Autor Wątek: [Atos] [Atos] świergot silnika  (Przeczytany 9450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

potom

  • Gość
[Atos] świergot silnika
« dnia: 29 Maj 2014, 09:37:18 »
witam mam mały problem świergotu w okolicy sprężarki klimy i pompy serwa sa na jednym pasku polega na tym ,że odgłos pojawia się na wolnych obrotach przy obciążonym silniku np światła,  dmuchawa itp i podczas przyspieszania do [ ok 2000 obrotów na min ] włączenie  klimy nic nie zmienia czy ktoś mial ma podobny problem dzięki za podpowiedż
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:27:32 przez Brt »

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Maj 2014, 10:18:52 »
Popsikaj wodą na pracującym silniku na pasek. Jeśli świergot zniknie to naciągnij pasek. Jeśli to nie pomoże - wymień go, a jeśli i to nie pomoże, to któreś łożysko zdycha.

Olaboga!

potom

  • Gość
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Maj 2014, 19:56:29 »
na pewno wykluczyłem pasek łożysko też tak myślę ale poczekam może ktoś miał już ten problem i podpowie

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Maj 2014, 20:17:50 »
Łożysko na altku lub kompresorze jak wykluczyłeś pasek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Maj 2014, 20:26:50 »
Potom dodaj tag do tematu.

potom

  • Gość
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Maj 2014, 08:05:39 »
ta sytuacja trwa jakieś 2lata więc  paska by już nie było i odgłos jest inny niż piszczący pasek świergot i czy przy wymianie łożyska sprężarki trzeba // wypuścić czynnik chłodzący //

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Maj 2014, 08:41:58 »
Wypuścić czynnik, odpiąć przewody, dać nowe uszczelnienia, zalać nowym olejem, wymienić osuszacz itd.
Paska by nie było ? Dziwne. Miałem podobną sytuację. po roku naciągnąłem pasek i wszystko gra.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Maj 2014, 16:59:38 »
potom, nie znam kompresora w Twoim aucie.
Jak jest na tyle miejsca i konstrukcja na to pozwala to można zdjąć samo koło pasowe w którym jest łożysko nie odsysając czynnika.
Miałem tak w kompresorze delphi CVC w astrze G.

potom

  • Gość
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Maj 2014, 08:25:29 »
zobacze z tym paskiem mam nadzieje ,że się myle czyli stawiacie na sprężarkę a nie serwo

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Maj 2014, 11:00:51 »
Nikt na nic nie stawia.
Podaliśmy ci co może powodować wyżej wymienione objawy i to Ty musisz to teraz zweryfikować - nikt nie jest jasnowidzem (chyba).
Najlepiej jak będziesz demontowała paski po kolei i za każdym razem odpalał silnik i sprawdzał czy dalej jest ten dzwięk - innej możliwości nie ma.

potom

  • Gość
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Czerwiec 2014, 11:38:05 »
po głębszej diagnozie na moje szczęście okazało się , że to dochodzi z alternatora więc muszę się do niego dostać regulacja paska nic nie daje a jest już na końcu  jak się dostać do dolnej śruby , czy ktoś ma rysunek ? będę wdzięczny

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Czerwiec 2014, 14:17:50 »
Do dolnej śruby zwykle dostaje się od dołu, z kanału, podnośnika lub gdy auto na lewarku.
Świergot to w takim razie wina koła pasowego, łożysk, albo szczotek.
Rozbierając alternator warto zrobić wszystko, wymienić pasek, łożyska, regulator ze szczotkami i prostownik. Jeśli się da dostać to i koło pasowe.

potom

  • Gość
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Czerwiec 2014, 15:31:33 »
wszystko rozumiem tylko czy opłaca się taka regeneracja czy zakup nowego na all koszt 300 zł czy ktoś regenerował i ile zapłacił

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Czerwiec 2014, 19:02:56 »
Pewnie taka kompletna regeneracja wyjdzie podobnie.
Dla przykładu łożyska do altka z accenta firmy FAG kosztowały mnie około30 zeta.
Nie wymienia się dobrych elementów jak działąjacy mostek czy regulator ze szczotkami w dobrym stanie  - chyba że ktoś ma kaprys lub dużo kasy.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Atos] świergot silnika
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Czerwiec 2014, 19:35:34 »
Jakiego nowego ? Nie bierz żadnego alternatora lewych firm. "AS" itd.
Wiem z autopsji. Kupiłem do lantry. Zapłaciłem 360zł. Założyłem i...... chodził 5 minut.
Potem wszystko padło jak na starym. Wkurzyłem się i wymontowałem i rozebrałem. WYTOPIŁO SIĘ UZWOJENIE !!!
Po prostu, ot tak. A gwarancja - hmmmm Jeżeli zamontujesz go sam to już i tak jej nie masz, musiałby Ci założyć warsztat który by Ci przybił pieczątkę na papierze.

Przestrzegam przed takimi wynalazkami, chińskie podróbki. Pieniądze wyrzucone w błoto - całe prawie cztery stówy do kosza. Obudowa tak niskiej jakości, że strach to wsadzać do auta.
Jeżeli nowy alternator to tylko Valeo, Bosch, Lauber lub oryginalny Hyundai, żadnych regenerowanych, jeśli chcesz to regeneruj swój.