Witam wszystkich,
nie zakladam osobnego tematu bo moj problem jest prawie identyczny. Nim sie rozpisze
chcialem zadac najwazniejsze dla mnie pytanie, otoz
tommywie czy znalazles rozwiazanie
swojego problemu?
Wracajac do mojego przypadku, Hyundai Getz, 69000 przebiegu, tez 1.1, tez 2003 i !!!! tez granatowy
Ale zartyna bok bo w sumie nie jest mi do smiechu. Moj problem jest nieco inny niz ten autora watku.
Auto nie ma problemow z rozpedzaniem sie do 100, 120 czy nawet 150 ale...
- miedzy 2000 a 3500 obrotow masakrycznie muli, kilka razy prawie sie zabilem probujac wyjechac
z podporzadkowanej... Stoisz, dajesz troszke mocniej w palnik a auto zamiast dynamicznie ruszyc
dlawi sie i ledwo toczy (az do osiagniecia powiedzmy 3500 obrotow - na to nie ma reguly, czasem wiecej czasem mniej,
wtedy zaczyna dopiero normalnie przyspieszac).
- spalanie na poziomie 10-11L
Standardowa wizyta na komputerze nic nie wykazala, zaczelismy wiec ze znajomym szukac rozwiazania zagadki.
Proba 1 : sprawdzenie calosci ukladu dolotowego. Wydawalo sie nam, ze byc moze jest gdzies dziurka i
dodatkowe powietrze powoduje takie a nie inne objawy... Masa sprawdzania i nic, zero dziur.
Proba 2 : podejrzenie padlo na zasyfiony katalizator, Getz ma 2 sondy lambda 1 przed kat. druga za wiec
pomyslelismy, ze jesli roznica w odczytach miedzy 1 a 2ga jest duza to moze byc to... rozciecie i wybebeszenie katalizatora,
spawanie, wkrecenie, test i ... nic.
Proba 3 : Etap zatytulowany 'rece nam opadly'
Wtryskiwacze! wymontowalismy listwe wtryskow i zawiezlismy do
pana, ktory zajmowal sie ich testowaniem. Pan zrobil dziwna mine jak zobaczyl stan okablowania i uslyszal, ze
auto jest z 2003 roku... Mowil, ze tak fatalnych kabli nie widzial nawet w 20 letnich samochodach, ale mniejsza z tym.
Wszystko zostalo rozebrane wyczyszczone, zmontowane, ostatecznie troche biedniejsi ale zadowoleni wrocilismy zamontowac wszystko
i sprawdzic. I co ? no, bez niespodzianek , nic
)) nie no, troszke lepiej, nie mozna powiedziec, ale to nadal nie bylo to...
Proba 4 : 2 godzinna walka na podpietym komputerze w poszukiwaniu problemu.. Znalezlismy! czas 3ciego wtrysku roznil sie
o 3 ms na 3-4k obrotow i tylko wtedy... Niewiele myslac sterownik w garsc i jazda do fachowca. Podpial go u siebie i faktycznie
wynik taki sam jak ten, ktory nam wyszedl. Zostawilismy mu go do zabawy, rozlutowal wszystko, obejrzal nie stwierdzil zadnej usterki...
zlutowal podpial i problemu nie bylo, szok... teraz czekam az mi go odda, wmontuje i zobacze jak smiga, jak nie to czeka nas sprawdzanie wiazki...
generalnie jesli to nie podziala to skoncza sie nam pomysly wiec jakbyscie mogli mi cos doradzic bylbym zobowiazany.
Acha, powiedzcie mi czy to normalne, ze to auto nie sygnalizuje niczym, ba!, odpala i jedzie na odpietych sondach lambda ?
Pozdrawiam