Autor Wątek: [Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r  (Przeczytany 12727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

21mariusz03

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« dnia: 27 Czerwiec 2014, 17:48:31 »
itam
Zmagam sie od momentu kupna auta ze stukami wydobywajacymi sie jakby z lewego tylnego kola. Jest to gluchu stuk gdy jade po nierownosciach lub zjezdzam z kraweznika. Zaznaczam ze wszystkie laczniki tuleje sa w pozadku a za namowa aso i czytajac inne tematy wymienilem poduszke amortyzatora na nowa oryginalna hyundaia. Niestety zabieg ten tylko nasilil stukot. Na stacji tez mowia ze jest w zawieszeniu wzystko ok. Jedyna rzecz to taka ze tlumienie wszystlich amortyzatorow poza tym jednym w lewym tylnym kole wynosi 82procent a w tym lewym tylnym 76. Mechanik mowil ze to moze byc ten amortyzator tym bardziej ze taki przypadek juz mial... czy to jest mozliwe ? Nie ma tam juz nic innego co by wydawalo gluchy stukot ? Jezeli bede wymienial amorek to koniecznie dwa musze skoro drugi ma 82procent? Powiedziano mi ze oryginal 350zl ok a zamiennik 260.. czemu to az takie drogie ?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Czerwiec 2014, 19:44:39 »
Koniecznie dwa!
Sprawdź dokładnie łączniki i gumy drążka.

Maciek

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Czerwiec 2014, 21:50:38 »
Sprawdź amortyzatory klasycznym sposobem (zaczerpnięte z forum Golfa):

Cytuj
jest taka metoda zbadania tłumienia drgań - określana w diagnostyce jako prymitywna. Przydałby się do niej czujnik drgań ale pewnie nie masz więc robi sie tak:
1. Naciskasz mocno na autko tak aby ugiąc zawieszenie (można tez "zjechać z jakiegoś progu"),
2. Puszczasz auto.
3. Obserwujesz co się dzieje - dobry amortyzator=auto podskoczy do góry i powróci w dół do pozycji nazwijmy ją stanu 0 (czyli zawieszenie wykona jedno wahnięcie), jeśli pójdzie do góry opadnie poniżej stanu 0 i do niego powróci to też jeszcze ok, ale jesli liczba wahnięc jest większa to już jest coś nie tak


Szarpaki na stacji diagnostycznej dają różnorakie wyniki (łatwo się o tym przekonać zmieniając chociażby opony na zimowe). Tył Ci pływa w zakrętach?

21mariusz03

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Czerwiec 2014, 22:01:43 »
Wlasnie nic nie plywa nic takiego nie zauwazylem tylko te strasznie denerwujace stuki z lewego kola ...

Maciek

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Czerwiec 2014, 22:17:45 »
Jeśli jest tak jak mówisz to poszedłbym za radą Złośnika i dokładnie sprawdził wszystkie tuleje i łączniki. Latarka w dłoń i pod auto, a jeśli nie lubisz się brudzić to zajedź do innego mechaniora i zobacz co stwierdzi.

Nawet biorąc pod uwagę odczyt z szarpaków to 76% oznacza amortyzator, na którym da się jeszcze jeździć (u mnie wszystkie amory mają +/- po 70% i cisza jak makiem zasiał; nawet mokre nie są). Swoją drogą, pamiętam że ktoś mi kiedyś mówił, że jakikolwiek odchył w pracy zawieszenia (wyrobione tuleje, sparciałe gumy) wychodzi na szarpakach jako obniżona sprawność amortyzatora.

Zdecydowanie warto przyjrzeć się sprawie dokładnie zanim lekką ręką położysz koło 3 stów na amortyzator, bo objawy pasują do wielu różnych przyczyn.

21mariusz03

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Czerwiec 2014, 08:44:34 »
Witam
bylem dzis na kolejnej stacji diagnostycznej i oczywiscie nic znowu nie wyszlo... jak dociskalem auto to koles powiedzial ze dzwiek dochodzi jakby z gornego mocowania amortyzatora.. ale bylo wymieniane na nowe hyundaia... co tam na gorze moze jeszcze halasowac ?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Lipiec 2014, 20:33:28 »
Mocowanie skrzyni biegów ???
Sprawdź maglownicę - jeśli masz luz nawet niewielki to będzie walić jakby padł Ci drążek lub końcówka albo wahacz.

21mariusz03

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Lipiec 2014, 21:59:45 »
Stuk dobiega z tyłu ...
dobra więc tak. wyciszone wszystko co się da łącznie z klapą, jej zamkiem i półka i kanapą, nic nie lata po nadkolach i pod dywanikami bagażnika.Wymieniona lewa tylna poduszka amortyzatora(mocowanie) oryginalna hyundaia, tuleje stabilizatora oraz jego łączniki na nowe(reszta gum ok żadnych luzów). Stuki jak były tak są. Gdy jadę po kostce to tłucze się niesamowicie(na idealnie równym asfalcie nic nie słychać)... Zaciągałem nawet ręczny aż do zablokowania tylnych kół aby wykluczyć zaciski... żadnych skutków. Dzisiaj samemu uginałem tylna lewa cześć auta i przy uginaniu go w dół było słychać takie leciutkie pukniecie(jakby leciutko puknąć w mebel) jakby coś przeskakiwało... gdy przyłożyłem palec do górnego mocowania amortyzatora to było na nim czuć to pukniecie... dodam ze w górnym mocowaniu nic się nie rusza.... Jakieś pomysły? boje się dać 700zl w wymianę amorków jakby okazało się że to nie to....

DriverOpolskie

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Lipiec 2014, 23:04:35 »
Głupio zapytam,jesteś pewien że nie jest to stuk układu wydechowego o podłogę ?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Lipiec 2014, 00:08:03 »
Jest jeszcze szansa na luz na łożysku piasty.

21mariusz03

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Lipiec 2014, 06:28:01 »
Koło zauważalnych luzów nie ma, wydechem ruszam o wszystkie strony i nie ma opcji zeby az do podlogi doszedl...

[ Dodano: 2014-07-16, 07:15 ]
Dzwięk nagrany. Słyszalny jest gdzies od 1:01. nie chodzi mi o to trzeszczenie tylko to dudnienie w tle... jezdzilem po kostce. Aktualnie nie mam jak dodadac pliku na yt wiec przesyłam link do niego. Nagrane telefonem
https://docs.google.com/file/d/0B_x3Ykkmg3NBNWd0MWJGbzl4cE0/edit?usp=docslist_api

DriverOpolskie

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Lipiec 2014, 07:56:22 »
Mariusz,jak sam pisałeś,przy uginaniu auta coś puka.Dlaczego więc nie poprosisz kogoś,aby naciskał,a sam leżąc pod autem patrzył w którym to miejscu.Bardziej przydał by się do tego kanał.Trzymając dłonią za amor,na pewno wyczujesz,że to on.Cholera stuki faktycznie jak by z uderzania rury o podwozie.No ale jeżeli uważasz,że to nie to.

21mariusz03

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lipiec 2014, 09:32:31 »
No nic byłem dziś na innej stacji i dalej nic nie wyszło po trzepaniu i bujaniu całym autem.. Wszyscy stawiają na amortyzator.. Zauważyłem tylko jedna ciekawa rzecz... miesiąc temu gdy kupowałem auto amor w tym kole miał sprawność 75/76%. Po wymianie górnego mocowania na nowe oryginalne(to pogorszyło tylko sprawę), wymianie łącznika i poduszek stabilizatora i przejechaniu >1000km Sprawność tego amora spadła do 70% WTF ? No nic umówię się z zaprzyjaźnionym mechanikiem co porozkręca to zawieszenie i jak nic nie znajdzie to w ślepo się amortyzator wymieni ehhh trudno oby to było tylko to...

tomotg

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Lipiec 2014, 11:00:25 »
Witaj,ja się zmagam z podobnym ustrojstwem tylko,że w Sonacie.Też wymieniłem amory,górne mocowania,tuleje(niewszystkie).WYczuwam lekki luz przy górnym wahaczu i prawdobodobnie tuleje pływające są do wymiany.Nie jest to takie łatwe do zdiagnozowania poprostu metoda prób.
Na stacji diagnostycznej byłem z 5 razy i nic nie wykryli.

21mariusz03

  • Gość
[Coupe GK] stuk w lewym tylnyn kole w gk 2.0 2005r
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Październik 2014, 20:07:19 »
Wiec tak:
Wymiana mocowania i lacznikow tylnego stabilizatora - zero efektow
Wymiana gornego mocowania amortyzatora - zdecydowane nasilenie problemu
Wymiana amortyzatorow na kyb - zdecydowana poprawa i na kostce juz jest cisza. Lewy amortyzator byl juz powaznie zmeczony. Jednak gdy wjade w dziure lub zjade z kraweznika wystepuje pojedynczy stuk wydaje mi sie ze zdecydowanie glosniejszy niz w prawym kole.. czy to zawieszenie tak glosno chodzi czy jeszcze gdzies jakas tuleja moze byc walnieta ? Na zadnej stacji nic nie wychodzi...