Autor Wątek: [Lantra J2] Podnoszenie momentu i mocy  (Przeczytany 3221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KacperooSonata

  • Gość
[Lantra J2] Podnoszenie momentu i mocy
« dnia: 16 Listopad 2009, 15:59:50 »
Witiam chciałbym podnieść nieco moc w Lantrze. (wymienione filtry, płyny, oraz paski) Nie wiem dokładnie od czego zaczynać nie ukrywam że nie mam pieniędzy na super przeróbki ale chodzi mi o drobniejsze mody i Wasze zdanie na ten temat jak narazie to pomysły poniżej

1.Wymiana tłumika na przelot lub wycięcie końcowego i zastąpienie rurą (tato sugerował zrobienie tego samego ale zostawić puszke wyciąć kata lub wstawić strumiennice)
2.Doprowadzenie zimnego powietrza
3.Lżejsze koło zamachowe (tutaj prosze o Wasze rady)
4.Przesterowanie komputera (o ile w Lantrze sie opłaca bardziej niż wydanie tego na inne podzespoły również prosze o Wasze zdanie)

nie wiem co jeszcze można za w miare przyzwoite pieniądze zrobić... Pozdrawiam

szczuraz

  • Gość
[Lantra J2] Podnoszenie momentu i mocy
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopad 2009, 14:43:20 »
Od początku napiszę to co nauczyłem się na własnych błędach .

1. Zmiana na filtr stożkowy przy customowym dolocie nic Ci nie pomoże ( musi być obliczona objętość a seryjny dolot jest obliczony najlepiej z możliwych ) W tym wypadku proponuję sportową wkładkę np. KN

2. Wyciecie kata praktycznie nic nie daje ( o ile został już wcześniej wypróżniony ) nie mam zielonego pojęcia czy lambdę masz wpinaną w kata . Jezeli tak i zastąpisz go strumienicą przełoży się to tylko na lanie wtrysków i większe spalanie . Strumienica sama z siebie nic nie daje ( oprócz dźwięku ) lepiej jest wstawić w miejsce kata rurę a zaoszczędzone pieniądze wydać gdzie indziej .

3. Stoczenie koła zamachowego nie jest takim hop - siup . Trzeba to robić w warsztacie który ma o tym pojęcie i WYWAŻYĆ RAZEM Z CAŁYM UKŁADEM KORBOWYM każde założenie koła wyważonego poza układem korbowym będzie skutkowało biciem a co za tym idzie szybszym zużywaniem się panewek i korbowodów .

4. Jeżeli chodzi o zmianę mapy to jak najbadziej . Tyle że koszty zaczynają się od 1200 pln ( ocena stanu technicznego silnika i podzespołów , hamowanie na serii , zmiana programu / strojenie , ponowne hamowanie z nowym programem dostosowanym do Twojego silnika , Ewentualne dalsze poprawki )

5. Sportowe wałki mozna już mieć na zamówienie od ok 1000 pln w zależności od specyfikacji ( poprawa dołu lub góry , większy moment obr , czas otwarcia zaworów to wszystko musisz podać gościowi który ma Ci wałki wykonać )

6. Zacznij od przywrócenia silnika do serii :
zmierz kompresję , sprawdź stan wtrysków , sprzęgła ( bo przez nie potrafi uciekać duzo mocy ) , pojedź na hamownię i sprawdź czy wypluje serię . Jeżeli tak to składaj pieniadze i modź ... żaden silnik który nie jest w 100% sprawny nie bedzie dobrze chodził po modach


koniec mojego elaboratu :lol:


wiem , że ilu tunerów tyle opinii i że ktoś może napisać załóż sobie opornik z allegro za 9.99 i da Ci +47 koni ale pamiętaj o jednym : Przy silniku benzynowym jest jasny przelicznik 1 KM = 100 pln ( oczywiście wyjście ponad serię ) .


to byłem ja Jarzabek Wacław <piwo>

KacperooSonata

  • Gość
[Lantra J2] Podnoszenie momentu i mocy
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Listopad 2009, 23:41:11 »
dzięki za odpowiedzi 1,2,3 w sumie jak tak sie pomyśli logicznie to musiałbym konkretną firme żeby dolot mi pod silnik podstosowali...

1.wkładka coś daje czy tylko troszke więcej powietrza?

2.czy rura da jakiś efekt? jak z dzwiękiem dużo głosniej będzie?

3.już mi sie odwidziało

4.ceny znam i wiem jak to jest akurat to mnie nie straszy aż tak :)

5.dzięki za tą opcje wezme pod uwage

6.w silniku wszystkie filtry,klocki,tarcze i płyny były wymienione po zakupie potem auto odwiedziło serwis dex-pol lubin w którym sprawdzili spaliny,wymienili paski,podpinali pod komputer,sprawdzali skrzynie biegów,oraz włożyli nowe świeczki :) żadnych błędów na kompie nie było

dzięki za ten doktorat ;D przyda sie

szczuraz

  • Gość
[Lantra J2] Podnoszenie momentu i mocy
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Listopad 2009, 00:03:48 »
1. Sportowa wkładka doda Ci troszkę więcej powietrza i powinna poprawić górny zakres obrotów . Poza tym zmieni się dźwiek zasysanego powietrza . Nie będzie to nigdy dźwięk odseparowanego stożka ale zawsze coś .

2. Minimalnie głosniej zawsze będzie ... na pewno będzie ciszej niż przelot + mugen :lol: jeżeli zamiast rury wstawisz strumienice to dojdzie Ci troszkę basu .

KacperooSonata

  • Gość
[Lantra J2] Podnoszenie momentu i mocy
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Listopad 2009, 15:30:24 »
a co z przeglądem? bo też mi na tym zależy

szczuraz

  • Gość
[Lantra J2] Podnoszenie momentu i mocy
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Listopad 2009, 16:20:52 »
przy samym wyciętym kacie nie powinno być większych problemów ... no chyba że trafisz na jakiegoś nadgorliwego diagnostę . Zawsze mozesz rozciąć puszke kata od góry i wspawac rure do środka . Od spodu nie bedzie nic widac ... tylko czy gra jest warta świeczki ? ;p

KacperooSonata

  • Gość
[Lantra J2] Podnoszenie momentu i mocy
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Listopad 2009, 18:47:18 »
myślałem o końcowym tłumiku apexi n1 style ale wtedy to chyba mega głośno będzie... no i czytałem o wstawieniu rury za końcowy tłumik i nawet fajne brzmienia są potem tylko jak z silnikiem? nie utraci mocy?