Autor Wątek: Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową  (Przeczytany 7017 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pterodaktyl

  • Gość
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« dnia: 06 Listopad 2014, 12:21:16 »
Witam
Pozwoliłem sobie założyć ten temat bo wiele piszemy o parametrach instalacji gazowych, ale zapominamy o tym, że o instalację trzeba dbać.
Do rzeczy:
1. W baku powinna być zawsze benzyna na ok. 1/4 wskazania (chodzi o pompę paliwową, która pomimo jazdy na gazie zawsze pracuje).

2. Filtr fazy lotnej zmieniamy co ok. 10 tys. km, a fazy ciekłej co ok. 15 tys. km.

3. Olej w silniku powinien być na poziomie 3/4 pomiędzy kreskami na bagnecie (info z ASO, chodzi o "zabezpieczenie" zaworów).

4. Kable napięciowe zmieniamy co ok. 40 tys. km (nie trzeba używać dedykowanych do gazu, w zupełności wystarczą oryginalne hyundaiowskie lub dobry zamiennik).

5. Świece zmieniamy co ok.15 -20 tys. km.

6. Ja stosuję zasadę, że wyjeżdżam 2 pełne zbiorniki gazu, a potem całą benzynę do rezerwy (chodzi o to aby wtryski od benzyny sobie popracowały).

 Tyle przyszło mi na myśl, wszelkie uwagi i uzupełnienia mile widziane. Krytyki nie przyjmuję  :-)  :-P  :-P

krzysiek82

  • Gość
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Marzec 2015, 20:25:08 »
3,4,6 bzdury nie rozsiewaj prosze falszywych tresci.

pterodaktyl

  • Gość
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Marzec 2015, 11:28:45 »
Witam
Czekam zatem na argumenty....
Pozdrawiam

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Marzec 2015, 13:13:18 »
Punk1 . Tu zgoda im wiecej paliwa tym lepiej bo pompa musi być zanużona dla jej chłodzenia. Wielu ludzi o tym zapomina i potem klops pada szybko bo sie zatarła.

punkt2. Ja tam nigdy nie wymienaiłem i nie wymieniam tak często bo tankuję tylko na orlenie i filtry są ładne i czyste. Gdy dawniej tankowałem u prywaciarza to w filterku pierwszym pełno była takich opiłków grafitowych.
 
punkt3. Co ma ilośc oleju do smarowania zaworów? Chyba że lejesz do paliwa mixol to pewnie je będzie smarował.Ale może się nei znam pewnie w ASO lepiej wiedzą.

punkt4 i 5.  Świece spokojnie u mnie śmigają te 50-60tys a przewody wymieniam jak padną stare. Bo nowe nie zawsze może być lepsze. Takie teraz mamy części i sporo podróbek. Niektórzy na lpg wymieniają świce i przewody co 10-20tys ich wola i ich kasa..

Punkt 6. Tankuję paliwo tylko do zapalania i w razie braku lpg. Nie będę teraz ładował 200zł na paliwo po 5,5zł skoro mam lpg po 1,68. A wtryski przeżyją skoro trochę i tak chodzą sobie na benzynie.

krzysiek82

  • Gość
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Marzec 2015, 13:23:50 »
Cytat: "pterodaktyl"
Witam
Czekam zatem na argumenty....
Pozdrawiam


Jakie mam zastosować argumenty? Proponuję zapoznać się z podstawami mechaniki po prostu.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Marzec 2015, 13:46:05 »
Po słowach krzysiek82, temat powinien być praktyczne zamknięty - jasno i na temat .
Trzeba dbać o filtry gazu, okresowo sprawdzać parametry jakie ma instalacja (podłączenie pod kompa) + ewentualna korekta - to podstawa.
Układ zapłonowy w każdej instalacji LPG powinien być sprawny i tu nie można pozwolić sobie na oszczędności (sekwencja lepiej znosi niewielkie niedomagania niż np. 2 generacja).
Paliwo w zbiorniku powinno być a że 1/4 zbiornika to jakiś kolejny mit. Nawet jak pompa na postoju (wyłączony zapłon) jest trochę zanurzona w paliwie to po jej uruchomieniu zostaje cała zalana - takie czary.
Ilość oleju 3/4 na bagnecie  :lol: i wpływ na smarowanie zaworów -na lubryfikację można przymknąć oko ale to już zdecydowanie nie.

pterodaktyl

  • Gość
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Marzec 2015, 15:52:25 »
Witam
Jedyne co słusznie tu przeczytałem: temat do zamknięcia
Dalsze dywagacje uważam za bezzasadne, mogące przerodzić się w pyskówkę.
Pozdrawiam

karol0773

  • Gość
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Luty 2016, 01:05:42 »
Jeżdżę na gazie 60 tyś, raz wymieniłem świece tylko dlatego, że padła cewka, kabli nigdy nie wymieniałem :p pompa paliwa się nie przegrzeje tylko spali gdy będziemy mieć gaz, a benzyny nic. Ja tak miałem,  że odpaliłem,  zostawiłem na trochę auto, benzyna się skończyła a nie przełączyl się na gaz, kilka razy zakrecilem i po pompie, wtedy tylko raz mi się go udało odpalić awaryjnie na gazie za drugim razem u mechanika nawet nie chciał na awaryjnym. Poza tym pompa wydaje głośniejszy i charakterystyczny dźwięk w środku auta kiedy domaga się paliwa, co do wyjeżdżania benzyny dopiero po spaleniu zbiorników gazu to bezsens. Ja włączam benzynę naprzemiennie na pewno wtedy kiedy wiem, że będę szybko jeździł,  a gaz mam do wolnej jazdy po mieście.  Co do smarowania, benzyna sama smaruje, gaz jest zbyt suchy i o to chodzi :) instalacja: sekwencja stag4 a filtry zmieniam jak mi zaczyna nagminnie przerywac :)

marcin899

  • Gość
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Lipiec 2016, 01:07:06 »
dodam że FL nie papierowy (celulozowy), a "szklany" lub poliester lub bulpren. dla purystów z odstojnikiem

Offline 1szejker

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Marzec 2017, 19:39:38 »
Ja profilaktycznie wymieniam świece i kable co 20-25 tys.
Żadnych szarpań, nierównej pracy..

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
Jak dbać o sekwencyjną instalację gazową
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Marzec 2017, 10:58:04 »
Akurat wymiana świec i przewodów to wg mnie przerost formy nad treścią bo nowe może być gorsze od starego a i tak świece u mnie spokojnie wytrzymują 50tys przebiegu. Tak samo przewody bosch aż by mi było szkoda wywalać po 20tys i kupować nowe.
Są różne szkoły. Jedni wymieniają profilaktycznie a inni jeżdżą dłużej skoro dobre.
Co do suchości gazu to tylko bardziej obciążone są zawory a silnik jest smarowany olejem a nie paliwem go to nie dwu sów. Dlatego dawniej polonezy na gazie przejeżdżały więcej kilometrów na silniku z lpg niż na bene. Podobno gaz nie wypłukuje z cylindrów filmu olejowego na ich gładzi.
No i także trzeba tankować na dobrych stacjach, wtedy filterki nie są zasyfione po roku jazdy.