Kolego miałem to samo.
Teraz uwaga. Ja miałem dużyw yciek spod uszczelki pokrywy zaworów więc postanowiłem uszczelnić to pastą DIRKO. (silikon wysokotemperaturowy). Przy okazji w związku z tym dostałem się pod pokrywę zaworów. Próbowałem wymienić łańcuch bez wyjmowania wałków rozrządu. Ale - NIE DA RADY !!! Zostawiłem to do wymiany paska rozrządu. (Zostało z 7tys. km). Ale na czas obecny i z uwagi na to że łańcuch to łańcuch a nie pasek a dwa że ten górny ślizg jest głownie tylko sygnalizatorem "zużycia", gdyż łańcuch praktycznie go nie dotyka. Co innego dolny ślizg. Ale do rzeczy. Wywaliłem po prostu górny ślizg/sygnalizator i po sprawie. Bez stuków, póków. Pamiętaj o dokręceniu panewek tymi śrubami co odkręcisz ślizg odpowiednim momentem - 15Nm.
Co do wymiany łańcucha tzreba zdjąć pasek rozrządu z koła wielorowkowego, odkręcić koło, wszystkie panewki obu wałków, wyjąć wałki, zbliżyć do siebie, zmienić łańcuch pamiętając o właściwym ułożeniu 2 ogniw zaznaczonych na kołach wałków. Zmontować całość i odpowiednio ustawić, dokręcić odpowiednim momentem panewki.
Z racji tego wolę zrobić to wszystko podczas wymiany rozrządu. Póki co mogę powiedzieć, że to łańcuch napewno, gdyż zdjąłem ślizg i jak ręką odjął.
Pozdrawiam. Był już post na ten temat mojego autorstwa w tym dziale, zamieściłem nawet filmiki i zdjęcia jak to wygląda pod pokrywą.
Znalazłem:
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=750Cena łańcucha w ASO to ok.60zł, ślizgi - ok.10zł dolny i ok. 26zł górny.