Autor Wątek: Krzywiąca się tarcza  (Przeczytany 2287 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lanter

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« dnia: 18 Listopad 2009, 20:26:02 »
Mam problem odnośnie jednej tarczy. Otóż po każdej wymianie tarcz, po przejechaniu około 4 tys. km krzywi się tylko jedna tarcza od strony kierowcy. Ponieważ robiłem eksperyment i wymieniłem tylko właśnie tą tarczę od strony kierowcy i bicie na jakiś czas ustępowało. Ewidentnie krzywi mi tylko tą jedną tarczę. Co może być przyczyną? Odwiedzając mechaników każdy tylko rozkłada ręce i nie wie co może być przyczyną. Zbieżność prawidłowa, opon nie ździera i nie ściąga na żadną stronę :-x Proszę o rady.

spicia

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Listopad 2009, 21:23:49 »
ja bym zaczął od zacisku , a opon przy okazji nie ruszałeś bo może być coś z czujnikiem ABS i oponka się zużywa w jednym miejscu bardziej i z tond bicie

Zbyszek

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopad 2009, 21:29:57 »
Cytat: "spicia"
ja bym zaczoł od zacisku , a opon przy okazji nie ruszałeś bo może być coś z czujnikiem ABS i oponka sie złużywa w jednym miejscu bardziej i z tond bicie

Wszystko fajnie ale pisownia aż przyciąga wzrok....

dzafik

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopad 2009, 21:39:47 »
Sprawdź wahacz czy jest prosty.

spicia

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopad 2009, 21:40:30 »
Cytat: "Zbyszek"

Wszystko fajnie ale pisownia aż przyciąga wzrok....

już lepiej ? generalnie to mi to nie przeszkadza ( dysleksja ) ale specjalnie dla ciebie poprawiłem <glupek2>

dzafik

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopad 2009, 22:16:23 »
Ewentualnie łożysko ale to byś na pewno usłyszał.

wtom

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Listopad 2009, 22:26:34 »
bicie piasty

Zbyszek

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopad 2009, 22:42:48 »
Też bym stawiał na piastę. Generalnie takie przypadki nie są łatwe do szybkiego zdiagnozowania.

Lanter

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Listopad 2009, 17:16:07 »
Cytat: "spicia"
ja bym zaczął od zacisku , a opon przy okazji nie ruszałeś bo może być coś z czujnikiem ABS i oponka się zużywa w jednym miejscu bardziej i z tond bicie

Mój samochód akurat nie posiada ABS a hamulce nie trzymają bo u mechanika żeśmy sprawdzali i z hamulcami wszystko w porządku.

Lanter

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Listopad 2009, 17:20:50 »
Ja też bym stawiał na łożysko. Tylko, że do wymiany jest akurat to od strony pasażera bo ewidentnie słychać jak zakręcę kołem na podnośniku. Ale dla pewności dałem mechanikowi żeby wymienił zaraz to od strony kierowcy również. Gdzieś czytałem, że może niby sworzeń być wybity i od tego krzywi, ale ponoć to nie prawda.

dzafik

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Listopad 2009, 19:45:03 »
Generalnie piasta. Przerabiałem ten temat kilka razy i dlatego sprawdź łożysko. A po za tym wahacz bo to robi swoje. Wystarczy, że z dolnego pójdzie Ci guma i będzie to samo się działo co na łożysku czyli tarcza "elipsa"...

Lanter

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Listopad 2009, 22:55:36 »
A jeszcze odbiegając od tematu tarczy. To mam zamiar wymienić belkę tylnego zawieszenia. I chciałbym się dowiedzieć, czy belka z wersji kombi będzie pasować do mojego sedana?

szk3

  • Gość
Krzywiąca się tarcza
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Listopad 2009, 22:33:09 »
dołączę się do pytania belki, ale czy z 2,0 kombi będzie pasować do 1,6 kombi?