Kolego to jest rocznik 1992 niewiem czy potem też tak było.
Ja mam ten silnik:
Wszystkie części dobierałem jako do G4GR włacznie z paskiem rozrządu, więc to chyba to.
Ale czym się różni od 4G61 hmmm
Możliwe z tego co patrzę po necie - to to że 4G61 to silniki adaptowane od Mitsubishi które kiedyś blisko współpracowało z Hyundai'em.
Różnica jaka na dzień dobry się narzuca to sposób napędu wałków rozrządu.
W 4G61 masz dwa koła pasowe, po jednym na każdym wałku - a więc oba wałki są napędzane bezpośrednio przez pasek rozrządu.
W G4GR masz 1 koło pasowe zamocowane na głownym wałku (ssącym). Drugi wałek (wydechowy) jest napędzany przez wałek głowny poprzez łańcuszek rozrządu - z drugiej strony silnika pod pokrywą zaworów.
Tu masz silnik: 4G61:
Jak widać rozrząd jest wogóle z drugiej strony, tak samo jak napęd i umieszczenie skrzynii, sprzęgła itd...
Wydaje mi się ze po tym głównie rozpoznasz oba typy silników i będziesz wiedział jaki masz silnik.
Pozdrawiam
// Kolego Joseph - SOHC - silnik z jednym wałkiem rozrządu, DOHC - z dwoma wałkami... o to ci chodzi ?