Autor Wątek: [i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost  (Przeczytany 9045 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

caravan

  • Gość
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« dnia: 11 Grudzień 2014, 23:23:17 »
Witam wszystkich,

od kilku tygodni jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem i30. Otóż od nowości układ kierowniczy nie działa prawidłowo, to znaczy po skręcie kierownica nie wraca do położenia na wprost, trzeba do tego użyć siły. Zdaje się, że kierownica ma większy problem do powrotu na wprost po skręcie w lewo, niż w po skręcie w prawo. ASO (Moto-Budrex w Bydgoszczy) po dwukrotnej wizycie stwierdziło, że wszystko jest w porządku (ostatnio sprawdzali coś na komputerku i podobno wgrali jakieś sterowniki).
Niestety kierownica nadal nie wraca tak, jak powinna.

Wydaje mi się także, że kierownica chodzi dość ciężko, trzeba używać dość sporej siły (względem innych samochodów, które prowadzę), aby kierować auto. Ponadto mam wrażenie, że przy zmianie trybu wspomagania niewiele się zmienia (coś jak tutaj, tylko że mój samochód jest nowy i nic nie miał wymieniane: http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5974).

Czy ktoś miał już podobny problem? Z tego co czytałem na forach innych marek, przyczyn takiego zachowania może być wiele, może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie? Może warto odwiedzić inne ASO?

Pozdrawiam,
caravan

piwi

  • Gość
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudzień 2014, 00:28:01 »
Witam,
Moim zdaniem masz jakąś usterkę i muszą Ci to naprawić. Przede wszystkim skoro twierdzą że tak ma być to niech ci pokażą w nowym aucie że kierownica nie wraca. Jak będą dalej się upierać to napisz do Hyundaia (może być nawet przez facebook - sprawdzone przeze mnie) i interwencja będzie zapewne szybka :)

Co do przywołanego przez Ciebie tematu którego jestem autorem : dziwna sprawa z tymi trybami. Jestem już po drugiej wymianie kolumny kierowniczej. Teraz kierownica chodzi faktycznie ciężko nawet na trybie komfort. Sprawdzałem w innych autach z salonu i jest tak samo. Hyundai musiał coś zmienić chyba. Zmiana trybów u mnie już działa ale bardzo słabo - różnice między trybami są bardzo małe, ale jednak są. Kiedyś te tryby miałem super i się sprawdzały w codziennym użytkowaniu - różnice między nimi były bardzo duże. Niestety Hyundai to spierniczył.

Jeśli masz dosyć nowe auto to skoro ASO  nie chce naprawić samochodu masz prawo ubiegać się o nowy samochód wolny od wad. Musisz reklamować pojazd nie z tytułu gwarancji ale niezgodności z umową.

Pozdrawiam

Offline dario_79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Grudzień 2014, 20:43:53 »
Dziwna sprawa. Ja mam auto pół roku, zrobiłem jakieś 8kkm i wszystko działa jak należy. Kierownica sama wraca w położenie idealnie. Tryby wspomagania działają prawidłowo. Od nowości tak masz? Jeśli tak to wada fabryczna. Problem tylko w tym, że aso zna się tyle na tym wszystkim jak ja na gotowaniu. Tzn, wodę na herbatę wiem jak zagotować. Musisz z nimi trochę powalczyć, ale nie sam. Może jakiś kolega z forum z twojej okolicy ma tego samego hultaja wolnego od tej wady. Poszukaj trochę i sprawdz jak u niego działa, będziesz miał porównanie. A wracając do tematu aso, to dlatego nie ufam im i ich niewiedzy, bo kiedyś w innym autku chcieli mi wymienić kolumnę kierowniczą, bo ma duże luzy i krzyknęli mi 4500zł, albo nie podbiją mi przeglądu. Olałem ich i zabrałem samochód na przegląd do stacji diagnostycznej. Okazało się, że luz był na którejś gałce czy drążku (nie pamiętam już dokładnie). Element wymieniony i autko było ok jeszcze przez kilka lat i żadnych luzów nie miało. Po prostu są albo oszuści i chcą wyciągnąć pieniądze albo nie znają się na mechanice w ogóle.

caravan

  • Gość
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Grudzień 2014, 21:40:32 »
piwi, dario_79: dziękuję Wam za odpowiedź!

Tak jest od nowości, ale odbierając samochód nie zwróciłem na to uwagi (wiadomo, entuzjazm z powodu odbioru nowego auta). Po pierwszej wizycie w ASO napisałem do Hyundai Motor Poland (ta kierownica to jedna sprawa, jeszcze jest nieprzyjemna sprawa z kołami zimowymi, które kupiłem u dealera i jak się okazało, bez czujników ciśnienia - o czym oczywiście dowiedziałem się po zakupie, a nie przed, ponadto zachowanie pracowników dealera/serwisu podczas pierwszej wizyty pozostawiało delikatnie mówiąc wiele do życzenia). Centrala odpisała mi wielkimi frazesami, jak to zależy im na kliencie i że ASO skontaktuje się ze mną celem ponownej wizyty. Po zaprezentowaniu im, dlaczego uważam, że kierownica nie działa jak powinna (zabrałem ich na przejażdżkę), oni twierdzą, że "tak musi być". Jak widać, wcale tak nie musi być, o czym właśnie poświadczyliście (i co jest zgodne z tym, czego należy oczekiwać po sprawnym układzie kierowniczym). Przyznam, że jestem już sfrustrowany tą sytuacją, bo chciałem po prostu samochód, który działa jak należy, a okazało się, że za 60k kupiłem bubel.

W tej chwili planuję napisać jeszcze poziom wyżej, tj. do jakiejś centrali na Europę, a jak nie, to do Korei. Ponadto rozważam pomoc rzeczoznawcy PZM.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Grudzień 2014, 21:52:39 »
Caravan będziesz tak pisał i pisał i pisał ......

Zacznij od tego adresu http://www.tvnturbo.pl/programy/turbo-kamera,6348.html

HMP będzie zapewniać przepraszać i nic z tego nie będzie wynikać.
 
Przeczytaj ten temat http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4971&postdays=0&postorder=asc&highlight=tvn&start=0

piwi

  • Gość
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Grudzień 2014, 22:46:32 »
caravan,
A może po prostu spróbuj jeszcze zgłosić tą usterkę w innym, lepszym ASO? A jeśli nie masz innego ASO w pobliżu lub inne ASO podejdzie do sprawy tak samo to na Twoim miejscu złożyłbym reklamację z tytułu niezgodności z umową (wyłącznie pisemną) i zarządał nowego samochodu. Jeśli sprzedawca nie odniesie się do tej reklamacji w ciągu 14 dni i nie przywróci pojazdu do stanu zgodnego z umową to z automatu Twoje roszczenia zostaną uznane i dostaniesz nowy samochód. Oczywiście ASO zapewne się odniesie i będzie twierdzić dalej że auto jest sprawne, ale ważne aby reklamować auto nie z tytułu gwarancji a właśnie niezgodności z umową. Później pozostaje Ci już tylko UOKiK i droga sądowa, która w tym przypadku będzie łatwa do wygrania. Wada jest ewidenta i prosta do udowodnienia. Myślę jednak że gdy w ten sposób zgłosisz reklamację ASO zwyczajnie podejmie się naprawy i będzie OK. Ja bym tylko w ten sposób załatwiał sprawę mając samochód który dopiero co wyjechał z salonu.

Pozdrawiam i daj znać o efektach walki z ASO.
Piotr

Offline dario_79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Grudzień 2014, 20:09:21 »
Haha! Co do czujników już pisałem w innym poście. Też nie miałem. Poszedłem do salonu i pokazałem im papier, że jest wpisane na fakturze, że jest. Oczywiście bajki, że czujniki ogólnie są be i w ogóle. A co mnie interesuje, miały być - nie ma. Poprosiłem o rekompesatę i wydusiłem bagaznik dachowy. Oczywiście nie obyło się bez cotygodniowego ponaglania. A co do kierownicy - mają być odczuwalne tryby jazdy, kierownica, jadąc oczywiście, po puszczeniu nawet przy 15-20km/h wraca mi "do zera" idealnie na wprost. Więc musi być coś nie tak. Niech te paproki "wymieniacze" a nie naprawiacze, niech idą na plac ziemniaki sprzedawać, a nie wciskać ciemnotę, że tak ma być. Ja już im zapowiedziałem, że nawet nie pozwolę sobie oleju wymienić u nich. Mam gdzieś ich gwarancje.

caravan

  • Gość
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Grudzień 2014, 00:05:01 »
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. Będę na bieżąco informował o sprawie.

W takim razie spróbuję reklamacji z tytułu niezgodności z umową i postaram się odwiedzić drugie ASO w Bydgoszczy. Historia z LPG ciekawa, najważniejsze, że szczęśliwie zakończona ;-). Mam nadzieję, że taka będzie również i moja.

Pozdrawiam

amiku

  • Gość
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Styczeń 2015, 17:26:50 »
Mam identyczny problem jak założyciel tematu...czy coś się wyjaśniło w rzeczonej sprawie ? Z góry dzięki za opowiedź

Offline AndrzejK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i30] Po skręcie kierownica nie wraca do jazdy na wprost
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Styczeń 2015, 23:14:29 »
Witam.
Mój i30 w wersji  confort jest z 2-ego miesiąca produkcji  2012r ( Maj ).Kierownica w różnych  trybach  ma wyczuwalne różne siły wspomagania.Wiadomo że najciężej obraca się w trybie " SPORT "Natomiast koła czy to w lewo, czy w prawo, nawet przy małych prędkościach wracają natychmiast na wprost. Tak więc musisz mieć coś w nie tak ( może zła  geometria, zbieżność , pochylenie,nierówne ciśnienie w kołach  itp ).