Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] ASB a gaszenie silnika
martinez98:
W byle jakim. Masz niesprawny silnik - gaśnie. Masz na D - nie odpalisz bo masz na D. Co tu nie jest jasne? To jeden z wielu przykładów.
jlupino:
Ahaaa :-D
No to teraz żeś mi to dopiero konkretnie wytlumaczył-dzięki
P.S.
Na trzech garach (czyli niesprawnym silniku) przyjechałem Octavią z ASB z pracy bez problemu,a na D to żadnego automatu się nie odpali,bo zapłon jest wtedy odłaczony.dlatego wyłączać należy silnik na P.
To jest elementarz użytkownika ASB.
Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam
jaclwapl:
--- Cytat: "jlupino" ---Ahaaa :-D
(...)a na D to żadnego automatu się nie odpali,bo zapłon jest wtedy odłaczony.dlatego wyłączać należy silnik na P.
To jest elementarz użytkownika ASB. (...)
--- Koniec cytatu ---
co do odpalania to się zgodzę...
co do wyłączania silnika na P to nie jest to żaden elementarz i reguła. Można wyłączać na P/R/N/D itd itp... tylko żeby zapalić trzeba przełączyć na N lub P bo tak jest zaprojektowana instalacja w samochodach z ASB.
Przełączenie z D/R na N/P powoduje w skrzyni praktycznie to samo co wyłączenie silnika czyli spadek ciśnienia w układzie. Nie ma ciśnienia - nie ma biegu. Potem odpalasz na N/P to ciśnienia też nie ma.
A te wszystkie pseudo poradniki o tym, że trzeba gasić na P są po to żeby przypadkiem nie zostawić samochodu na D/R lub N tak samo jak nie gasimy i zostawiamy samochodu na luzie z manualem.
Nawigacja