Autor Wątek: [i20 PB] Trzeci przegląd  (Przeczytany 6658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Trzeci przegląd
« dnia: 28 Maj 2014, 10:51:23 »
Na forum już było odnośnie 1 i 2 przeglądu, więc czas na 3... no chyba, że przeoczyłem taki wątek. :-)

Generalnie niedługo mnie czeka i zaczynam zbierać informacje o kosztach do ewentualnych negocjacji. W ASO, w którym planuję zrobić ten przegląd wstępnie policzyli mi aż 960 zł (w tym robocizna to 390 zł i 90 zł przegląd powłoki lakierniczej).

Oczywiście jak przyniosę swój olej i może filtry, to cena będzie odpowiednio niższa, ale i tak wydaj mi się dość wysoka.

Dlatego byłbym wdzięczny, za informacje ile u Was kosztował trzeci przegląd i druga ważna rzeczy, czy wymieniali Wam filtr paliwa ?
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:04:56 przez Brt »

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Maj 2014, 20:17:38 »
Ja nie byłem na trzecim przeglądzie. 390zł to wg mnie kradzież. 90zł za lakier to też nie mało, średnio 50zł chyba kasują.

Jeżeli chodzi o filtr paliwa to ja rok temu taki zakupiłem, ale lezy do dnia dzisiejszego i nie wiem czy go sprzedać czy dalej trzymać bo autko jeździ dobrze, a w książce serwisowej pisze, że teoretycznie filtr powinno się tylko sprawdzać i ewentualnie czyścić lub może i wymienić, ale nie ma nigdzie wyszczegolnione ze koniecznie po ilus tam miesiacach czy latach trzeba wymienic. Prawdopodobnie go sobie zostawie, bo moze za trzy lata bede wymienial, a mysle ze nie popsuje sie bo jest caly plastikowy plus zamkniety w szczelnym jeszcze nie rozrywanym woreczku.

Nie wiem moze ty masz ta dluzsza gwarancje i pasuje CI jechac, ale 390zl sporo. Kto wie czy swiece nie dochodza, ale po co wymieniac jak dobrze jezdzi.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Maj 2014, 13:09:59 »
Cytat: "de_assis"
Jeżeli chodzi o filtr paliwa to ja rok temu taki zakupiłem, ale lezy do dnia dzisiejszego i nie wiem czy go sprzedać czy dalej trzymać bo autko jeździ dobrze, a w książce serwisowej pisze, że teoretycznie filtr powinno się tylko sprawdzać i ewentualnie czyścić lub może i wymienić, ale nie ma nigdzie wyszczegolnione ze koniecznie po ilus tam miesiacach czy latach trzeba wymienic.
(...)
Nie wiem moze ty masz ta dluzsza gwarancje i pasuje CI jechac, ale 390zl sporo. Kto wie czy swiece nie dochodza, ale po co wymieniac jak dobrze jezdzi.

No właśnie w książce sprawdziłem i nie ma tam wzmianki o konieczności wymiany, więc może na wyrost mi to padali, będę się jeszcze targował. No i mam 5 lat gwarancji, więc wolę ją utrzymać. Co do świec, to mi wymienili na 2 przeglądzie, więc teraz nie jest to przewidziane.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Maj 2014, 21:07:50 »
Jacaw, ja bardzo przepraszam, ale czy może zdradzić tajemnicę,  co było przyczyną przybywania płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym? Bardzo proszę.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Maj 2014, 22:11:53 »
Cytat: "Kudłaty_1975"
Jacaw, ja bardzo przepraszam, ale czy może zdradzić tajemnicę,  co było przyczyną przybywania płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym? Bardzo proszę.

Niestety nie mogę tego zdradzić, bo... nie wiem. Jak byłem w ASO to ogólnie przejrzeli i nie stwierdzili nic podejrzanego. Jednak przy trzecim przeglądzie, mam zamiar do tematu wrócić, bo to normalne nie jest i jedyne co mi przychodzi do głowy, to że w chłodnicy coś się zatkało (jakiś jej fragment) i stąd ten efekt. Jak uda mi się coś więcej ustalić, to na pewno napiszę o tym na forum.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Maj 2014, 05:06:14 »
Cytat: "Jacaw"
Jak uda mi się coś więcej ustalić, to na pewno napiszę o tym na forum.


Dziękuję.

Kam-mil

  • Gość
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Maj 2014, 16:39:06 »
Ja w zeszłym roku za przegląd po 3 latach płaciłem: 300zł robocizna, 80zł przegląd nadwozia. Świece mi wymieniali, są drogie, coś ok. 19zł za szt. Świece są jakieś nietypowe, nie wiem czy są zamienniki. Filtr powietrza u mnie czyścili.  Filtr kabinowy - dosyć drogie, zamienniki też są drogie w porównaniu do innych marek. Filtr  oleju w ASO niedrogo 16-18zł. Olej bardzo drogo, nawet jak na syntetyk.  W sumie razem coś ok. 800- 900zł.
Trochę też zależy od przebiegu, jak niewielki przebieg to filtra paliwa nie wymieniają.
Świece chyba co 40 tys. km, ale u mnie wymienili przy 25 tys. km (3 lata).  

Ciekawe ile by wziął zwykły warsztat i co w ramach przeglądu by zrobił? Ja z po przeglądzie w ASO (AD Auto w Olsztynie) odbieram samochód umyty, odkurzony i z wyczyszczonymi plastikami wnętrza - to też jest parę złotych warte.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Maj 2014, 18:04:51 »
Kontaktowałem się z dwoma ASO i muszę przyznać, że rozbieżność cenowa jest kolosalna, ale jeszcze negocjuję. Części w większości (z wyjątkiem filtra oleju) dostarczę sam, natomiast ceny oleju w ASO... to masakra, przecież oni mają pewnie beczkowy i przebitka jest chyba taka duża jak na napojach w restauracji.

Natomiast dziwna jest sprawa z tym filtrem paliwa, w mojej instrukcji wyraźnie piszę, że jest bezobsługowy, że przy 3 przeglądzie się go tylko sprawdza (literka I) i tylko wymienić w razie uszkodzenia. Natomiast w ASO pokazali mi, że teraz Hyundai przy 3 przeglądzie każe go wymienić (literka R), natomiast inna ASO też twierdzi, że się wymienia, ale że przy moim przebiegu (45 tys. km) nie ma takiej konieczności.

Możecie sprawdzić jak to wygląda w Waszych instrukcjach i prosiłbym o podanie z jakiego rocznika jest auto ?

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Maj 2014, 18:37:10 »
Ja mam rocznik 2009, 1.2 benzyna i przy filtrze paliwa też jest tylko literka I.
Narazie nie wymieniam choć filtr posiadam, może za pare lat sie przyda, tani też nie był, cos koło 70zł.

Co do reszty to ... ja przyjmuję zasade, że nie ma sensu wymieniać poł auta bo w książce serwisowej tak pisze, oczywiscie nie katuje czegoś do końca, ale jeżeli wszystko działa dobrze, to po co wymieniać niektore podzespoły? Szkoda, że jeszcze amortyzatorów nie karzą zmieniać po trzech latach lub 10000 tys km. W dodatku przebieg też mam mały więc jestem jeszcze bardziej przekonany co do swojej tezy.

Jeżeli chodzi o mycie w ASO, w ramach ceny za przegląd to jest to gra psychologiczna. Człowiek zadowolony, że auto czyste, bo to jest widoczne, natomiast co zrobili w środku ( jaki filtr, olej, czy w ogole zmienili) to już człowiek nie widzi, bo zaslepiony czystym autem. Dla ASO to zaden wydatek, chyba zawsze myja i odkurzaja auto praktykanci.

Nie wyobrazam sobie placic 900zł za cos co mozna ogarnąc w 400zł (dokladnie nie liczylem, mowie na oko). Ta cena jest z kosmosu po prostu. W dodatku przy tych usterkach z klamkami, klapami itp to jest to robienie z ludzi idiotów.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Maj 2014, 19:15:23 »
Szanowne Grono, jest rozbieżność. Coś się musiało ostatnio zmienić, albo się ktoś pomylił, albo jeszcze coś innego. Ciężko powiedzieć. A więc.

W formularzu przeglądu serwisowego (dostałem wydrukowany rok temu na II przeglądzie) po trzecim roku użytkowania auta filtr paliwa ma przypisane "R", natomiast w instrukcji obsługi jest tylko zaznaczone "I" oraz przy słowach "Filtr paliwa" dodatkowo jest odnośnik "*5", co w dalszej części opisane jest, iż filtr jest uważany za bezobsługowy i należy wymienić go tylko w momencie potrzeby, tj. utrudniony rozruch auta, utrata mocy, zrywy itd. To się tyczy oczywiście silnika benzynowego eksploatowanego w normalnych warunkach w Europie. Przy wytycznych dotyczących ciężkich warunków eksploatacji (również Europa), filtr paliwa nie jest uwzględniony jako podzespół do częstszej wymiany/kontroli/obsługi niż normalnie. Pisząc inaczej, w ogóle nie jest tam wymieniony.  

A teraz ciekawostka.

1)   W formularzu przeglądu serwisowego zamieszczonego tu na forum w poście z dnia 11-04-2013 z tematem „zakres czynności serwisowych”, przy filtrze paliwa jest zaznaczona tylko kontrola, czyli "I",
2)   W instrukcji obsługi dla eksploatacji poza Europą wymiana filtra paliwa jest zalecana po 48 miesiącach lub przebiegu 60 tysięcy kilometrów.

Rebusik   :roll:

Rocznik mojego auta to 2011.

Kam-mil

  • Gość
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Maj 2014, 23:27:09 »
W Europie - kontrola, czyli "I"
Ale czy Polska to jeszcze Europa? W sensie cywilizacyjnym - czystość paliwa.

Poza tym - co to znaczy "kontrola"? Trzeba filtr wyjąć, obejrzeć i ocenić (a to już dodatkowy wysiłek intelektualny), ewentualnie wyczyścić (a to dodatkowy wysiłek manualny). Obiektywnie rzecz biorąc mniej wysiłku kosztuje wymiana, a za nową część i tak zapłaci klient. A na nowej części można zarobić jakąś dodatkową marżę. Ja na miejscu serwisu też wolałbym wymieniać.

PS: Skoda zalecała w Felici wymianę łańcucha rozrządu co 30 tys. km. Mój wytrzymał 200 tys. i może jeszcze więcej.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Trzeci przegląd
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Czerwiec 2014, 22:17:30 »
Jestem już po 3 przeglądzie. Generalnie finansowo nie wyszło tak źle, bo zapłaciłem 312 zł za przegląd + filtr oleju + korek + jakieś tam materiały pomocnicze. Filtr powietrza i kabinowy oraz olej miałem swój.

Natomiast sprawa filtru paliwa wygląda tak, że chyba Hyundai zmienił tu nieco zalecenia i teraz ASO powinny go wymienić przy trzecim przeglądzie, ale u mnie stwierdzili, że tak naprawdę istotniejszy jest tu przebieg. Jako, że mam 45 tys., a wymiana wskazana jest przy 55 tys. to u mnie tego nie robili, bo uznali, że lepiej zrobić to za rok. Ale pewnie wszystko zależy od ASO. Do tego w serwisie mi powiedzieli, że ich doświadczenia wynika, iż jak ktoś przyniósł zamiennik (w przypadku i20 i i30) to potem obserwował wzrost zużycia paliwa... ale nie wiem, czy chcieli mnie nieco przestraszyć, abym kupił u nich, czy faktycznie tak jest.

Niestety mimo stosunkowo niedawnego malowania obtarć od klamek oraz wymiany klamek (ponoć poprawiony model) problem już powrócił i znów czeka mnie wizyta w blacharni. To chyba największa porażka w tym modelu. Pytanie co będzie jak się skończy gwarancja ?