Autor Wątek: Parujące szyby i zablokowane drzwi  (Przeczytany 4863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Olex903

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« dnia: 24 Grudzień 2009, 00:56:16 »
WItam, jestem od dzisiaj na forum:) mam następujący problem: Prawe tylne drzwi nie chcą się otworzyć ani z zewnatrz ani od wewnątrz:/ gdy zamykam centralnym słychać że cięgło pracuje ale drzwi nawet nie drgną:/ od miesiąca mam lantre i tylko raz przez przypadek się otworzyły i zamykały normalnie i otwierały ale po zamknięciu na centralnym znów to samo i nic nie daje rady co mam zrobić?? mój drugi problem to parujące szyby:(( poprostu jakas tragedia!! a teraz gdy mamy mrozy w nocy po wejsciu do auta musze skrobać szyby od środka!! masakra!! ogrzewanie musi chodzić non stop na 4tym biegu bo inaczej szyby parują strasznie!! niewiem co mam zrobićSad( dzisiaj odkręciłem podszybie wyciągnełem troche błota ale nadal to samo:/ proszę o pomoc!! Sad

wtom

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Grudzień 2009, 11:33:49 »
parowanie: zobacz czy masz filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) za schowkiem pasażera, jak jest to pewnie zabity. po drugie mogą być niedrożne otwory wentylacyjne w bagażniku.

Erebus

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Grudzień 2009, 11:49:11 »
co do drzwi to stawiam na uszkodzony siłownik albo źle skręcone cięgna. Zdejmij boczek z drzwi to się wyjaśni. Miałem taką samą historię z drzwiami jak zamókł mi siłownik.

Olex903

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Grudzień 2009, 00:16:23 »
Tak panowie tylko powiedzccie mi jak ja mam boczek zdjąć skoro drzwi się nie chcą otworzyć :-/ a ten filtr przeciwpyłkowy to nie jest przypadkiem w wersjach z klimą??:/ i w którym miejscu on dokładnie się znajduje??

Carexpert

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Grudzień 2009, 02:34:50 »
Filtr kabinowy maja tylko wersje z klimatyzacja. Bez klimy nie ma go bo nie ma potrzeby go stosowac. Co do parujacych szyb to zobacz czy nie masz wlaczonego obiegu zamknietego mimo braku klimy dodatkowo sprawdz czy na szybach jest para czy np plyn chlodzacy choc raczej plyn nie powinien zamarzac. Mozesz miec zapchane odplywy wody z nagrzewnicy i podszybia. Wtedy zbiera sie woda i moze parowac.
Co do drzwi to nie jest to sprawa mrozu? Jezeli nie to masz problem bo bez zdjecia tapicerki nie otworzysz a jak nie otworzysz nie zdejmiesz jej. Mozna tylko na sile odkrecic co sie da i odblokowac ciegna od zamka jak sie nie da to na sile otwierac. Ale bedzie ciezko. Przyczyna moze byc np zle dopasowanie drzwi zamka lub rygla. A probowales otwierajac centralnym zamkiem drzwi docisnac do auta by zluzowac zamek? Jezeli sa zbyt mocno spasowane a silownik slaby moze tak sie blokowac. Kolejna sprawa moze byc zardzewialy mechanizm zamka lub za slaby silownik. Z tym ze jak by to byl silownik jak wyciagniesz recznie rygiel powinny sie normalnie otwierac wiec raczej to zamek lub zle spasowanie chyba ze nie probowales recznie podniesc rygiel ale watpie bys na to nie wpadl.

Olex903

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Grudzień 2009, 12:09:56 »
Podszybie czyściłem:/ wyciągnałem co nieco błota, a ten obieg zamknięty jak sprawdzić?? a odpływ wody z nagrzewnicy gdzie można sprawdzić??? na szybach to para bo sprawdzałem:/ nie da się poprostu jeździć:/ i to jest najgorsze:/ a co do drzwi bede zmuszony je jakos siłą musiał otworzyć :-| a co do drzwi to probowałem już ryglem podnosić ale rezultat mierny:/ tylko pomóżcie mi z tą parą na szybach koledzy:/ napiszcie jak mozecie w pkt. Jakie musze czynności wykonać czy coś :-/ bo wstać rano w mróz -15 i skrobać szyby od środka to nie jest miła sprawa a ludzie patrzą jak na świra :mrgreen:

Carexpert

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Grudzień 2009, 12:15:58 »
Skoro masz juz na podszybiu syf musisz przepchac odplyw wody z niego. Na podszybiu zbiera sie woda z szyby przedniej i czesci dachu. Jak jest zapchany odplyw to ta woda wchodzi ci do kabiny i stad moze byc para. Wlej wode na podszybie i zobacz czy woda swobodnie schodzi. Jezeli nie poszukaj odplywu. Zazwyczaj sa na koncach podszybia i zawsze w najnizszym ich miejscu. tam musi byc kanal odplywowy wody. Musisz go przepchac i woda musi wsobodnie schodzic. Co do odplywu z nagrzewnicy to ty go raczej nie masz bo zapomnialem ze nie masz klimatyzacji. Zajmij sie odplywami z podszybia. Wez lej wode i zobacz czy ona tam stoi czy splywa.

Złośnik

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Grudzień 2009, 13:47:56 »
Cytat: "Carexpert"
Filtr kabinowy maja tylko wersje z klimatyzacja. Bez klimy nie ma go bo nie ma potrzeby go stosowac.

Tylko wersje z klimą ? Dotyczy to tylko Lantry J-1 ? Bow J-2 jakoś i z klimą i bez nie ma filtra kabinowego do pewnego rocznika.
Po drugie dlaczego nie ma potrzeby stosowania filtra przeciwpyłkowego/kabinowego bez klimy ? Czy syf z zewnątrz wchodzi do kabiny tylko podczas pracy klimatyzacji ?
Dziwne. Mógłbyś kolego sprostować swoje sugestie :?:

Filtr kabinowy jeśli masz jest wsadzany do tunelu powietrza za wentylatorem pod schowkiem pasażera. I tam trzeba się dogrzebać. Skoro tak ci parują szyby od środka to ewidentnie musi ci się zbierać wilgoć w środku i parować na szyby, potem to zamarza i efekt taki jaki jest. Wywal dywaniki materiałowe jeśli amsz takie lub wysusz do cna. Sprawdź ten filtr i drożność całego kanału dolotowego przed i za filitrem aż do kratek nawiewów. Zapodaj środek odgrzybiający/czyszczący do nawiewów powietrza.
Co do drzwi, jakoś będzies zmusiał wykombinować żeby je otworzyć, po tym zabiegu tylko zdjęcie boczka i kontrola co i jak i naprawa. Zapewne spadło cięgno lub się obluzowało od rygla. Jeżli mozesz, weź odkręć klamkę od drzwi od środka lub zsuń szybę na dół i przyjrzyj się przez uszczelki jak wygląda sytuacja w środku.

Olex903

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Grudzień 2009, 15:13:08 »
PANOWIE!!! więc jest tak: drzwi juz naprawiłem:)) musiałem je docisnąć kilka razy mocniej(o mało nie przesunęłem samochodu) :mrgreen: otworzyłem od srodka poruszałem nimi troche podgiełem zawias spryskałem wd-40 i się otwieraja i zamykaja jak trza:) poprostu się opuściły:) ale teraz ta gorsza część zabawy, parowanie:/ to ja juz niewiem mam szukac tego filtra czy nie?? z tego co wiem to odgrzybiacz to raczej do klimy kolego sie stosuje ;-) To przy podszybiu tez mam spratnac ten syf caly tak?? bo od tego jest?? ze jak sie woda zberze to paruje w srodku pozniej??

A możecie wydać opinie na ten temat?: http://www.allegro.pl/item860294113_wkladka_zapachowo_osuszajaca_hit.html

szk3

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Grudzień 2009, 21:18:54 »
W Lantrze J-1 miałem ten sam problem. Strasznie parowały szyby nawiewem tylko przednia odparowywała i tylna od ogrzewania natomiast boczne zimą były prawie zawsze zaparowane, ale ja z tym nic nie robiłem boczne po prostu co jakiś czas przecierałem (przednie, aby widzieć lusterka)

Olex903

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Grudzień 2009, 21:59:06 »
tak ale kolego nie moze tak byc zeby tak szyby parowały bo to sie mija z celem :-/
Może ktoś wydać opinie na tą saszetke co dałem link wyżej?? spotkał sie już ktoś z czymś takim??? dobre to jest?? sprawdza się??

Carexpert

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Grudzień 2009, 23:01:32 »
Otóż Złośnik, filtr kabinowy stosuje sie tylko i wylacznie w samochodach z klimatyzacja (znam tylko 1 wyjatek) z tego wzgledu ze tylko i wylacznie parownik klimatyzacji w czasie pracy jest mokry nagrzewnica jak nie cieknie jest sucha i goraca. Parownik zimny mokry i w calkowitych ciemnosciach i dlatego sa to idealne warunki do rozwoju bakterii i grzybow i aby temu zapobiec zaklada sie filtry kabinowe zwane tez przeciwpylkowe by to co wpadnie nie osiadalo na mokrym skraplaczu i nie gnilo. W nagrzewnicy to nie nastapi bo jest goraca i sucha wiec nic nie zgnije ani nie urosnie. Mam nadzieje ze ci wytlumaczylem roznice. Ciesze sie ze drzwi juz zrobiles. Tak jak pisalem to czasem pomaga wiem bo wielokrotnie sprawdzilem. Teraz tylko znajdz chwile i sprawdz odplywy wody i je udroznij a pozbedziesz sie wilgoci z auta.
Powodzenia!

horvat

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Grudzień 2009, 23:02:52 »
Mam Accenta i ten sam problem z parowaniem juz dalem sobie spokuj .
Po prostu to jest hyundai i tyle. (dodam ze mialem inne samochody i nie bylo az tak zle)

Carexpert

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Grudzień 2009, 23:17:47 »
A u mnie szyby odparowywuja tak szybko ze zanim rusze sa czyste a tez mam Hyundaia to nie jest normalne i zadne auto tak nie ma. Pojawia sie parowanie przy zlym ustawieniu nawiewow zapchanych odplywow zapchanego filtra kabinowego lub nieszczelnosci nagrzewnicy z tym ze ostatni przypadek to parujace i tluste szyby.

Złośnik

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Grudzień 2009, 23:20:44 »
Cytat: "Carexpert"
Otóż Złośnik, filtr kabinowy stosuje sie tylko i wylacznie w samochodach z klimatyzacja (znam tylko 1 wyjatek) z tego wzgledu ze tylko i wylacznie parownik klimatyzacji w czasie pracy jest mokry nagrzewnica jak nie cieknie jest sucha i goraca. Parownik zimny mokry i w calkowitych ciemnosciach i dlatego sa to idealne warunki do rozwoju bakterii i grzybow i aby temu zapobiec zaklada sie filtry kabinowe zwane tez przeciwpylkowe by to co wpadnie nie osiadalo na mokrym skraplaczu i nie gnilo. W nagrzewnicy to nie nastapi bo jest goraca i sucha wiec nic nie zgnije ani nie urosnie. Mam nadzieje ze ci wytlumaczylem roznice.

Wszystko fajnie kolego.
W takim razie wytłumacz mi może - mam autko jak w opisie przy profilu z klimą fabryczną - dlaczego nie mam filtra kabinowego ???
I koledzy którzy mają te same autka również nie mają filtra kabinowego. Czyżby ta seria była opatrzona tzw. "a nei chce mi się i nie damy tutaj akurat filtra. Niech grzyb ich żre..." ?????