W celu określenia czy w Twoim samochodzie złącze DLC posiada prawidłowe podłączenia żeby móc korzystać z poniższej aplikacji należy tutaj
http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles wybrać jak poniżej na rysunku.
Dzięki koledze
Szefu19 z zaprzyjaźnionego forum HCC i
kolegą z newtiburon.com mamy teraz bezpłatny dostęp do narzędzia diagnostycznego HI-SCAN, którym dotychczas dysponowały tylko serwisy. Umożliwia to teraz samodzielne kasowanie błędów nie tylko jak to było dotychczas silnika, ale i ASB, ABS, SRS. Jeśli nie posiadamy w samochodzie ASB, ABS, SRS to nie musimy nic lutować i tak jak z ELM327 diagnozujemy tylko silnik.
Podczas modyfikacji interfejsu proszę nie łączyć (oprócz modelu Coupe) pinu 15 z pinem 7 (K-line). W innych modelach może pod pinem 15 być coś innego niż DTC więc lepiej nie ryzykować.
Opis pinów (zdjęcie z tematu forum HCC) gniazda DLC w Coupe widok płytki pinami samego interfejsu. Piny w samym gnieździe DLC w samochodzie są takie jak na zdjęciu poniżej.
W tym temacie
http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=4&t=12542 opisano w skrócie czym i jak się połączyć z komputerem samochodu. Przed próbą podłączenia należy wykonać konfigurację portu do którego będzie podłączony interfejs wg poniższej instrukcji
Szefu19„podłącz interfejs do komputera (nie podłączaj jeszcze do gniazda DLC w samochodzie) przy dostępie do internetu komputer pobierze sterowniki, Wejdź w Menadżera Urządzeń, rozwiń zakładkę Porty (COM, LPT), wybierz USB Serial Port i wejdź we właściwości, następnie w zakładkę Ustawienia portu i wybierz prędkość 115200 oraz kliknij zaawansowane i czas opóźnienia ustaw na 1”
Po wypakowaniu plików na dysk uruchamiany program z pliku CASCADE.exe i pojawi się wtedy okno z wyborem marki lub kraju pochodzenia auta wybieramy HYUNDAI KIA.bin
Następnie z tego okna wybieramy 01.Vehicle Diagnosis i klikamy enter.
Z tego okna wybieramy strzałką w górę lub dół 02. Hyundai General i klikamy enter.
Z tego okna wybieramy strzałką w górę lub w dół model samochodu który chcemy zdiagnozować i klikamy enter.
Następnie ukaże się nam takie okno gdzie możemy wybrać strzałką w górę lub dół jakie podzespoły chcemy diagnozować i klikamy trzy razy enter.
W czasie łączenia wyświetlany będzie komunikat.
Poniżej znajduje się opis funkcji przycisków. Dodatkowo po lewej stronie na dole znajdują się przyciski REC, PLAY, STOP one służą chyba do zapisywania i odtwarzania przebiegów sygnałów np sondy lambda.
Dodatkowo u dołu głównego okna pojawia się napis RUNNING oznaczający że istniej połączenie programy z samochodem i napis interface z obok z wyświetlanym rodzajem chipa w naszym przypadku będzie to FT232RL.
Do tego tematu nie będzie dodany tag.
Po uruchomieniu programu po jakimś czasie Norton 360, a w szczególności sonar usuwa (uznaje go za złośliwy) mi program co powoduje że muszę ponownie go wypakować. Napiszcie jak jest u Was.