Witam,
Mam pytanie do wszystkich posiadaczy nowej i30, w której jest funkcja zmiany pracy kierownicy na tryby sport/normal/comfort. Miałem dzisiaj wymienianą kolumnę kierowniczą na gwarancji z powodu stuków, i po tej wymianie kierownica nie chodzi już tak jak wcześniej. Po pierwsze, chodzi strasznie lekko. Po drugie, zmiana trybów nie daje żadnego efektu, zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Wcześniej miałem tak, że na postoju przełączenie między trybami dawało bardzo wyraźne zmiany, w comforcie można było lekko ruszać kierownicą, a w sporcie już z wyczuwalnym, wyraźnym oporem. W czasie jazdy do pewnej prędkości też dało się te różnice odczuć. Teraz nie ma zupełnie nic. Tak jakby to nie działało.
Oczywiście po odbiorze auta od razu ten problem zgłosiłem i sprawdziłem jak to działa w nowych salonowych i30, i co ciekawe, tam kierownica na postoju również chodzi tak samo niezależnie od trybu :shock: . Co więcej, w testówkach ta kierownica chodzi wyraźnie ciężko, a u mnie bardzo leciutku, mimo, że mam większe koła (225/45/17), a w testówkach były jakieś małe 15 czy 16.
Nie wiem sam już co mam o tym myśleć. Serwis również rozkłada ręce, bo teoretycznie tak ma być. Pytanie tylko czemu po wymianie kierownica tak lekko chodzi mimo sporych kół, no i czemu tryby kierownicy kompletnie nic w jej pracy nie zmieniają.
Jeśli macie jakieś doświadczenia lub posiadacie i30 z taką funkcją to proszę Was pomóżcie mi, napiszcie jak to u Was wygląda...
Z góry dziękuję,
Pozdrawiam,
Piotr