piwi, dario_79: dziękuję Wam za odpowiedź!
Tak jest od nowości, ale odbierając samochód nie zwróciłem na to uwagi (wiadomo, entuzjazm z powodu odbioru nowego auta). Po pierwszej wizycie w ASO napisałem do Hyundai Motor Poland (ta kierownica to jedna sprawa, jeszcze jest nieprzyjemna sprawa z kołami zimowymi, które kupiłem u dealera i jak się okazało, bez czujników ciśnienia - o czym oczywiście dowiedziałem się po zakupie, a nie przed, ponadto zachowanie pracowników dealera/serwisu podczas pierwszej wizyty pozostawiało delikatnie mówiąc wiele do życzenia). Centrala odpisała mi wielkimi frazesami, jak to zależy im na kliencie i że ASO skontaktuje się ze mną celem ponownej wizyty. Po zaprezentowaniu im, dlaczego uważam, że kierownica nie działa jak powinna (zabrałem ich na przejażdżkę), oni twierdzą, że "tak musi być". Jak widać, wcale tak nie musi być, o czym właśnie poświadczyliście (i co jest zgodne z tym, czego należy oczekiwać po sprawnym układzie kierowniczym). Przyznam, że jestem już sfrustrowany tą sytuacją, bo chciałem po prostu samochód, który działa jak należy, a okazało się, że za 60k kupiłem bubel.
W tej chwili planuję napisać jeszcze poziom wyżej, tj. do jakiejś centrali na Europę, a jak nie, to do Korei. Ponadto rozważam pomoc rzeczoznawcy PZM.