Autor Wątek: [Santa Fe SM] Praca silnika  (Przeczytany 14047 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ŁOWCZY

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« dnia: 26 Styczeń 2012, 13:16:23 »
Koledzy po odpaleniu silnika, chodzi on dość nierówno, strasznie kopci białym dymem i czuć zapach paliwa. Ponadto odpalanie nie jest odrazu tylko chwilę mieli a następnie odpala, jak silnik jest ciepły objawy mijają.
Ponadto na ciepłym silniku delikatnie drga kierownica, a obroty według zegara trzymają się na drugiej kresce przed tysiącem obrotów.
Wymieniłem świecę i nie wiem co może byc dalej tą przyczyną.
Sądzę, ze wina drgania kierownicy to tylko kwestia wyregulowania obrotów, ale nie wiem co z dopalaniem.

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Styczeń 2012, 13:42:28 »
Podjedź na diagnostykę komputerową i będzie wszystko jasne co mu dolega. A tak między nami to obstawiam wtryski, chyba kłania się im regeneracja (miałem podobną przypadłość).

ŁOWCZY

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Styczeń 2012, 14:08:15 »
Dzięki. Może wiesz ile kosztuje regenarcja wtrysków?

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Styczeń 2012, 14:41:41 »
Z tego co zauważyłem zależy to od zakładu, ja np płaciłem 150 za szt

Waldemar

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Styczeń 2012, 19:05:37 »
zobacz pompę wysokiego ciśnienia czy nie poci się ,u mnie były podobne objawy na początku długi rozruch na zimnym silniku a po jakimś czasie i na ciepłym. U mnie z pompy kapało i opstawiałem też 1 wtrysk bo 3 miałem po regeneracji i się okazało pompa i regulator ciśnienia na listwie uwalony

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Styczeń 2012, 23:00:56 »
Dlatego najlepiej najpierw uderzyć na diagnostykę komp wykaże co boli Twojego Sancia :) W moim przypadku potwierdziły się nieprawidłowe ciśnienia na trzech wtryskach, a co do nieprawidłowej pracy pompy też się z niego dowiesz.

Leszek_S.

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Styczeń 2012, 15:40:31 »
Z rozmowy z magikiem od wtrysków. Jeśli kopci na czarno to robimy wtryski jeśli na jasno-niebiesko lub niebiesko - uciekać z silnikiem bo to już złom.... :-/ mam nadzieję, że się mylę co do Twojego silnika :-/

chudy607

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Styczeń 2012, 20:42:26 »
@Leszek_S.<< co prawda doświadczenia nie z hyundaia tylko fiata, ale...

jeśli dieselek JTD kopci na jasnoniebiesko to przyczyny mogą być dwie:
1) turbo puszczające olej przez ośkę - i wtedy jest źle
2) przelewający wtryskiwacz - i wtedy jeszcze tak najgorzej nie jest.

ale bez względu na to, czy opcja 1 czy 2, nikt nie mówił o końcu silnika  :-)

Leszek_S.

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Styczeń 2012, 13:28:26 »
chudy607,
Chodzi mi o nieszczelność na pierścieniach...

BMsw

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Styczeń 2012, 20:12:41 »
Kolego, te objawy pojawiły się w okresie jakiego czasu ? jak w krótkim to możesz mieć dziurę w przewodzie doprowadzającym powietrze do turbiny , Miałem podobne objawy w passacie b5 fl , przetarł się przewód gumowy i łapało lewe powietrze komputer zgłupiał , auto dymiło na biało, pracowało nie równo , mocy też było jakby mniej , po wymianie głupiego przewodu objawy przeszły od ręki  .

ŁOWCZY

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Styczeń 2012, 09:07:01 »
Objawy już są jakiś czas, dokładnie kiedy zrobiło się zimno. Santa kupiłem w październiku zeszłego roku i już w listopadzie zauważyłem te objawy.
Jak kupowałem byłem na diagnostyce, ale ona nic nie wykazała. Mam nadzieje, że to tylko wtryski.

Waldemar

  • Gość
[Santa Fe SM] Praca silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Styczeń 2012, 10:24:48 »
Jak Ci jeszcze nie odcina zapłonu podczas jazdy to jeszcze nie jest żle jak by wtryski fest przelewały.