego przez Ciebie tematu którego jestem autorem : dziwna sprawa z tymi trybami. Jestem już po drugiej wymianie kolumny kierowniczej. Teraz kierownica chodzi faktycznie ciężko nawet na trybie komfort. Sprawdzałem w innych autach z salonu i jest tak samo. Hyundai musiał coś zmienić chyba. Zmiana trybów u mnie już działa ale bardzo słabo - różnice między trybami są bardzo małe, ale jednak są. Kiedyś te tryby miałem super i się sprawdzały w codziennym użytkowaniu - różnice między nimi były bardzo duże. Niestety Hyundai to spierniczył.

Jeśli masz dosyć nowe auto to skoro ASO  nie chce naprawić samochodu masz prawo ubiegać się o nowy samochód wolny od wad. Musisz reklamować pojazd nie z tytułu gwarancji ale niezgodności z umową.

Pozdrawiam

dario_79:
Dziwna sprawa. Ja mam auto pół roku, zrobiłem jakieś 8kkm i wszystko działa jak należy. Kierownica sama wraca w położenie idealnie. Tryby wspomagania działają prawidłowo. Od nowości tak masz? Jeśli tak to wada fabryczna. Problem tylko w tym, że aso zna się tyle na tym wszystkim jak ja na gotowaniu. Tzn, wodę na herbatę wiem jak zagotować. Musisz z nimi trochę powalczyć, ale nie sam. Może jakiś kolega z forum z twojej okolicy ma tego samego hultaja wolnego od tej wady. Poszukaj trochę i sprawdz jak u niego działa, będziesz miał porównanie. A wracając do tematu aso, to dlatego nie ufam im i ich niewiedzy, bo kiedyś w innym autku chcieli mi wymienić kolumnę kierowniczą, bo ma duże luzy i krzyknęli mi 4500zł, albo nie podbiją mi przeglądu. Olałem ich i zabrałem samochód na przegląd do stacji diagnostycznej. Okazało się, że luz był na którejś gałce czy drążku (nie pamiętam już dokładnie). Element wymieniony i autko było ok jeszcze przez kilka lat i żadnych luzów nie miało. Po prostu są albo oszuści i chcą wyciągnąć pieniądze albo nie znają się na mechanice w ogóle.

caravan:
piwi, dario_79: dziękuję Wam za odpowiedź!

Tak jest od nowości, ale odbierając samochód nie zwróciłem na to uwagi (wiadomo, entuzjazm z powodu odbioru nowego auta). Po pierwszej wizycie w ASO napisałem do Hyundai Motor Poland (ta kierownica to jedna sprawa, jeszcze jest nieprzyjemna sprawa z kołami zimowymi, które kupiłem u dealera i jak się okazało, bez czujników ciśnienia - o czym oczywiście dowiedziałem się po zakupie, a nie przed, ponadto zachowanie pracowników dealera/serwisu podczas pierwszej wizyty pozostawiało delikatnie mówiąc wiele do życzenia). Centrala odpisała mi wielkimi frazesami, jak to zależy im na kliencie i że ASO skontaktuje się ze mną celem ponownej wizyty. Po zaprezentowaniu im, dlaczego uważam, że kierownica nie działa jak powinna (zabrałem ich na przejażdżkę), oni twierdzą, że "tak musi być". Jak widać, wcale tak nie musi być, o czym właśnie poświadczyliście (i co jest zgodne z tym, czego należy oczekiwać po sprawnym układzie kierowniczym). Przyznam, że jestem już sfrustrowany tą sytuacją, bo chciałem po prostu samochód, który działa jak należy, a okazało się, że za 60k kupiłem bubel.

W tej chwili planuję napisać jeszcze poziom wyżej, tj. do jakiejś centrali na Europę, a jak nie, to do Korei. Ponadto rozważam pomoc rzeczoznawcy PZM.

kosmos2011:
Caravan będziesz tak pisał i pisał i pisał ......

Zacznij od tego adresu http://www.tvnturbo.pl/programy/turbo-kamera,6348.html

HMP będzie zapewniać przepraszać i nic z tego nie będzie wynikać.
 
Przeczytaj ten temat http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4971&postdays=0&postorder=asc&highlight=tvn&start=0

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej