Autor Wątek: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku  (Przeczytany 3610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adam2701

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« dnia: 11 Listopad 2009, 19:42:13 »
Witam w moim hyundai Scoupe GT Turbo 1994r. gdy silnik osiągnie wysoką temperaturę czyli gdzieś po przejechaniu 10/20 km w cyklu poza miejskim i miejskim zaczyna coś stukać w silniku lub okolicach i nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny. Na zimnym silniku wszystko ok nic nie stuka ??

Cibor

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Listopad 2009, 19:49:08 »
Zawory ??

adam2701

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Listopad 2009, 20:55:32 »
No jutro się wsłucham bardziej ale mi się wydaję że to zawory nie sa że to gdzieś w okolicach rozrządu lub popy wspomagania lub alternatora

maspex

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Listopad 2009, 21:02:23 »
lozysko od alternatora

adam2701

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Listopad 2009, 22:18:21 »
Czyżby łożysko od alternatora tak by aż biło ??? jest to możliwe ?

maspex

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Listopad 2009, 22:34:06 »
T mnie tak samo jest - ten sam odglos,kiedys juz nawet sie o to pytalem na forum, zdejmij pasek od alternatora,pokrec kolem to sam sie przekonasz,zobacz tez pompe wpomagania,w niej tez moglo pojsc lozysko.

Kucol

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Listopad 2009, 23:26:38 »
u mnie tez obstawiam łożysko alternatora bo zawory ustawiał a klekocze dalej.
mechanik mi powiedział ze to jakieś łożysko. miałem ściągać paski ale jeszcze się za to nie zabrałem

adam2701

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Listopad 2009, 09:06:54 »
Aha no dzięki dzisiaj pościągam i zobaczę :)

adam2701

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Listopad 2009, 19:02:34 »
Wracając do temu dzisiaj pościągałem paski od alternatora pompy wspomagania i łożyska są dobre czyli co zostaje rolka na rozrządzie?? możliwe że to ona ale tylko gdy silnik się nagrzeje i ma temperaturę większa niż połowa

Kucol

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Listopad 2009, 19:15:08 »
albo popychacze tez rozważam taka możliwość

maspex

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Listopad 2009, 19:16:01 »
Olej sie rozrzedza od temperatury i stukaja zawory ? Nagrzej auto, wtedy zdejmij paski i odpal na pol minuty silnik,wtedy na bank sprawdzisz czy to lozyska,czy zawory lub rozrzad


ale z tego co na joutube slyszalem,to wszystkie silniki g4ek tak klekocza troche...

Tigersoft

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Listopad 2009, 21:13:55 »
ja miałem tak jak mi panewka padła...

adam2701

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Listopad 2009, 21:44:52 »
Tylko to co czytałem to panewka się rozszerza pod wpływem temperatury i by stukało na zimnym a na ciepłym by to zanikało ??

skali1991

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Listopad 2009, 15:30:32 »
Cytuj
maspex Olej sie rozrzedza od temperatury i stukaja zawory ? Nagrzej auto, wtedy zdejmij paski i odpal na pol minuty silnik,wtedy na bank sprawdzisz czy to lozyska,czy zawory lub rozrzad

Pasek rorządu też ma zdjąć? :shock:


adam2701 , Kolego, nie ma takiej możliwości że gdy silnik sie nagrzeje, to panewka także i wtedy zaczyna stukać, ponieważ się rozszerza sie pod wpływem temperatury i stuka. To dlaczego inne silniki nie stukają? Inne tez sie przecież nagrzewają ;P
Jeżeli to panewki.. Po pierwsze byłby to metaliczny dość charakterystyczny odgłos wydobywający się z dołu silnika, po drugie samochód delikatnie przykapcałby na niebiesko.
Jeżeli zawory to samo.. Także metaliczny dźwięk który wynika z uderzania zaworu w powierzchnie tłoka.
Jeżeli gdzieś się pomyliłem to przepraszam ;)

ja stawiam jak łożysko alternatora :-P

Tigersoft

  • Gość
Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Listopad 2009, 11:38:37 »
łożysko raczej by szumiało a nie stukało

a jak padnie panewka to wierz mi ale nie rozpoznasz czy to z dołu silnika czy z góry bo dzwięk wszędzie się rozejdzie :) miałem sytuację taką, tez nie wiedziałem co bo dzwięk nie wiadomo skąd dochodził i zanim zdjąłem miskę zeby sprawdzić to już wał był do wymiany :(