Autor Wątek: [i30] Nowy i30 1.4 MPI - szybkość nagrzewania  (Przeczytany 4071 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

piwi

  • Gość
[i30] Nowy i30 1.4 MPI - szybkość nagrzewania
« dnia: 28 Listopad 2014, 22:07:26 »
Witam,
Chciałbym Was prosić o zdanie czy z moim i30 jest wszystko OK. Otóż dzisiaj przy temperaturze -1 st przejechałem krótką trasę 5 km. Po pierwszych dwóch km włączyłem ciepły nawiew na drugi bieg dmuchawy i zaczęło lecieć letnie powietrze. Gdy dojechałem do celu to powietrze leciało ciepłe ale na zegarach były tylko dwie kreski na wskaźniku temperatury. Po około godzinie wracałem spowrotem i zrobiłem tak samo z dmuchawą a gdy stanąłem na światłach to temperatura na zegarach zaczęła spadać z 4 kresek do dwóch. Dodam że to nie była jazda po mieście tylko poza więc silnik podczas jazdy był ciągle na obrotach. Pod domem gdy stałem chwilę żeby się ogrzać temperatura.zaś spadła. Nie osiągnęła przez te 10 km temp roboczej. Powietrze leciało co prawda ciepłe ale martwi mnie tak wolne nagrzewanie a przecież nie jest jeszcze aż tak zimno...
Napiszcie jak jest u Was w tym silniku. Przyznam szczerze że ze spadającą temperaturą silnika spotkałem się tylko w dieslu, ale w benzynie to chyba nie jest normalne?
Pozdrawiam!

Offline GRZECH

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 204
[i30] Nowy i30 1.4 MPI - szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Listopad 2014, 15:13:14 »
Mam podobnie.
Pewnie to kwestia małego i dużego obiegu wody chłodzącej.
Po osiągnięciu temperatury ~70oC otwiera się duży obieg i ciepły płyn miesza się z zimnym. Powoduje to chwilowy spadek temperatury.
Dodatkowo temperatura zawsze spadnie jak masz włączone na max ciepło i wentylator a na zewnątrz jest zimno...

Ale niech się wypowiedzą specjaliści.

Offline choody

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[i30] Nowy i30 1.4 MPI - szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Listopad 2014, 19:38:12 »
Ja bym obstawil problem z termostatem. Po pierwsze przy zimnym silniku wl go poczekaj ok2min i dotknij o a weze  jezeli oba(do chlodnicy i do termostatu) sa letnie masz otwarty obieg  wiec  termostat zzaciety. Drugie rozgrzej silnik do wl wentylatora i zobacz czy obydwa weze sa gorace. Nawet jak sie otwiera termostat nie powinna tak temp spadac. Temp otwarcia termostatu to ok 92st. Mam nadzieje ze to sie przyda....

Lucressi

  • Gość
[i30] Nowy i30 1.4 MPI - szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Grudzień 2014, 15:21:23 »
Witaj.

U mnie z temperatura nie ma problemu. Auto bardzo szybko się nagrzewa. Nie jestem w stanie dokładnie podać dystansu, ale gdybym od razu ruszył z zimnego to do2 km mam już ciepłe powietrze na szybie, i nigdy nie zauważyłem spadku temperatury.

Offline flyman

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i30] Nowy i30 1.4 MPI - szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Grudzień 2014, 10:35:11 »
Ja mam 1.6 CRDI i powiem tak: Laguna II diesel nagrzewa się dwukrotnie szybciej niż o wiele młodszy Hyundai i30. Zarówno w Lagunie jak i w Hyundai'u mam klimatronik dwustrefowy.
Co prawda w miarę krótkim czasie faktycznie pojawia się ciepławe powietrze, ale do ocieplenia samochodu to jest za mało. Ciepłe powietrze robi się dopiero po ok. 5 km.

Generalnie w Lagunie II w całym samochodzie jest już bardzo przyjemnie po 5 km, a w Hyundai'u aby dojść do takiego samego efektu trzeba przejechać ok. 10 km (przy temperaturze zewnętrznej ok. -3 st.).
Jestem zawiedziony szybkością ogrzewania.
Za to klimatyzacja szybciej chłodzi  ;-) niż w Lagunie II. Niestety zimą jest to bezużyteczne  :-|

piwi

  • Gość
[i30] Nowy i30 1.4 MPI - szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Grudzień 2014, 11:28:57 »
Z tego co mi wiadomo w CRDI jest elektryczna grzałka powietrza, i to właśnie dzięki niej odczuwasz po niedługim czasie ciepłe powietrze. W benzynie ciepło pochodzi tylko z silnika i powinno pojawiać się bardzo szybko.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, spróbuję wymienić sobie sam termostat (koszt i wkład pracy niewielki), nie będę z tym jeździł chyba do ASO.
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2014-12-03, 12:39 ]
Jednak sam tego nie wymienię, dostęp jest bardzo ciężki, przeszkadza alternator. Chyba nie pozostaje nic innego jak ASO.