Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu

<< < (5/12) > >>

kosmos2011:
Zniknęły ale dla benzyny dla diesla są dalej niżej.

volcan:
Faktycznie - trzy pedały mnie zmyliły ;-)

No to czekam na kierownicę, zobaczymy jak będzie wyglądała i potem rozkminiamy złącza itp.

W każdym razie wiem do kogo zwrócić się z prośbą o pomoc  8-)

Edit: Kierownica już jest (w sumie już długo jest...) - niestety będę musiał zrobić hybrydę + pobawić się w "przemalowanie" skóry - okazało się, że kierownica nie jest szara, jak poprzednia, tylko lekko brunatna jakby. Kolory "na oko" mało się różnią - faktyczną różnicę widać dopiero po przyłożeniu nowej kierownicy do tapicerki samochodu - kolor kompletnie nie pasuje.

Co do hybrydy - tylna część kierownicy (plastik - ten między kołem kierownicy i obudową kolumny kierowniczej) przełożę ze starej kierownicy (zaślepki przycisków tempomatu są na wcisk?), natomiast skóra po zdjęciu drewnopodobnych nakładek okazała się lekko zadrapana w kilku miejscach, więc będzie polakierowana na właściwy kolor (jakiś ponoć bardzo porządny środek wnikający w strukturę skóry i odporny na ścieranie).

Niejako "przy okazji" wymieniona będzie kolumna kierownicza (pojawił się luz na mocowaniu do nadwozia - jedna ze "sztabek" górnego mocowania odspoiła się od reszty kolumny i pojawił się luz na kierownicy - "nowa" kolumna za 9 PLN już podróżuje w bagażniku).

Sprawą elektryki zajmie się elektryk samochodowy - częściowo w ramach "rehabilitacji" za poprzednie problemy przy naprawie samochodu.
Schematy elektryczne + serwisówkę ze zdjęciami wtyczek i schematy pinów już wydrukowane, czekają na najbliższy czwartek...

Fotorelacji z montażu tempomatu niestety nie zrobię (nie będę nad mechanikiem wisiał...), ale obiecuję, że napiszę co dokładnie trzeba było zrobić (tj. których fragmentów wiązki nie było - jeżeli faktycznie jej nie ma).

Sumarycznie koszty nie są zniewalające - kierownica za 179 złotych + kolumna kierownicza za 9 złotych, czyli z przesyłką niewiele ponad 200 złotych. Mam trochę złączek, pinów itp. z oryginalnych wtyczek HMC - obie skrzynki elektryczne, które kupiłem na allegro były wycięte z samochodu z kawałkami instalacji.

OT trochę... Miało nie być tjunów a już zaczynam kombinować jak tu wepchnąć podgrzewanie siedzeń  ;-)

Edit: Nowa kierownica zamontowana (niestety - kolor farby do skóry na wzorniku był o dobre 3 tony ciemniejszy, niż faktycznie wyszedł na kierownicy... Niemniej jednak mam chytry plan obicia "budżetowo" starej kierownicy - kolor itp. dobierze się z natury, potem znowu przekładka kierownicy - to już sprawa szybka, bo wszystko ogarnięte, więc dosłownie kilka śrub i nakrętek...

Tempomat podłączony - udało się wykorzystać wsuwki do złączek od instalacji, której końcówki z konektorami przyszły wraz ze skrzynkami elektrycznymi, niestety nie udało się już tak łatwo ze złączem przy zegarach (do kontrolki) - tutaj wsuwki są jakieś mega-nietypowe i elektryk po prostu wlutował się w żarówkę i dorobił do tego normalną złączkę umożliwiającą wymontowanie zegarów z samochodu.
Testu drogowego tempomatu nie byłem w stanie przeprowadzić - auto jest nieposkręcane (czeka na obejmy gum stabilizatora - jak to się mówi... do czternastu razy sztuka ;-) ), ale kliknięcie "ON" na kierownicy zapala kontrolkę na desce, więc chyba powinno być OK?

W stosunku do schematu elektrycznego z rosyjskiej strony było trochę różnic - nie wszędzie zgrały się kolory kabli, ale właściwe piny zostały zidentyfikowane po obu stronach - przy kompie i wtyczkach pośrednich.

Faktycznie - brakowało jedynie czterech połączeń - cała reszta instalacji w aucie była gotowa.

szyszek933:
Witam ja dołożylem przyciski na kierownice wraz z instalacją jednakże u mnie nie działa prosiłbym o schemat podłączenie kabli. Z góry dziękuję.

volcan:
U mnie było dokładnie tak, jak tutaj . Poszukaj posta użytkownika DmiZar - tam są schematy elektryczne wiązki powiązanej z tempomatem (w tym rozpiska z zaznaczonymi pinami we wtyczkach), tych zaznaczonych na czerwono nie ma w samochodzie, reszta jest na miejscu.

Lokalizacja wtyczek jest tam na zdjęciach rozpisana i dokładnie pokazana. Generalnie potrzebujesz pociągnąć 3 przewody od taśmy airbagu (i tu musisz mieć piny, żeby je we wtyczce wpinanej w taśmę osadzić i następnie dolutować do nich przewody) do dwóch wtyków umiejscowionych mniej więcej obok pedału gazu (pod osłoną tunelu środkowego), oraz jeden przewód też z tamtego miejsca (tj. z tunelu środkowego) - ale do zestawu wskaźników (do kontrolki tempomatu).

Kolory kabli w wiązce są inne (tzn. u mnie były inne...), niż na schematach zamieszczonych na cytowanej przeze mnie stronie, ale umiejscowienie pinów we wtykach i gniazdach jest identyczne, jak na schematach.

Do wtyczki wpinanej w taśmę airbagu potrzebujesz pinów takich, jak w większości wiązki auta - jakby co - będę w stanie w czerwcu poratować Cię kilkoma takimi pinami (zostało mi jeszcze kilka wtyczek od skrzynek elektrycznych).

Do wtyczki przy zestawie wskaźników ciężko dostać pin (bardzo nietypowy - cienka blaszka) - elektryk wlutował się do żarówki i zrobił osobną złączkę. Jeżeli mi zapału wystarczy, to kiedyś, przy okazji, dokupię oryginalną wtyczkę i przełożę ten jeden pin (ale czy jest sens...).

Venlabax:
Witam serdecznie!

Czy istnieje możliwość montażu tempomatu do tego modelu nr VIN: KMHSC81BP2U320304

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej