Autor Wątek: [Santa Fe SM] Temperatura silnika  (Przeczytany 4218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maciaszek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Santa Fe SM] Temperatura silnika
« dnia: 06 Lipiec 2014, 08:39:11 »
Witam.Ostatnio jadąc autostradą zauważyłem że przy 120km/h wskazówka od temp.przekroczyła środkową kreskę i ustawiła się między środkową a kreską wyżej.Jednocześnie przestała działać klima.Temperatura na zewnątrz ok 30st.Czy to jest problem z układem chłodzenia,czy z klimą?

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Temperatura silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Lipiec 2014, 19:04:39 »
Raczej jest to problem układu chłodzenia. Najprawdopodobniej zmniejszona drożność chłodnicy(kamień,szlam itp.)

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Lipiec 2014, 10:30:28 »
Albo termostat się zacina. Zacząłbym od niego i płukanie układu chłodzenia.

Offline maciaszek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Santa Fe SM] Temperatura silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Lipiec 2014, 13:55:27 »
W którym miejscu się znajduje?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Temperatura silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Lipiec 2014, 23:39:53 »
Opisz czy po włączeniu klimatyzacji zaczyna działać wentylatora od niej i czy po osiągnięciu temperatury roboczej uruchamia się wentylator od chłodnicy silnika.

Offline maciaszek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Santa Fe SM] Temperatura silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Lipiec 2014, 22:08:34 »
Oba wentylatory chodzą.Silnik nie przegrzewa się gdy jeżdżę po mieście.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Lipiec 2014, 07:03:47 »
A kiedy wymieniany rozrząd i pompa wody? Może pompa już ma dość. Termostat i płyn itak bym sprawdził i wypłukał układ.

DriverOpolskie

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Lipiec 2014, 22:45:13 »
Miałem podobną sytuację w ciężarówce.Powodem była zabita (na zewnątrz) chłodnica.Po dojeździe na serwis pan mechanik włożył specjalnie skonstruowaną rurkę,pospawaną w kształt litery "T".Na końcu wąż ze sprężonym powietrzem.Najpierw włożył pomiędzy chłodnice a intercoler,potem pomiędzy intercooler a chłodnicę klimy.To co stamtąd wylatywało,to szok.Problem znikł.