Autor Wątek: Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana  (Przeczytany 2103 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Złośnik

  • Gość
Witam, jutro planuję ten zabieg jednocześnie z wymianą odpowietrznika z objechaną śrubą w zacisku hamulcowym. Po zdjęciu koła widać gumę. Ale przód to co innego niż tył. Z tyłu pod autem wymiana gum na kanale to góra 5 minut. Tutaj widzę chyba troszkę będzie ciężej ze względu na dostęp. Jak najłatwiej ? Łączników stabilizatora do wachacza - nie ruszam, więc teoretycznie nie powinien mi drążek wyrwać do góry po zluzowaniu obejm.
Proszę o szybkie info jak najlepiej żebym niepotrzebnie czasu nie tracił jutro :)
Pozdrawiam.

mihu_24

  • Gość
Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopad 2009, 23:58:11 »
Nie powinno być problemu - odkręcasz dwie śruby od obejmy i wyciągasz starą gumę.Trochę gorzej z montażem nowej ,bo jak wiadomo ma trochę inny kształt niż stara :-> ale powinieneś dać radę.Tylko odpowiednie narzędzia i sruu...Powodzenia.
Aha u mnie po wymianie zaczęły się zgrzyty ale po paruset? kilometrach ustało.

Złośnik

  • Gość
Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Listopad 2009, 11:37:53 »
Aha, dzięki serdeczne.
Co do zgrzytów zawsze oczyszczam przed montażem nowych drążek w miejscu montażu nowych i smaruję wewnętrzną część gum i powierzchnię drążka - i nie ma zgrzytów :)

Złośnik

  • Gość
Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Listopad 2009, 17:25:17 »
No to poległem :( Kto wie jak ścisnąć nowe gumy żeby można było przykręcić tą obejmę śrubami ? Jakiś patent ? Imadło nei zmieści mi się tam hehe
Dzisiaj tyle się namęczyłem, że masakra po prostu.
Narzedzia mam, bo bez klucza nasadkowego i grzechotki to jest rzeźnia na maksa. Latanie z jednej strony na drugą z lewarkiem żeby drążek się uniósł na tyle by spasowały się otwory w objemie....

/Panowie - nikt nie ma żadnego patentu ? Nikt nie wymieniał ?

Złośnik

  • Gość
Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Listopad 2009, 17:08:04 »
OK - wszystko już jasne !
Gwint na śrubach się ukręcił dlatego nie chciały chwytać. tzn chwytały ale na początku a potem padaka.
Te śruby to 14 z gwintem drobnozwojowym i tak zakończone że na końcu śruba schodzi się w stożek po to by właśnie można było chwycić te obejmy niekoniecznie w prostoliniowości otworów. Ja szukając śrub skręciłem wszystko na jedną i pojechałem, po drodze zgubiłem i śrubę i obejmę.
I teraz najfajniejsze to to, że i bejma i śruby są dostępne tylko w ASO, tak więc tydzień zgłowy gdyż obejma idzie własnie z zagranicy.
Koszty nie są duże ale trzeba odczekać swoje.
Obejma około 10zł netto a śruby 15zł netto za 5 sztuk.

Myk w tym wszystkim jest taki że nei pomyślałem a należało podnieść auto, zdjąć koło, podeprzeć na kobyłkach lub czymś innym.
i podnieść na siłowniku, podnośniku - wachacz, tym samym podważając do góry drążek i cały komplet - obejma guma - szło skręcic - szkoda że obczaiłem wszystko po wczorajszej całodniowej walce czego efektem są ukręcone gwiny na śrubach.
Dla potomnych się przyda.
Z tyłu wymiana - bajka.
Przód no już trochę gorzej niestety :(
Pozdrawiam.

BartBartez

  • Gość
Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Listopad 2009, 09:51:51 »
Stabilizatory zawsze robi się na kanale. Gdy auto stoi na kołach wszystko samo się pięknie układa.

Złośnik

  • Gość
Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Listopad 2009, 00:06:01 »
Tak kolego ale nie oto chodzi tylko o to że problem jest ścisnąć nową gumę na drążku tą obejmą i wkręcić śruby.
Możliwe, że dostałem nie te gumyco trzeba.
Macie gdzieś zdjęcia lub wymiary jakie powinny mieć ? Chodzi szczególnie o średnicę otworu wewnątrz gumy.

BartBartez

  • Gość
Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Listopad 2009, 10:13:09 »
Cytat: "Złośnik"
Chodzi szczególnie o średnicę otworu wewnątrz gumy

Ma być taka jak stabilizator, ew. o 1mm mniejsza.
Dokładnie nie powiem jak to zrobić bo ich u siebie nie wymieniałem, ale nie ma rzeczy nie możliwych.

Złośnik

  • Gość
Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Listopad 2009, 11:58:56 »
No to taka jest właśnie ta średnica. :)
Nic no, poprzednim razem robiłem wszystko trochę na oślep i obejma opierała się na śrubie i objechała gwint, wykręcałem/wkręcałem z kilkanaście razy więc efekt jest :(
Zrobię raz jeszcze, możliwe że dużo hałasu o nic znowu robię.
Obejma iśruby już idą.
Pozdrawiam :)

Złośnik

  • Gość
Gumy (poduszki/tuleje) drążka reakcyjnego - przód / wymiana
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Grudzień 2009, 00:37:55 »
Chętnie dla potomnych napiszę krótką relację/instrukcję wymiany.
Wczoraj po 8 godzinach udało się wszystko wymienić i skręcić do kupy :)
Jak pisałem wcześniej tył w tym aucie to bajka z wymianą owych gum a przód to tragedia. No moze troszkę przesadziłem ale zanim wpadłem na dobry sposób wymiany to dużo sił i nerwów straciłem.
Ważna sprawa to porządna grzechotka i nasadka 14. Porządna gdyż objechałem 3 i dopiero porządny klucz dynamometryczny z długim ramieniem uratował mnie :)
Do operacji odkręcenia obejm gum dobrze jest zdjąć koło - więcej przestrzeni na manewry z kluczem. Niestety autko na podnośniku powoduje że na drążek z jednej strony działa duża siła od góry a więc nie da rady zsunąć z niego gumy w tym momencie z obejmą więc należy załozyć koło i opuścić autko lub podnieść wachacz na podnośniku. Gdy auto stoi na kołach drążek jest lużny i śmiało można przesunąć gumy po drążku w stronę koła i zdjąć. Przymocować gumę do obejmy poprzes przeciągnięcie gumowego wypustu przez otwór w obejmie i nałożyć na drążek. Zgrać otwory obejmy z otworami w wachaczu i kolumny. Wstępnie wkręcić (góra 2mm) śruby mocujące w kolejności - najpierw pionowa a następnie pozioma. Podnieść autko i zdjąć koło (większe pole manewru dla klucza z przedłużeniem) i porządną grzechotką z przedłużeniem dokręcać w miarę równo obie śruby.
Myk taki jest że gdy auto stoi na kołach to jesteśmyw stanie zgrać otwory i wstępnei wkręcić śruby. Podniesienie auta powoduje opadnięcie drążka w dół i dociśnięcie go no i niemożliwość wkręcenia nawet wstęonie śrub. Kanal jest wymagany gdyż jedyne pole manewru przy opuszczonym aucie to szczelina między błotnikiem a maksymalnie skręconym kołem - żadna frajda. Z kolei wkręcanie śrub przy podniesionym aucie przez neizgrane otwory mija się z celem bo napewno a wiem to po sobie - objedziecie gwint na śrubach poprzez naciskającą na nie obejmę.
Proponuję również na wszelki wypadek zaopatrzyć się w ASO w komplet śrub 5szt w cenie 15zł brutto. Wydatek żaden, a zabezpieczenie zawsze - o tyle dodatkowo, że takich śrub z gwintem drobnozwojowym w tym rozmiarze i długośći próżno szukać w sklepach motoryzacyjnych. Taki urok tych Hultajów niestety :/
Pozdrawiam.
Po wymainie gum nie wali podczas jazdy po nierównosciach i skończyły się problemy z okropnym odgłosem walnięcia podczas gwałtownego hamowania. Po prostu drążek dociskał do wyrobionej już gumy i dobijał się aż do obejmy.