Forum > Lantra

[Lantra J2] Niekompletna instalacja elektryczna w każdej J2.

(1/4) > >>

Złośnik:
Jak w temacie. Pewnie czytaliście już że chciałem założyć do swojej lantry halogeny. Nakręcony faktem i opiniami innych kierowców że lantra posiada kompletną instalację elektryczną nawet pod to czego nie ma zająłem się tym - ale coś mnie podkusiło żeby najpierw sprawdzić czy rzeczywiście mam wtyczki pod halogeny. Naszukałem się i znalazłem jedną - szukam drugiej a tu nic - nigdzie, Wymontowałem dwa zbiorniczki, nawet pompę ABSu i nigdzie nie ma. Przewęszyłem całe wiązki w poszukiwaniu czy czasem nikt nie uciął sobie kabli i cześć - ale nie. Kompletnie nie ma tego a instalacja wygląda tak jak fabryka ją wydała w takim stanie jakim była. Zdemontowałem konsolę i szukałem wtyku do przełącznika. Nigdzie tego kompletnie nie ma, ani uciętego ani zesztukowanego. Zauważyłem ze do złączki gdzie idą przewody od wtyczki przeciwmgielnych tylnych i przełączników konsoli (awaryjne, podgrzewanie szyby) brakuje - ale fabrycznie kilku pinów - ale nie wygląda to jak fabryczna instalacja podciągnięta do wszystkiego. Podobnie ma się sprawa kontrolek zapięcia pasów - przewodów brak pod dywanikami i pod fotelami.
Chciałem zamontować tempomat - amerykańskie CRUISE. Doczytałem ze nie ma modułu i etc. Ale jak jest instalacja jak myślałęm to kilka gratów i jazda - ale gdzie tam - po pierwsze nie ma kostki w okolicach prawego kielicha którą podłączyć trzeba do silniczka tempomatu poruszającego linką. Nie mówię nawet o braku kostki do której należałoby podłączyć moduł sterujący tym tempomatem. Brakiem manetki i odpowiedniej przepustnicy która musiała mieć miejsce do zamontowania linki tempomatu - nie wspominam bo to szło dostać.

Teraz pytanie - to jak to jest z tą instalacją ? Posiadam wersję GLS. Instalację kompletną posiadały/posiadają lantry J2 ale chyba tylko te po lifcie po 99r. tak czy nie ?
W sytuacji braku tak prozaicznego elementu jak kostka do głupiego przełącznika - sprawa montażu halogenów padła bo za dużo roboty na to - głównie ze względu na to że, potrzebowałem się podpiąć pod instalację fabryczną - przepisy jakoś określają sposób montażu na warunkach możliwości włączenia tylko po włączeniu pewnych świateł chyba czy jakoś tak :(

BartBartez:
Instalacja pod halogeny to max 2 godzinki roboty z kilkoma piwami.
Poszukaj na necie.

Złośnik:
No tak - tylko ja chciałem to zrobić szybko - łatwo i przyjemnie a tu widzę padaka cholerna bo człowiek się naszuka a efekt marny niestety.

Może ktoś wie jak się podłączyć, może chociaż zostawili przekaźnik w kabinie, ponoć jest nad pedałem gazu.

Złośnik:
Yyyyyy nie znalazłem na necie nic na temat Lantry a trochę ciężko mi jest narazie opanować schemat podłączenia tego:

Czy moz emi ktoś przetłumaczyć tą stronkę: Niby jest tu opisane jak podłaczyć te halogenki, gdzie przekaźnik itd. Będę wdzięczny.
http://www.hyundai-forums.com/148-car-audio-video-electronics/68314-lantra-sportswagon-fog-light-installation.html

Złośnik:
Witam ponownie, mądre głowy z zagranicznych forów piszą że podłączali się pod sterowanie przekaźnika przeciwmgielnych tylnych lub bezpośrednio pod przełącznik przeciwmgielnych tylnych lecz w Polsce użycie przeciwmgielnych przednich na krętej drodze nie następuje z włączeniem tylnych bo nie o to tu chodzi więc włączniki muszą być osobne i wydaje mi się że jeśli w lantrze przeciwmgielne tylne włączają się już po włączeniu pozycji to można wykorzystać sterowanie na wzór przeciwmgielnych tylnych a sygnał do wysterowania przekaźnika halogenów pobrać właśnie stamtąd. Doposażyć zamontowaną instalację w bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika w 10 lub 15A w wolnym miejscu i resztę pociągnąć już do wtyczek do lamp halogenowych.
Jedno pytanie - halogeny do lantry mają ramkę montażową - blaszkę z dwoma otworami, gdzie to przykręcić ? Do wzmocnienia zderzaka czy bezpośrednio do zderzaka gdzieś ? Bo nie zauważyłem otworów i mam nadzieję że nie trzeba ich wiercić i gwintować pod śruby :( ????

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej