Od początku napiszę to co nauczyłem się na własnych błędach .
1. Zmiana na filtr stożkowy przy customowym dolocie nic Ci nie pomoże ( musi być obliczona objętość a seryjny dolot jest obliczony najlepiej z możliwych ) W tym wypadku proponuję sportową wkładkę np. KN
2. Wyciecie kata praktycznie nic nie daje ( o ile został już wcześniej wypróżniony ) nie mam zielonego pojęcia czy lambdę masz wpinaną w kata . Jezeli tak i zastąpisz go strumienicą przełoży się to tylko na lanie wtrysków i większe spalanie . Strumienica sama z siebie nic nie daje ( oprócz dźwięku ) lepiej jest wstawić w miejsce kata rurę a zaoszczędzone pieniądze wydać gdzie indziej .
3. Stoczenie koła zamachowego nie jest takim hop - siup . Trzeba to robić w warsztacie który ma o tym pojęcie i WYWAŻYĆ RAZEM Z CAŁYM UKŁADEM KORBOWYM każde założenie koła wyważonego poza układem korbowym będzie skutkowało biciem a co za tym idzie szybszym zużywaniem się panewek i korbowodów .
4. Jeżeli chodzi o zmianę mapy to jak najbadziej . Tyle że koszty zaczynają się od 1200 pln ( ocena stanu technicznego silnika i podzespołów , hamowanie na serii , zmiana programu / strojenie , ponowne hamowanie z nowym programem dostosowanym do Twojego silnika , Ewentualne dalsze poprawki )
5. Sportowe wałki mozna już mieć na zamówienie od ok 1000 pln w zależności od specyfikacji ( poprawa dołu lub góry , większy moment obr , czas otwarcia zaworów to wszystko musisz podać gościowi który ma Ci wałki wykonać )
6. Zacznij od przywrócenia silnika do serii :
zmierz kompresję , sprawdź stan wtrysków , sprzęgła ( bo przez nie potrafi uciekać duzo mocy ) , pojedź na hamownię i sprawdź czy wypluje serię . Jeżeli tak to składaj pieniadze i modź ... żaden silnik który nie jest w 100% sprawny nie bedzie dobrze chodził po modach
koniec mojego elaboratu :lol:
wiem , że ilu tunerów tyle opinii i że ktoś może napisać załóż sobie opornik z allegro za 9.99 i da Ci +47 koni ale pamiętaj o jednym : Przy silniku benzynowym jest jasny przelicznik 1 KM = 100 pln ( oczywiście wyjście ponad serię ) .
to byłem ja Jarzabek Wacław <piwo>