Forum > Accent
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan
Tekkenmoor:
Miałem dzisiaj trochę czasu i zająłem się tym interfejsem. Na początek wywaliłem wszystkie dolutowywane połączenia i połączyłem je na nowo.
Najpierw sprawdziłem jakie piny są faktycznie używane, aby zlokalizować piny. Jest wykorzystywanych sześć pinów 10, 2, 7, 15, 16, 5 Odlutowałem piny 7 oraz 15 (sygnałowe K oraz L Line) od płytki. PINY 5 i 16 to zasilanie, z kolei 10 i 2 są przylutowane do płytki ale nigdzie nie podłączone. Następnie podłączyłem linie 7 i 15 prosto z płytki do DIP SWITCHa tak aby miał pełną kontrolę na jaki PIN ma trafiać K Line (do wyboru PIN 7, 8, 12, 15).
Niestety, NIC to nie pomogło tj. jest tak jak wcześniej. Nie łączy mi się z silnikiem, z ABS łączy się na chwilę zobaczę błędy i rozłącza. Jedynie poduszki działają prawidłowo. Przetestowałem nawet wszystkie prędkości w ustawieniach portu COM. Jakieś sugestie ?
kedar33:
Odłącz 15 od 7. Niech sygnał wchodzi tylko na 7. Z dipa łącz tylko7, 8 i 12 z gniazda w aucie.
Masz coś spaprane z 5-tka. 4 to masa zasilania a 5 to MASA sygnału /w praktyce zwykle jedno i to samo/ a nie zasilanie. Sprawdź potencjał w gnieździe /auto/ bez podłączonego interfejsu. Tam powinno być 0 albo jakieś pojedyncze 0,0nic. Nie chce mi się wierzyć żebyś podawał przez interfejs 12 V na masę sygnału i nic się nie sfajczyło. Sprawdź to. Masy są specjalnie na środku, żeby nie było możliwości pomyłki, niezależnie od orientacji pinów wtyczki ( czyt. błędów :) typu pin 2 w gnieździe to pin 7 w interfejsie).
A własnie, 4 to MASA zasilania. Pin 4 w interfejsie wisi w powietrzu ???
Tekkenmoor:
Pin 15 mogę w każdej chwili odłączyć DIP SWITCHem. Ogólnie Interfejs bierze masę z PINu 5 natomiast PIN 4 wisi w powietrzu. Spróbować dać masę na 4 ?
kedar33:
chodziło mi o to, żeby interfejs dostawał sygnał z dipa /do wyboru 7,8,12 pin z wtyku interfejsu/ jedynie na ścieżkę do której pierwotnie był podłączony pin 7 wtyku /pin 2 gniazda/.
Teraz rozumiem, pisząc "PINY 5 i 16 to zasilanie" chodziło ci o to że 5 to masa ....
Wieczorem sprawdzę jak jest u mnie. Na Twoim miejscu zmostkowałbym w interfejsie 4 i 5. Ryzyko w sumie żadne bo w aucie na pewno jest tam masa a może faktycznie trzeba "poprawić masę" albo wyrównać potencjały.
Tekkenmoor:
Dokładnie, pisząc zasilanie miałem na myśli parę zasilanie i masę :-P
T poczekam, jestem ciekaw jak jest z tą masa u Ciebie...
Nawigacja
[#] Następna strona