Jeszcze kilka lat temu stosunkowo niewielu klientów w USA poważnie rozważałoby zakup nowego modelu marki Hyundai, jednak notowane ostatnio wyniki nie pozostawiają wątpliwości: ten koncern bardzo szybko uczy się na błędach i w pełni zdaje sobie sprawę, że modele solidnie wykonane i atrakcyjne dla oka prędzej czy później zwrócą uwagę potencjalnych nabywców.Jak wynik z najnowszego raportu firmy analitycznej J.D. Power and Associates dotyczącego roku amerykańskiego, Hyundai ma obecnie najbardziej przywiązanych do marki klientów w Stanach Zjednoczonych.
W badaniu chodziło o ustalenie, jakie odsetek klientów, decydujących się na zakup nowego modelu samochodu, ponownie wybierze auto tego samej marki co wcześniej.
Z wynikiem na poziomie 64%, pierwsze miejsce w rankingu przywiązania klientów do danej marki samochodów zajął w Stanach Zjednoczonych
Hyundai. Firma wyprzedziła tym samym marki Ford i Honda, które uplasowały się ex aequo na drugim miejscu z wynikiem 60%. Na miejscu trzecim znów mamy dwie marki: to BMW oraz Kia, których wynik to 59%.
Średni wynik dla całej branży wynosi 49%.
Autorzy raportu wskazują na duży skok, aż o 17% pp, który w rankingu lojalności klientów odnotowała rodzima marka Jeep (51%).
Dodajmy, że pierwsze miejsce Hyundai w rankingu J.D. Power and Associates to nie jedyny sukces marki na rynku amerykańskim w ostatnim czasie. Otóż Hyundai Elantra został w tym miesiącu uhonorowany główną nagrodą jako najlepszy model wśród samochodów osobowych w Ameryce Północnej. Werdykt ogłoszono podczas targów motoryzacyjnych NAIAS 2012 w Detroit.
Źródło: http://www.samar.pl