Autor Wątek: Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?  (Przeczytany 4570 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

brix

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Grudzień 2009, 19:29:36 »
musze przyznać że zacnie silniczek u kolegi wygląda.Tak sobie myślę że na zużycie oleju ma wpływ stan uszczelniaczy zaworowych i pierścieni tłokowych(wzrost ciśnienia sprężania przy próbie olejowej).Do nowoczesnego silnika nie należy stosować o klasie lepkosci innej niż zalecana przez producenta silnika bo może sie to przyczynić do jego złużycia z kolei stosowanie olejów o dużo wyższych wskaźnika nie ma ekonomicznego uzasadnienia.W dzisiejszych czasach oleje dostepne na rynku są mieszaniną wielu olejów bazowych i często w takzwanym półsyntetyky będzie około 90% bazy mineralnej.Jeżeli silnik jest w dobrym stanie technicznym(nie bieże dużo oleju) należy jak najdłużej stosować olej syntetyczny który jest lepszy od mineralnego. Stosowanie oleju mineralnego ma sens jedynie w wypracowanych jednostkch gdzie miedzy współpracującymi elementami występuja duże luży tam olej mineralny moze sprawdzać sie nieco lepiej.
 
Źródło "MOTOR" NR39/2009

Złośnik

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Grudzień 2009, 19:49:20 »
No przemawia do mnie to wszystko kolego jak najbardziej.
Problem byłw tym ż enic na ten temat nie jażyłem po kupnie auta bo się nei interesowałem a olej zmienić było trzeba.
Jedyna opcja od sklepowago wszystkowiedza była taka żeby lać mineralny.
Nie ukrywam jak zaczynają się mrozy to silnik zupełnie inaczej chodzi na mineralnym niż w lecie nei mówiąc już o rozruchu.
W lecie od strzału zapala, w zimie z raz, dwa razy zakręcić wałem musi.
Przez tą sekundę po odpaleniu słyszę jak popychacze skaczą.
Szkoda po prostu mi silnika na mineralnym.
Wydatek 150zł raz na rok nie jest tragedią i myślę, że warto jeśli można nawet i max. na syntetyk przejść. Przepłukać silnik jak radzicie koledzy, zmienić olej wraz z filtrem.
Jesli nie w lecie to napewno zimą będzie mu lżej, kultura pracy też powinna się chyba poprawić.

rufuz

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Grudzień 2009, 20:22:12 »
"wtom" masz G4GF silnik to ten sam G4GF co w J2 ?
Jeśli chodzi o zużycie oleju to ogólnie silniki DOHC raczej charakteryzują sie większym zużyciem oleju.

wtom

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Grudzień 2009, 20:25:20 »
ja robiłem eksperymenty na droższej zabawce (d4d), gdzie ew. koszty idą w tys zł :mrgreen: mimo że nie było popychaczy hydraulicznych tylko płytki to na 10w40 w zimie po odpaleniu słychać było zawory, obecnie na 5w30 już tego nie ma. szkoda silnika katować minerałem. ale decyzję podejmij sam :-P

wtom

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Grudzień 2009, 20:27:28 »
Cytat: "rufuz"
"wtom" masz G4GF silnik to ten sam G4GF co w J2 ?

tak, różni się dodatkiem (plastikową ozdobną pokrywą) :-P i ma dołożony cvvi (wariator faz rozrządu)

rufuz

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Grudzień 2009, 20:41:37 »
niby tylko plastikowa pokrywa ale z ta pokrywa silnik wygląda jak zupełnie inny o wiele bardziej nowoczesny :-) Ale z drugiej strony ten mój bez tej pokrywy przypomina słynny 4G63T z Lancera EVO he he he

cezary46

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Grudzień 2009, 17:06:47 »
Ojej znowu te oleje. Przeczytać instrukcje od auta i lać to co tam napisano. Jak napisano, że może być 0W30 to jak kogoś stać to lać. Chyba, że silnik mówi pa,pa i połyka oleju nadmierne ilości to z czystej ekonomi można zastosować olej mineralny jeżeli producent go też wymienił w instrukcji auta. Mimo ponad 30 lat stażu za kierownicą nigdy się nie spotkałem ani nie słyszałem (oprócz plotek) żeby się silnik rozszczelnił po wymianie oleju. Jeżeli były wycieki na mineralnym to na syntetyku będą większe bo olej na zimno rzadszy. I to tyle w tym temacie powracającym jak bumerang.

Złośnik

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Grudzień 2009, 20:19:35 »
Tak kolego ja wime, dzięki kolego ;]
Tylko moje pytaie było właśnie - czy można i czy warto - w związku z właśnie nie jasną konkretną deklaracją na ten temat.
Ale jak widzę - i skorzystam z porad dotyczących - przejścia - skoro nic nie cieknie i silnik suchy !
A co do 0W - pytanie czys ię opłaca - jeśli nei ma to żadnego znaczenia między 5W i cenowo i jakościwo jak dla naszego klimatu - to ...

Hants

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Grudzień 2009, 09:56:59 »
Dostales rozne opinie - ku temu przeciez sluzy forum dyskusyjne. Decyzje i odpowiedzialnosc za nią podejmujesz samodzielnie.

irbis

  • Gość
Czy warto zmienić z mineralnego na syntetyk ?
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Grudzień 2009, 14:32:35 »
witam :-P

ja kupiłem swojego hultaja nie dawno za naszej zachodniej granicy.miałem te same rozterki co do oleju tym bardziej że szklanki dość głośno grały.nie było wiadomo co tam wlane .żadnej kartki ani tym podobne.postanowiłem zrobić solidne płukanie i zalałem potem 5 W 40 .zrobiłem już kilka tys km na tym i żadnych wycieków a kontrolka gaśnie po jednym obrocie rozrusznika.silnik pracuje na prawde super jest o 1/3 cichszy niż przed wymianą.nie stresuj się tylko zmieniaj tym bardziej że hydropopychacze żle znoszą oleje mineralne