Autor Wątek: 2.0 CRDI kręci, lecz nie odpala  (Przeczytany 8683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

erzetjot

  • Gość
2.0 CRDI kręci, lecz nie odpala
« dnia: 18 Październik 2014, 20:03:42 »
Do tej pory wszystko było OK.
Ostatnim razem troszkę dłużej trwało mi zapalanie silnika  ( ok 4-5 s)
Odłączyłem aku, odkręciłem szynę CR poczyściłem kable elektryczne i poskładałem.
Odpalił od tyknięcia.
Zatankowałem do pełna i pojechałem w drogę (40 km)
Na tym dystansie straciłem całe paliwo - okazało się, że przelew 3 wtrysku się odpiął i całe paliwo sobie wyciekało.
Podłączyłem wężyk lecz co ruszyłem to się wypinał.
Kupiłem nowe wężyki problem wyskakiwania wężyka ustąpił.
Od tej pory mam problem z odpalaniem silnika.
Rozrusznik kręci auto nie odpala.
Gdy pokręcę rozrusznikiem ok. 70 sek.  silnik zapali !!!
Gdy użyję samostartu - silnik zapali.
Zrobiłem diagnostykę w ScanTool za pomocą prostego kabla OBD2  wyskoczył błąd : P0791 -"Czujnik prędkości wału pośredniego - usterka"
Skasowałem błędy- auto dalej nie pali choć błąd się już nie pojawia.

Macie jakieś sugestie i pomysły sprawdzenia powodu nie odpalania silnika ?
Jakim programem sprawdzać/diagnozować silnik?

Aha warto wspomnieć ze jak aku szybciej kręci to odpalanie jakby szybciej następowało - 7sek zamiast 70...

Akumulator jest nowy


DODANO 2014-10-20, 20:33

Dziś zakupiłem kabel oparty na układzie FDTI i zrobiłem diagnostykę programem Hi-Scan ( jak opisano na forum)
błąd wykazała tylko klima ( od dawna nie nabijam bo jest dziurawa)
Za to zainteresował m nie inny fakt
Prędkość obrotowa silnika przy rozruchu u mnie to 260-290 rpm
gdy po długim kręceniu wzrośnie choćby na chwilkę do 400rpm silnik odpala

Chyba rozrusznik do wymiany, ew. gdzieś słyszałem, że można obniżyć start silnika z niższych obrotów np. 200rpm.
Wie ktoś jak to zrobić ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
2.0 CRDI kręci, lecz nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Październik 2014, 21:07:07 »
Post#4 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5386 jeśli tego nie zrobisz to nikt nie będzie wiedział że dopisałeś coś do Swojego postu (ostatniego w temacie)gdyż będzie wyświetlany jako przeczytany.

erzetjot

  • Gość
2.0 CRDI kręci, lecz nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Październik 2014, 21:26:04 »
Dodano: 2014-10-22, 17:55

Dowiedziałem się kilku spraw o CRDi Forum peugeot

wynika z niego, że podczas startu silnika :
Napięcie aku w silnikach CRDi to 13 V u mnie z diagnostyki wyszło 10,4V
Obroty silnika 200- 250 rpm u mnie 255rpm
Ciśnienie 150- 200 bar u mnie 115bar

Mój silnik nie startuje, bo niema ciśnienia. Pompa WC jest sprawna - wtrysk cylindra 2 znacznie przelewa sprawdziłem metodą przelewową.
Lecz po odpaleniu ciśnienie przy 800 rpm wynosi 275bar
a przy 4000 rpm wynosi około 800bar

Czy to napewno wtrysk ?

Dodano 23.11.2014
Jeśli by wtrysk nie dawał rady, to by silnik gasł już po odpaleniu lub przy dodaniu gazu.
Oddałem rozrusznik do regeneracji...
Okazało sie, że na stole wybijał im bezpieczniki.
Po regeneracji znów auto odpala. Najwidoczniej zwarcie wewnątrz rozrusznika powodowało brak prądu do obsługi wtrysków.

Dodano 26.01.2015
Problem z zapaleniem silnika znów się pojawił
Wymieniłem wszystkie świece żarowe i dalej nie palił.
Ciekawostką jest to ze po odpaleniu z samostartu następne rozruchy tego samego dnia działają bez problemu.

Kilka dni temu chciałem sprawdzić drożność przewodów wtryskowych po odkręceniu  przedmuchaniu i skręceniu auto paliło na dotyk. Minęły dwa dni problem odpalania pojawił się znów.

Zrobiłem doświadczenie i popuściłem mu przykręcony przewód wtryskowy ( aby ciśnienie w szynie spadło) i dokręciłem. Po tej operacji znów auto pali na dotyk.

Podejrzewam 3 rzeczy:
1. czujka ciśnienia na szynie CR
2. zawór regulacji ciśnienia na szynie CR
3. Wtrysk paliwa

Jak te podzespoły sprawdzić ?

[ Dodano: 2015-01-26, 13:19 ]
Chyba, że to inny problem