Autor Wątek: [Lantra J2] Dokładka klimatyzacji  (Przeczytany 22723 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Maj 2014, 13:36:59 »
Nie

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Maj 2014, 16:04:13 »
parownik znajduje się przy nagrzewnicy od strony silnika? Czy by go zamontować muszę spuścić wodę z układu?
Czy muszę zdemontować nagrzewnicę? by zamontować parownik?
Trochę jst zabawy powiem wam szczerze z montażem:)
Z tego co rozumiem muszę zdemontować całą deskę rozdzielczą, więc pytanie jak odłączyć airbagi by nie zrobić sobie kłopotu?

Początek rozbierania mojego Hyundaia:*
Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3 Zdjęcie 4 Zdjęcie 5

Nie mogę całego tego panelu podnieść nad kierownicą (tego pod szybą).
Nie wiem jak też zdemontować linkę prędkościomierza?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Maj 2014, 21:51:00 »
Ja bym nie zdejmował w ogóle deski. Wyjmij dmuchawę skoro schowek zdemontowałeś już. Wewnątrz tunelu w kierunku środka konsoli zobaczysz taką chłodnicę - to nagrzewnica, czyli taka mała chłodnica do której są podłączone węże z płynem chłodzącym - robi to co chłodnica duża tylko tyle że tu dostarcza ciepła które  ogrzewa powietrze dostarczane przez dmuchawę. Przed nią - przed nagrzewnicą powinien znajdować się twój parownik klimatyzacji. Jest podobnej wielkości i robi odwrotnie to co nagrzewnica czyli dostarcza zimno powstałe z rozprężającego się czynnika R134a klimatyzacji które ochładza powietrze dostarczane przez dmuchawę. Do parownica dochodzą rurki z czynnikiem chłodzącym z wnętrza komory silnika. Będziesz miał tam na pewno wycięcie na grodzi aby te rurki przeszły na przelot. Wody z układu chłodzenia nie ruszasz w ogóle - to osobne układy i nie są ze sobą połączone.
Jak dla mnie to ta harmonijka idąca od dmuchowa - tunel jest inny niż w wersji auta z klimą, u mnie jest dużo bardziej obszerny,  zapewne aby zmieścić parownik klimatyzacji, więc możliwe, że będziesz musiał też zdobyć i taki nowy tunel.
Nie wiem, czy potrzeba grzebać aż tak głęboko ale skoro już ruszasz tunel środkowy to zaraz pod ręcznym masz moduł wywoławczy AIR-BAG i  koniecznie odłącz akumulator skoro masz to na wierzchu. Aby nie wywołać błędu AIR-BAG pamiętaj aby zapłon przy odłączaniu akumulatora był wyłączony (najlepiej kluczyk wyjęty ze stacyjki i przy podłączaniu również - najpierw podłącz aku a potem wkładaj kluczyk do stacyjki).

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Maj 2014, 21:56:07 »
Parownik montowany jest pomiędzy dmuchawą, a całym tym dużym pudłem które reguluje w którą stronę ma lecieć powietrze. Tak sugerują otwory w obudowie. Jutro będę miał dostęp do Hyundaia Coupe i zerknę sobie jak to wszystko jest zamontowane. Sprawdziłem dzisiaj, i posiadam komplet wtyczek niezbędnych podłączyć klimatyzację. (za 59 zł kupiłem Vouczer gdzie sprawdzą mi szczelność i ewentualnie nabiją, wysuszą, wyczyszczą klimatyzację. W cenie Vouchera 600g czynnika, każde następne 100 kosztuje 10 zł)
Skąd dmuchawa bierze powietrze? dzisiaj ściągnąłem tunel łączący ją z resztą ukłądu i było tam dość sporo paprochów.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Maj 2014, 22:01:01 »
Zaraz pod szybą masz kratki wlotu powietrza do dmuchawy i tunel. Stamtąd powietrze jest tłoczone do nawiewów.

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Maj 2014, 22:02:06 »
Znajduje się tam jakiś filtr, siatka lub cokolwiek innego co blokuje syf?
Czy to są numery seryjne dwóch typów uszczelek do klimy?
97690-34350
97690-34310

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Maj 2014, 22:09:26 »
Według mnie nie ma tam nic, jest specjalna konstrukcja tunelu która powinna temu zapobiegać a u siebie nie zauważyłem kompletnie żadnych obcych ciał które by znalazłby się w dmuchawie.
Tak - to są te numery i te dwa rodzaje uszczelnień, oringów.
97690-34310 O-RING 5/16 INCH według katalogu jest ich 9
97690-34350 O-RING 1/2 INCH według katalogu jest ich 6

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Maj 2014, 22:14:13 »
U mnie było ich dosyć sporo. Demontaż całej dmuchawy jest skomplikowany?
Jutro zadzwonię do auto-delta i zapytam o dostępność.
Jak wygląda sprawa sprężarki. są one awaryjne? gdzie najczęściej ulega układ klimatyzacji rozszczelnienia bym mógł wzrokowo obadać to podczas montażu?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Maj 2014, 22:25:49 »
Dmuchawa jest na trzech wkrętach krzyżakowych, odłączasz wtyczkę i wychodzi.
Szczelności sam nie sprawdzisz, czynnik jest barwiony ultrafioletem i tylko przez filtr zobaczysz czy nie ma nieszczelności. Gdzie najczęściej są nieszczelności ? Właśnie na połączeniach, wszędzie tam gdzie się łączą wężyki z elementami pośrednimi/głównymi, sprężarka, parownik, filtr-osuszacz, chłodnica, czujnik ciśnienia. U Ciebie trzeba się spodziewać że może być wszędzie, najbardziej uczulony byłbym na wszystkie miejsca gdzie elementy aluminiowe są ze sobą połączone, co prawda są tam oringi ale po długim czasie nie dotykania połączeń, strasznie się ze sobą zapiekają i nieraz ciężko jest to rozłączyć bez uszkodzenia np. kołnierzy uszczelniających na końcówkach przewodów. Oringi oringami ale przewody uszczelniane są również po prostu w postaci przylegających do siebie gładkich powierzchni.

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #24 dnia: 26 Maj 2014, 22:28:13 »
Dobrze wiedzieć. Czy po podłączeniu klimatyzacji, bez jej nabicia można sprawdzić czy sprężarka działa prawidłowo?
Postaram się zrobić foto poradnik w jaki sposób zamontować klimatyzację. Myślę że komuś się to przyda :)

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Maj 2014, 22:34:06 »
Nie radzę. Wstępnie sprężarka powinna być zalana odpowiednią ilością oleju. Sam czynnik chłodzący jest dodatkowo mieszaniną oleju i ma za zadanie smarować sprężarkę i zapobiegać korozji wewnętrznej.
Jak uruchomisz sprężarkę bez oleju to zatrzesz. Poza tym poprawnie działąjący układ powinien to uniemożliwić gdyż czujnik ciśnienia nie poda sygnału wysterowującego działanie sprężarki a więc zadziałanie sprzęgiełka na kole pasowym sprężarki.

Olej sprężarki Polyalcylene glycol 170-190cc (cm3 lub ml)
Czynnik chłodniczy R134a 675-725g

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Maj 2014, 22:36:59 »
No to teraz tak^^. Zakładając, że wszystko złożę poprawnie, i odpalę auto, jak zobaczę czy się ona załączyła? czy czujnik jednak zadziałał i nie odpalił?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Maj 2014, 22:44:51 »
Hmm najlepiej w zakładzie zajmującym się klimą. Sprawdzą ciśnienie i czy układ jest szczelny pod automatem wywołując próżnię. Potem nabiją i dopiero pod ciśnieniem i na pełnym układzie wolno sprawdzić jego działanie. Inaczej tego raczej nie sprawdzisz. Układ jest tak zbudowany że przy odpowiednio małej ilości czynnika chłodzącego czujnik ciśnienia na osuszaczu nie pozwala na włączenie kompresora klimatyzacji zapobiegając jego zatarciu.
Klima nie odpali bez przyciśnięcia przycisku A/C, włączonego nadmuchu na przynajmniej 1 i podłączonej wtyczki do czujnika ciśnienia na osuszaczu. Brak którejkolwiek z tych trzech rzeczy przy sprawnej nabitej klimie nie pozwoli na włączenie sprężarki, więc spokojnie do zakładu klimatyzacji dotrzesz bez ryzyka uszkodzenia klimy, no chyba, że w ekstremalnym przypadku będziesz miał np. zblokowane sprzęgiełko koła pasowego na stałe, ale to raczej już w drugą stronę objawia się uszkodzenie tego elementu.

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Maj 2014, 22:47:26 »
Dobra tak zrobię. Zmontuje i zanim założę pasek klinowy pojadę sprawdzić szczelność. Mogłyś mi jeszcze podać jaki bezpiecznik wchodzi pod maską pod tą klimę? Z tego co widziałem to 30A ale jaki to typ? bo tam są takie kostki.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dokładka klimatyzacji
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Maj 2014, 23:04:40 »
Tego typu bezpiecznik tzw. JapVAL Kostkowy pod konektory męskie 16mm:

http://allegro.pl/bezpiecznik-samochodowy-japval-female-kostkowy-30a-i4274940555.html

Ale ja nie widzę aby tam którykolwiek z nich dotyczył w skrzynce klimatyzacji. Tobie powinno brakować dwóch przekaźników. Rad CON czyli od wiatraka klimatyzacji i a/con czyli tak naprawdę od układu wyzwalania sprężarki klimy.

95224-29000 to jest ten przekaźnik
Ciężko to innym zastąpić bez rzeźby ale są jeszcze na allegro bo nowe kosztują jak złoto 50zł/szt.
Mam takich kilka ale nie wiem czy nie szybciej kupisz na allegro.