Od zawszę gaszę na D i potem przełączam na P i nigdy nie miałem problemów.
Róbta co chceta.Pisze tylko jak sie powinno robic.
A co jeśli silnik Ci zgaśnie na D
Silnik w automacie nie może zgasnąć,chyba że ci paliwa braknie,lub elektryka siądzie.
Jechałem z kolegą który ma Audi A4 ktory przy hamowaniu z ok 80km/h chciał wrzucić na P (wtedy powoli hamował i mial już niewiele ponad 40km/h).
No,to już jest mistrzostwo świata.
W pozycji P koła są mechanicznie blokowane i nigdy sie tego nie robi podczas jakiegokolwiek ruchu samochodu.
Automat ma zasadę działania zbliżoną w każdej wersji czy DSG czy nie
1.Konwencjonalna asb to ta ze sprzęgłem hydrokinetycznym
2.CVT-to bezstopniowa o innej zasadzie działania
3.A DSG to zmechanizowana skrzynia z dwoma sprzęgłami o jeszcze innej zasadzie działania.
Wszystkie te rodzaje skrzyń nazywane są automatami,bo nie zmienia sie tam biegów ręcznie,a o różnicach w budowie i szczegółowych zasadach działania można poczytać w necie.