Autor Wątek: [Sonata EU4] Piski na zilnym silniku i tuleje wahacza  (Przeczytany 3773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

onyskowy

  • Gość
[Sonata EU4] Piski na zilnym silniku i tuleje wahacza
« dnia: 10 Grudzień 2014, 16:31:04 »
Witam
Na zimnym silniku przy ruszaniu auto strasznie piszczy, po przejechaniu kilku kilometrów to ustępuje. Powymieniałem paski klinowe ale problem dalej występuje. Gdzie szukać przyczyny?

Pojawiły mi się również stuki w tylnym zawieszeniu, początkowo diagnosta stwierdził, że to łożysko i faktycznie wyło, wymieniłem. Stuka dalej, mechanik stwierdził, że wyrobiły się tuleje wahacza (wzdłużnego albo dolnego, nie jestem w stanie teraz powiedzieć) problem w tym, że śruby są tak zapieczone, że nie da się ich odkręcić i trzeba wszystko ciąć. Nie bardzo ma aktualnie czas żeby to robić. Powiedział, że nie wydarzy się nic złego jeżeli jakiś czas tak pojeżdżę, czy faktycznie wszystko będzie ok? i co najważniejsze czy przy okazji nie rozwalę czegoś innego?

ed. ortografia. tekla

gto.ferrari.599

  • Gość
[Sonata EU4] Piski na zilnym silniku i tuleje wahacza
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Grudzień 2014, 23:52:49 »
Mechanik niech najpierw zdiagnozuje dokładnie na szarpakach lub na podnośniku co ci w zawiasie poleciało...
Nigdy jeszcze nie ucinałem śrub, bo nie było takiej potrzeby (chyba, że ze stabilizatora raz w lagunie)... Zawsze stawiały opór ale siła razy ramię daje pożądane efekty... (szkoda śrub i pieniędzy, na nowe śruby)
Zmień "mechanika"... bo twierdzi, iż trzeba ciąć, a jeszcze nie założył klucza

WG42

  • Gość
piszczące paski po wymianie
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Luty 2015, 22:18:45 »
Witam,
A co się dalej dzieje z piszczącymi paskami ? Aktualnie też mam piszczące paski.Była wymiana i nowe piszczą w różnych momentach jazdy autem.Jak się dobrze komora silnika rozgrzeje przestają być słyszalne piski.Zdarza się przy niskich temperaturach że nie piszczą.
W warsztacie gdzie serwisuję samochód mają Kia-e Magentis (silnik ten sam) i też paski piszczą po wymianie.Obsługa twierdzi że to jakaś wada ,np rolki.

gto.ferrari.599

  • Gość
[Sonata EU4] Piski na zilnym silniku i tuleje wahacza
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Luty 2015, 23:37:43 »
Wymień rolkę prowadzącą, a przy okazji sprawdź rolkę napinacza i nie będzie już piszczeć... (możesz spróbować nasmarować łożyska - delikatnie podważając osłony przeciw kurzowe na łożyskach)
Pozdrawiam[/code]

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata EU4] Piski na zilnym silniku i tuleje wahacza
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Luty 2015, 18:39:15 »
W G4JP jest tylko rolka. Przyczyn może być kilka : źle dobrany (długość budowa) pasek firmy z "definicji" piszczącej, problem z którymś kołem pasowym, nieprawidłowy naciąg paska.