Odgrzeję kotleta. Nie tyle wymiana, co demontaż tarcz celem innej modyfikacji (co wyjdzie, pokażę). Musiałem zdjąć wskazówki. Metoda na widelec jest chyba dobrze znana, wiec opisywać nie ma potrzeby. Teraz sprawa - jak wskazówki ustawić z powrotem tak, by dobrze wskazywały.
1. Wskazówka od prędkościomierza chyba będzie bezproblemowa, bo ten ma wewnętrzny ogranicznik, więc wystarczy ustawić na zero. Dobrze kombinuję?
2. Wskazówka obrotomierza też bezproblemowo, bo po wysterowaniu zegara sygnałem 100 Hz, wskazówka ma się ustawić idealnie na 3 tysiące obrotów. Więc i tu problemów nie będzie.
3. Wskazówka temperatury. Ma mechaniczny ogranicznik w tarczy, ale jak złapać jej wstępne napięcie? Na tarczy są mniej więcej w 1/3 jej wysokości dwie kropki, które sprawiają wrażenie, że na nie ustawia się wskazówkę. Tylko jak? Bo bez ogranicznika ustrój można obracać dookoła.
4. Wskazówka wskaźnika paliwa. Tutaj już całkiem ciężko, bo tłumik, który jest zamontowany już całkiem wprowadza w błąd. A wskazówką bez ogranicznika też można kręcić do woli.
Najbardziej interesują mnie punkty 3 i 4. Może są jakieś wartości na które ustawia się zegary?
Jakby co, to do dyspozycji jest zasilacz programowalny, generator, oscyloskop, podzespoły...