Forum > Getz
[Getz] Wysokie spalanie Getz 1.1 63KM 2003
12dominik21:
Witajcie. Od ponad miesiąca jestem posiadaczem Getza 1.1 przed liftem. Piszę dopiero teraz bo już jakąś opinię o aucie sobie wyrobiłem.
Opis problemu: Spalanie w cyklu miejskim wynosi ok 10l/100, jak na taki silnik jest to niemożliwe. W cyklu mieszanym jest to 9l. Na pewno coś jest nie tak, powinien palić 2-3 l mniej. Co może być przyczyną?
Auto ma 155tys, po zakupie wymieniłem w nim olej, filtry, olej w skrzyni, przednie tarcze i klocki, pasek od alternatora. Przeczyściłem też kable od zapłonu, bo początkowo lekko przerywał, ale po tym jest ok (tylko na 3 biegu czuć nieznaczne poszarpywanie, ale na tyle że tylko kierowca je czuje, pasażerowie nie)
Co mnie dziwi: od samego początku od zakupu, po odpaleniu świeciła się kontrolka check engine jakieś 5 sek, po czym gasła. Zrobiłem jakieś 1500km i wczoraj zapaliła się na stałe.
W silniku wyskakuje błąd z czujnika położenia wału, ale to było sprawdzane na samym początku po zakupie, wtedy nic więcej nie było. Został on skasowany.
Czy tak wysokie spalanie może być spowodowane uszkodzeniem sondy lambda (jeśli tak to jakie kody błędów) czy raczej skończył się katalizator?
Dodam, że w tym aucie zbyt wczesne przełączenie biegów z 1 na 2 (przy 2,5tys obrotów) powoduje dziwny brzęk, a z 2 na 3 przy 2,3-2,5 tys obrotów olbrzymie drżenie całego auta, tak głośne, że chwilowo zagłusza całą kabinę! I nie jest to szarpanie jak przy zduszonym silniku przy zbyt małych obrotach. W efekcie muszę go kręcić zawsze do 3 tys na biegach 1-3 i wtedy nie ma dziwnych dźwięków. Na wyższych biegach, można zmieniać na niskich obrotach i nie dzieje się nic złego. Gdzieś czytałem, że powyższe objawy (spalanie i drżenie) mogą wskazywać na wysokie zużycie katalizatora. Co wy na to?
Dzięki jeśli ktoś odpowie, pozdrawiam.
Zabrania się pisania w kolorze czerwonym - kolor zarezerwowany jest dla celów administrowania forum. tekla
robaszek127:
Co do drżenia sprawdź najpierw przewody najlepiej w nocy na zapalonym silniku lekko Zwilżone wodą. Jak będzie widać przebicia to są do wymiany i moze to one źle działają przy niskich obrotach.
Tak samo na świecach powinno widać czy jest za bogata mieszanka i elektrody są czarne okopcone.Najbardziej tu podejżana jest sonda bo ona odpowiada głównie za spalanie. A katalizator to raczej tak szybko by się nie zapchał. Ale często teraz mechanicy polecają wycinanie kata bo biorą i sprzedają na złomie a klient nawet nie wie że został zrobiony w balona.
12dominik21:
Ale czy przy kablach byłoby drżenie czy raczej przerywanie, szarpanie itd? Tutaj na 3 biegu jest faktycznie czasem czuć leciutkie momentalne spadki mocy, ale głównie przeszkadza mi drżenie, kiedyś nagram to i wstawię link z yt. Dosłownie jakby ktoś umieścił w komorze silnika wielki wibrator:P pojawia się przy jakichś 2,3 tys (bo poniżej tej wartości nie dam rady zmienić z 2 na 3 u mnie w Gacku bo przecież jest za słaby) i znika przy 2,7tys obrotów.
A co do sondy, jakie kody błędów powinny się pojawić w przypadku jej uszkodzenia?
jaki jest koszt samej sondy (nie jakiejś badziewnej) i jaki jest koszt kompletu kabli? wie ktoś?:)
Miał być ekonomiczny samochód do miasta :(
kosmos2011:
Diagnostyka http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
Nie zrozumiałem czy jak zapalił się na stałe CE to był to błąd czujnika wału czy
155000 km i 11 lat to już czas wymienić (a nie czyścić) przewody WN i świece.
Świece zapłonowe NGK (oryginał) BKR5ES-11 lub BKR5E-11 (elektroda V), Champion RC10YC4
Przewody wysokiego napięcia (nie podałeś numeru vin więc w 2003 były stosowane dwa rodzaje przewodów) najlepiej tylko oryginalne.
do 15.04.2003 27501-02D00
od 15.04.2003 27501-02H00 zamienniki: NGK RC-KA1204 (6299), Oyodo 11E0512-OYO (w opakowaniu prawdopodobnie oryginał).
http://www.sklep-kia.pl/przewody-zaplonowe-picanto-atos-prime-getz-p-541.html
http://www.kiasklep.pl/index2.php?a=picanto&b=elektryka&c=zap%B3on+1.0%2C1.1&PHPSESSID=f5b2028621554cf79a7c9d2a75f69160
Sonda lambda oryginał 39210-02900
Błędy OBD
http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles#POS_5_4_1_2
Błędy sondy lambda P003*
12dominik21:
Diagnostykę już czytałem, ale się na tym nie znam, mechanikiem nie jestem, ale mam znajomego, kompa za darmo podłączy :mrgreen:
Faktycznie co do świec i kabli się zgadzam, trzeba je kupić.
Co do błędów, sprawdzałem je podczas zakupu, kodów nie pamiętam, ale wiem że dotyczył położenia wału.
Najgorsza bo najdroższa lambda.
Myślisz, że po wymianie kabli i świec spalanie może spaść zauważalnie?
Dzięki za odp, masz mega wiedzę! szacun
Nawigacja
[#] Następna strona