Forum > Lantra

pedał hamulca - regulacja

(1/3) > >>

Złośnik:
Witam Panowie.
Dzisiaj naszła mnie ochoota wyregulowania pedału hamulca, gdyż jak stoi na zgaszonym silniku, podpompuję pedał - jest twardy - ma lekki luz.
Regulacja odbywa się poprzez wkręcenie lub odkręcenie czujnika (niewiem od czego) nad pedałem hamulca z długim gwintem śrubowym.
Podkręciłem (oczywiście tylko do skasowanai tego lekkiego luzu - że ze dwa obroty), zakręciłem przeciwnakrętkę, ruszam i czuję cholercia opór. Od razu wyczaiłem, że opór jest powodowany przez lekko zblokowane szczęki hamulca z przodu i z tyłu.
Kurcze no dwa obroty i tak przesadziłem ?
Może to sprawa tego czujnika - ale od czego on by miał być - namoje oko jest od świateł stopu.
Czyżby przyczyna luzu nie leżała po stronie pedału hamulca tylko już samej pompki ? A może lekko zapowietrzony układ daje właśnie taki efekt ?

wtom:
pedał ma mieć luz!

Złośnik:
Ufff, sorki - dopiero teraz doczytałem manuala.
Roczniki do 2000 - wysokość pedału sprzęgła i hamulca to 190mm
Luz na szpręgle to ok. 6-12 mm
Luz na hamulcu to 3- 8 mm
Kurde - będe musial zmierzyć - ustawić i olać resztę skoro tak serwisówka mówi :)
Ręczny ma trzymać na 7-9 ząbka :)

wtom:
do hamulca masz dwie śruby regulacyjne. 1 to ta co ustala wysokość pedału, druga na ośce serwa ustalająca luz pedału.

Złośnik:
Gdzie na ośce ? Można jakieś fotki ?
A ten czujnik od czego jest nad pedałem ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej