Autor Wątek: [i30] Wałki rozrządu w silnikach 1.4 i 1.6...  (Przeczytany 3774 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gto.ferrari.599

  • Gość
[i30] Wałki rozrządu w silnikach 1.4 i 1.6...
« dnia: 06 Listopad 2014, 13:37:28 »
Witam... Mam 2 głowice, jedna jest zatarta(1.6) a druga dobra (1.4). Mam pytanie dotyczące wałków rozrządu w silnikach 1.4 i 1.6... Czy wałki są takie same?
Czy można przełożyć głowice z silnika 1.4 do bloku po 1.6?
G4FA-1.4
G4FC-1.6

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30] Wałki rozrządu w silnikach 1.4 i 1.6...
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Listopad 2014, 21:53:00 »
Ssący jest inny, wylotowy jest taki sam.

Dodaj tag do tematu.

gto.ferrari.599

  • Gość
[i30] Wałki rozrządu w silnikach 1.4 i 1.6...
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Listopad 2014, 23:14:54 »
Ale jak złożę z innym ssącym to czy nie wystąpi kolizja zaworu z tłokiem?
I czy jeżeli złożyłbym cały pakiet głowicy z 1.4 to czy to zagra?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[i30] Wałki rozrządu w silnikach 1.4 i 1.6...
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Listopad 2014, 19:12:21 »
Odpowiedz sobie tak. Masz strojenie technologiczne pod 1.6, mapa, ilość powietrza, dawka z wtrysku, może nawet wydajność wtrysku i dajesz mu chociażby jeden wąski element jakim jest kolektor dolotowy o powiedzmy innym kształcie lub węższych kanałach - reasumując mniej powietrza na jednostkę, będzie działać ??? Są pewne rzeczy które są plug& play, elementy wyposażenia elektrycznego, ale w silniku jeśli chodzi o osprzęt to raczej swap polegający na przełożeniu z innego i będzie działać - nie poskutkuje.

gto.ferrari.599

  • Gość
[i30] Wałki rozrządu w silnikach 1.4 i 1.6...
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Styczeń 2015, 22:27:34 »
Więc tak: Jeżeli ktoś z was będzie kupował używaną głowicę do benzynowej i30 G4FA lub G4FC to zwróćcie uwagę na:
 *ŚRUBY GŁOWICY ...nastąpiła zmiana techniczna, ponieważ głowice są przykręcone śrubami M9x1,5 i M10x1,5 w zależności od daty produkcji i mają mniejsze otwory przelotowe w głowicy do śrub (wraz z podkładkami)
*Jest róznica w głowicach z G4FA i G4FC NIE TYLKO W WAŁKACH
*Zawsze nowa uszczelka pod głowicę choć czasami ściągnięta (raz użyta) wygląda jak nowa
Może komuś się przyda... Pytać jakby coś się działo...
Pozdrawiam