Forum > ix35 EL
[ix35 EL] Sprzęgło pada?
torrent2:
Sprzęgło naprawione. Jak pisałem wcześniej, zdecydowałem się naprawić u znajomego mechanika.
I tak:
- zepsute sprzęgło było firmy Valeo
- awarii/zepsuciu uległa tarcza sprzęgła, jednak nie okładziny, a mianowicie rozleciał się cały środek (sprężyny i całe to „coś”, co znajduje się w środku tej tarczy z okładzinami)
- łożysko oporowe miało luz i „chodziło na sucho”
- jedynie tarcza docisku była w dość dobrym stanie
- mechanik sam był zaskoczony, że tej firmy tak się rozpadło to sprzęgło
- zdecydował się założyć innej firmy, skoro to po 100 tyś/km tak się rozleciało (nie mówił mi jakiej)
- samej tarczy nie można kupić – są tylko w kompletach
- koszt naprawy: sprzęgło; 680 zł, robocizna; 200 zł; łącznie – 880 zł
- proszę zwrócić uwagę, ile prędzej za taką naprawę wołał sobie serwis (mój post wyżej, tzn.: „…W serwisie powiedzieli mi, że koszt zrobienia (wymiana sprzęgła i docisku + robocizna) od 1800 do 2400 zł…”
Dodatkowo wymienił mi także łącznik elastyczny wydechu (harmonijkę).
Tak się zastanawiam nad samymi objawami uszkodzenia sprzęgła.
Wspominałem już, że sama awaria nastąpiła nagle pod garażem. Jednakże prędzej (tylko nie wiem, czy to były tego objawy?), źle wchodziła mi trójka a także przejście z jedynki na dwójką odbywało się z „szarpnięciem”, nie było płynności przejścia. Ja podejrzewałem w tym swoją nieumiejętność i brak wyczucia tego auta. Czy ten objaw będzie teraz – zobaczymy. Samochód odebrałem wczoraj wieczorem i nie zwróciłem na to uwagi.
Zibi:
Na allegro sprzęgła do ix35 są marki Sachs.
[ Dodano: 2015-03-03, 12:08 ]
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zapytania z dnia 24 lutego 2015r. o treści:
„Zepsuło mi się w aucie sprzęgło, serwis twierdzi że jako element eksploatacyjny nie podlega gwarancji, ja uważam że sprzęgło powinno wytrzymać minimum 100 tys. km, podczas gdy moje auto ma dopiero 48,5 tys. km. Domagam się wymiany sprzęgła w ramach gwarancji. Planujesz zakup kolejnego auta dla członka rodziny, jednak jeżeli potraktujecie mnie odmownie, to nie wiem jeszcze, jakie auto kupię ale wiem już na pewno, jakiego nie kupię.”
Serdecznie dziękujemy za przesłaną wiadomość.
Hyundai Motor Poland Sp. z o.o. informuje, że po konsultacjach z Autoryzowaną Stacją Obsługi Hyundai samochód nie został jeszcze poddany diagnozie. Pragniemy przekazać, że w celu określenia charakteru usterki tj. określenia czy nastąpiła awaria z winy producenta (naprawa gwarancyjna) czy sprzęgło zostało zużyte w wyniku intensywnej eksploatacji (napraw odpłatna) należy dokonać dokładnej weryfikacji zgłoszenia. Zgodnie z warunkami gwarancji, „gwarancja nie obejmuje: Części, w których stwierdzone przez Autoryzowaną Stację Obsługi samochodów Hyundai usterki nie wynikają z uszkodzeń materiału lub nie powstały w wyniku wadliwego procesu produkcji, takich jak: świece zapłonowe i żarowe, żarówki, pióra wycieraczek, klocki hamulcowe, szczęki hamulcowe, pasek ,,V” (napędu alternatora i pompy wody, wspomagania) , pasek balansowy, bezpieczniki, tarcze sprzęgła, filtry ( oleju, powietrza, paliwa, klimatyzacji), płyny eksploatacyjne, substancje smarujące.”
Podsumowując powyższe, zapraszamy do kontaktu z Autoryzowaną Stacją Obsługi Hyundai Auto GT w celu umówienia dogodnego dla Pana terminu diagnozy. Dyrektor Obsługi Posprzedażnej, Pan Cezary Marciniak (cezary.marciniak@autogt.pl ) pozostaje do Pana w pełnej dyspozycji.
Z poważaniem / Best regards
Marta Jachnik
After Sales Team | Customer Care Specialist
Hyundai Motor Poland Sp. z o.o.
ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa, Poland (Mokotów Nova, Budynek A, 8 piętro)
KRS pod nr 00000 67 315, NIP: 521-03-35-531
vqsoft:
i co dało się :) będzie dobrze Zibi.. kiedy spocik ?
Zibi:
spocik w każdej chwili ... AutoGT chce auto na 3-4 dni w celu rozebrania skrzyni i sprawdzenia co jest nie tak ze sprzęgłem, niestety nie chcą dać auta zastępczego, ale o tym w innym wątku.
może parking pod kościołem na Żbikowie, jeżeli nadal tu pracujesz?
vqsoft:
nadal :)
mozemy sie tam ustawić któregoś popołudnia - moze czwartek ?
Nawigacja
[#] Następna strona