Autor Wątek: Metaliczne grzechotanie na luzie  (Przeczytany 2309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marcin107

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« dnia: 13 Grudzień 2009, 13:56:15 »
Witam, od jakiegoś czasu słyszę z okolic silnika metaliczne grzechotanie, występujące po odpaleniu zimnego silnika. Z czasem jest coraz gorzej i zanim silnik się rozgrzeje słychać to dosyć mocno, po dodaniu gazu chwilowo ustaje po czym znowu zaczyna nierównomiernie grzechotać. Na rozgrzanym silniku, po powrocie z jazdy już tego nie słychać, wydaje mi się, że może to być łańcuch rozrządu lub napinacz. Słyszałem, że w tym silniku jest i pasek rozrządu (był wymieniany 30tys km temu) i łańcuch rozrządu, który najprawdopodobniej razem z napinaczem jest jeszcze fabryczny. Po za tym z okolic silnika słychać właśnie takie grzechotanie podobnie jak z diesla co może być właśnie powodem rozciągniętego łańcucha. Czy nie mieliście czasem takiego przypadku, chciałbym się upewnić zanim zakupię łańcuch razem z napinaczem, przykłądowo z tąd:
http://moto.allegro.pl/item837606302_lancuch_rozrzadu_napinacz_hyundai_lantra_sonata.html#gallery
I gdzie znajduje się ten łańcuch, bo ja go nie widzę i czy trudno jest go wymienić ile mogli by wziąć za robociznę?
Pozdrawiam

wtom

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudzień 2009, 14:38:00 »
łańcuch jest z tyłu głowicy, musisz posłuchać najpierw skąd dochodzi dźwięk

Marcin107

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Grudzień 2009, 17:51:29 »
Te metaliczne grzechotanie na zimnym silniku dochodzi z prawej strony silnika, słychać to gdzieś pod filtrem powietrza, a więc z dołu. A na ciepłym silniku dzwięk który przypomina prace silnika dieslowskiego dochodzi wyraźnie spod pokrywy zaworów, na początku myślałem może, że to popychacze "szklanki" ale one wydają zupełnie inny dźwięk u mnie z nimi na bank jest w porządku.

Złośnik

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Grudzień 2009, 18:17:49 »
Kolego miałem to samo.
Teraz uwaga. Ja miałem dużyw yciek spod uszczelki pokrywy zaworów więc postanowiłem uszczelnić to pastą DIRKO. (silikon wysokotemperaturowy). Przy okazji w związku z tym dostałem się pod pokrywę zaworów. Próbowałem wymienić łańcuch bez wyjmowania wałków rozrządu. Ale - NIE DA RADY !!! Zostawiłem to do wymiany paska rozrządu. (Zostało z 7tys. km). Ale na czas obecny i z uwagi na to że łańcuch to łańcuch a nie pasek a dwa że ten górny ślizg jest głownie tylko sygnalizatorem "zużycia", gdyż łańcuch praktycznie go nie dotyka. Co innego dolny ślizg. Ale do rzeczy. Wywaliłem po prostu górny ślizg/sygnalizator i po sprawie. Bez stuków, póków. Pamiętaj o dokręceniu panewek tymi śrubami co odkręcisz ślizg odpowiednim momentem - 15Nm.
Co do wymiany łańcucha tzreba zdjąć pasek rozrządu z koła wielorowkowego, odkręcić koło, wszystkie panewki obu wałków, wyjąć wałki, zbliżyć do siebie, zmienić łańcuch pamiętając o właściwym ułożeniu 2 ogniw zaznaczonych na kołach wałków. Zmontować całość i odpowiednio ustawić, dokręcić odpowiednim momentem panewki.
Z racji tego wolę zrobić to wszystko podczas wymiany rozrządu. Póki co mogę powiedzieć, że to łańcuch napewno, gdyż zdjąłem ślizg i jak ręką odjął.
Pozdrawiam. Był już post na ten temat mojego autorstwa w tym dziale, zamieściłem nawet filmiki i zdjęcia jak to wygląda pod pokrywą.

Znalazłem: http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=750
Cena łańcucha w ASO to ok.60zł, ślizgi - ok.10zł dolny i ok. 26zł górny.

Marcin107

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Grudzień 2009, 19:25:22 »
Jeśli chodzi o tamten filmik z tamtego posta, to w porównaniu do tamtej Lantry u mnie silnika nie słychać.. Rok temu zaczęła leciutko pocić się uszczelka pod pokrywę zaworów, mechanik wymieniając ją już wtedy powiedział, że łańcuch ma luzy i jest on najprawdopodobniej fabryczny. Myślę, że porozmawiam z nim o tym i najwyżej kupie ten łańcuch z napinaczem. Paska z rolkami zmieniać nie będę. Oddam to w ręce mechanika, niech się troche z tym pomęczy. Zobaczymy co z tego wyniknie

Marcin107

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Grudzień 2009, 19:26:54 »
P.S też mam instalacje sekwencyjną ;) i trzeba dodać, że na zimnym silniku to nie jest takie stukanie tylko szybki metaliczny, nierównomierny grzechot. Po dodaniu gazu na np. 1.5tys obrotów chodzi idealnie, tylko po rozgrzaniu na luzie troszke jak diesel, myśle że ten dźwięk na zimnym to będzie właśnie luźny łańcuszek a na ciepłym i łańcuszek i napinacz.

Złośnik

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Grudzień 2009, 21:43:00 »
Ludzie, jaki napinacz ? Tu nie ma żadnego napinacza. Widzieliście fotki z postu do którego link podałem ? Nie ma żadnego napinacza w tym silniku przy łańcuszku !!! Sam łańcuch !
To nie pasek rozrządu tylko łańcuch napędzający wałki. A jeśli w innych markach ejst jakiś napinacz to tu nie ma czegoś takiego, chyba że rolę napinacza spełnia 2mm blaszka od spodu z kawałkiem gumy.
Co do ceny wymiany, zapewne będzie nei mniejsza niż wymiana rozrządu bo do wymainy łańcucha należy zdjąć rozrząd po prostu, wymontować wałki, potem złożyć i wszystko dobrze ustawić, i wałki i rozrząd...
Napewno mniej niż 200zł nei będzie, jak nie więcej nawet...

Marcin107

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Grudzień 2009, 22:04:32 »
Znaczy w tamtym linku co podałem jest łańcuch razem z napinaczem, na innych forach np. Mazdy piszą, że gdy napinacz jest i zużyty to wytwarza podobny dźwięk. Z tego co widzę u mnie to jeszcze pikuś ale na wiosnę pewnie się tym zajmę. Na razie silniczek i auto jak marzenie, cud miód i orzeszki ;) Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Złośnik

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Grudzień 2009, 22:16:49 »
No cóż kolego, twoje pieniądze, twoja sprawa, ale gdzie sobie w tym silniku wsadzisz napinacz to niewiem, skoro normalnie go tam nie ma :)

BartBartez

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Grudzień 2009, 12:40:01 »
<stop> <stop> <stop>

NIE MA TAM NAPINACZA.
Aukcja jest źle opisana.
Rozbierałem te silniki wielokrotnie.
Potrzebny jest łańcuch i dwa ślizgi. Komplet w ASO do 100zł.

Marcin107

  • Gość
Metaliczne grzechotanie na luzie
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Grudzień 2009, 15:01:47 »
O skoro tak to nawet lepiej, 100zł to tyle co nic, najwyraźniej ktoś kto wystawiał ten łańcuch na allegro nie ma pojęcia o tych autach. Bardzo dziękuje za pomoc, nie będę przepłacał tylko pojadę do ASO i kupie ślizgi razem z łańcuchem i na wiosnę do roboty. Pozdrawiam