Autor Wątek: Check engine - błąd P0011  (Przeczytany 76613 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Maj 2014, 21:11:36 »
Raczej trzeba go podgrzać i sprawdzać rezystancję (zgodnie z tabelą z postu nr 2)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Maj 2014, 21:14:09 »
OK, a co z tym filtrem? W razie czego też sprawdzę.

[ Dodano: 2014-05-20, 21:15 ]
Mam jeszcze okazję zamówić ten czujnik, sprawdzić czy działa i zwrócić, jeśli to nie to... Chociaż gdyby nie czujnik, to nie wiem co to może być.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Maj 2014, 21:24:12 »
Końcówka filtra wygląda jak końcówka śruby.



http://spoti.pl/dokument/10999/fuel-system-tucson-g4gc strona 41

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Maj 2014, 08:23:03 »
W razie czego, czy ten czujnik będzie pasował?

http://allegro.pl/czujnik-faz-rozrzadu-hyundai-coupe-tiburon-2-0-i4262045197.html#delivery



Daje się odczytać nr: 24355-23770

Czy naprawdę nie można kupić nowej części w Polsce?

[ Dodano: 2014-05-23, 09:15 ]
Nowa część jakby co jest tutaj:

http://www.fox.rzeszow.pl/ZAWOR-REGULACJI-OLEJU-HYUNDAI-KIA-2-0-BENZ-po-2003(4,254670,249027).aspx

[ Dodano: 2014-05-26, 20:14 ]
Z rzeczy, które już zrobiłem - błąd ciągle powraca - najlepsze jest to, że zanim się zapali check trochę czasu mija, błąd odczytuję z ECU po przejażdżce...

1. Wymiana oleju plus płukanka
2. Wyczyszczenie filtru OCV - dostęp jest okropny, do tego wszystko zapieczone, ale się udało. Filtr był strasznie zasyfiony.
3. Sprawdzenie elektrozaworu pod 12V - ładnie chodzi, wysuwa się i chowa.Bez oporów.
4. Rezystancja - tutaj nie miałem laboratoryjnych warunków, ani też nie podgrzewałem czujnika...
Po wyjęciu czujnika, z rozgrzanego auta - wartość 8.9-9.0
Po chwili spadła do 8.6, aby po schłodzeniu zatrzymać się na 8.0-8.1. Niższej nie uzyskałem.

Dodam raz jeszcze, nic się nie dziej innego... Oprócz kontrolki. Na forach piszą, że gaśnie na wolnych itp itd. Auto ma oryginalne 145 tys, czy to koniec czujnika? Mam możliwość zakupu używki z 2007 roku, po przebiegu 100 tys. Nie chcę wyrzucać 500 zł na nowy... Jakie powinny być jeszcze objawy?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Maj 2014, 22:39:41 »
Rezystancja prawidłowa najlepiej jakbyś poszukał na forum kogoś z Wielkopolski z tym samym silnikiem (też Elantra) i podmienił zawór. Ostatnią przyczyną błędu może być uszkodzenie pompy oleju.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Czerwiec 2014, 08:32:15 »
Jeszcze raz pozbieram wszystkie informacje:
 - wymieniony olej plus płukanka (olej 5W30 SHELL), filtr oleju KNECHT
 - wyczyszczony filtr OCV - był zamulony, ale nie aż tak tragicznie
 - podmieniłem czujnik na inny, w sumie nie mam 100% pewności, że był dobry - parametry zachowywał takie jak u mnie

 Kontaktem się z serwisem, podpowiadali mi, aby sprawdzić kable i świece zapłonowe, a że miałem już kupione (kable oryginalne, świece NKG) to wymieniłem tego samego dnia.
 Następnie zabrałem się za akumulator - ten co miałem nie potrafił wytrzymać 5 minut na włączonym radio. Zakupiony i wymieniony BOSCH S4 60 ah.

 Błąd wraca... Nic się nie dzieje innego. Pan z serwisu sugeruje aby podjechać, podłaczyć i "nauczyć" silnik nowym parametrów (przepustnica itp). Pompa oleju - nawet tego nie podejrzewają, poza tym gdyby ciśnienie oleju było niskie lub gdyby nie byłoby go wcale, to wydaje mi się, że silnik w ogóle dziwnie by się zachowywał... Po wymianie kabli i swiec nawet lepiej przyspiesza, czuć przypływ mocy powyżej 3 tys..

 A czujnik temperatury oleju? W aplikacji torque nie pokazuje mi temperatury oleju, może on nawalił nie ma jak się zsynchronizować? Powienien mieć jakieś objawy?

[ Dodano: 2014-06-11, 08:33 ]
Panowie, proszę o informację gdzie znajdują się czujniki:
- położeni wałka rozrządu
- położenia wału

rozumiem, ze są to 2 różne czujniki, natomiast wyglądają tak samo..

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Czerwiec 2014, 22:46:22 »

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Czerwiec 2014, 10:24:37 »
elektryk typuje po koleji czujniki do podmiany... Dodatkowo zapis ramki, może coś powie:

Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 34,51 %
Temperatura płynu chłodzącego = 59 °C
Krótkoterminowa kontrola paliwa Bank 1 = 3,125 %
Długoterminowy system kontroli paliwa Bank 1 = -13,281 %
Obroty silnika obr./min = 1 884 rpm
Prędkość (OBD) = 68 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 29 °
Temperatura powietrza na wlocie = 21 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 14,08 g/s
Położenie przepustnicy = 16,863 %

Detpoll

  • Gość
jak rozwiazany problem
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Lipiec 2014, 08:18:57 »
Cytat: "waszek_rmc"
Jeszcze nie mierzyłem, piszą też o wyczyszczeniu tego filtru, ale nigdzie nie ma informacji, gdzie się znajduje. Piszą też o tym, że po popodaniu 12V powinien zmieniać położenie..



Witam, i jak rozwiązaleś problem co trzeba faktycznie naprawić wymienić ?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Lipiec 2014, 09:02:13 »
Widzę, że masz CRDi, ja mam benzynkę. U Ciebie też się to pojawia?
Było auto u elektryka, podmieniałem czujnik OCV i z błędem żyje nadal... Co więcej, ostanimi czasy pojawia się coraz rzadziej. Robiłem trasę nad morze, błąd pojawił się tylko podczas korków w Sopocie.
Nie wiem, może to jakis problem z przewodami? Już sam nie wiem. Auto jeżdzi normalnie, nie ma róznicy czy check się świeci, czy nie.

Detpoll

  • Gość
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Lipiec 2014, 09:06:37 »
Cytat: "waszek_rmc"
Widzę, że masz CRDi, ja mam benzynkę. U Ciebie też się to pojawia?
Było auto u elektryka, podmieniałem czujnik OCV i z błędem żyje nadal... Co więcej, ostanimi czasy pojawia się coraz rzadziej. Robiłem trasę nad morze, błąd pojawił się tylko podczas korków w Sopocie.
Nie wiem, może to jakis problem z przewodami? Już sam nie wiem. Auto jeżdzi normalnie, nie ma róznicy czy check się świeci, czy nie.


czyli nie do naprawy ? hmmmmmmm dziwne nie wierze ok ja bede badał temat. jak cos wymysle dam znać :)  a olej wymieniałeś na jaki podobno musi byc 5w40  --- nie nie benzyne mam juz aktualizacje danych zrobiłem :)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Lipiec 2014, 09:12:48 »
Detpoll,  przywitaj się tutaj:

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=57456#57456

Zapewne do naprawy. Tylko co? :) Mozliwe, że czujnik który miałem do podmiany też był padnięty... Dostałem go od gościa, który handluje uzywanymi częściami, więc nie podmieniałem go z auta które jeździło... Generalnie jakoś w sierpniu jestem umówiony z gościem z okolicy na podmianę czujnika z jego tucsona. O ile gość do tego czasu auta nie sprzeda:/ Teraz gdzieś wyjechał, a wyszukałem go na tablicy.

Co ja już robiłem:
- wymiana oleju z płukanką (wlałem 5W30 i go troche ubywa, wymienię jeszcze przed zimą na 5W40)
- wymiana świec, kabli WN, akumulatora (to miałem i tak zrobić, ale ASO sugerowało elektrykę)
- czysciłem i sprawdzałem czujniki właka rozrządu, zaworu OCV
- czyściełem filtr OCV

Sugestię są również w kierunku pompy oleju, ale innych objawów nie ma

Będę wdzięczny za wskazówki? A tak na marginesie, masz to na dieslu?

[ Dodano: 2014-07-25, 09:15 ]
Dodam, że rozrząd też wymieniałem...

Detpoll

  • Gość
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Lipiec 2014, 09:53:52 »
benzyne mam poj. 1957 moc 140 ps

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #28 dnia: 07 Sierpień 2014, 09:25:17 »
Moje spostrzeżenia, jako, że wg mnie i moich badań (sprzęt miałem chyba lepszy niż NASA :) ) wszystkie czujniki są OK.
Okazuje się, że utrzymywanie poziomu oleju jak najbliżej MAKS rozwiązuje u mnie problem (mam nadzieję). Od ponad tygodnia zero CE. Pisałem wcześniej, że w trasie mi się nie zapaliło... tak... dlatego, .że przed wyjazdem uzupełniałem płyny :)
Dziwne tylko, że po wymianie oleju nadal świeciło... hmmm...
Ale mam inny temat. Oleju mi trochę ubywa. Wydaje mi się, że jakiś litr na 2000 km. Co nie jest dobre... nie dymi na niebiesko. ale to w innym temacie

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Klekot z silnika
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Maj 2015, 14:05:37 »
Witam, pierwszy raz stało się to wczoraj. Po porannym rozruchu, przejechałem jakieś 2 km i na jałowym doszedł mnie odgłos klekotu. Centralnie jak diesel. Wystraszony zgasiłem jednostkę, sprawdziłem bagnet oleju - cały rozmazany. Odpaliłem go i cisza. Tak było cały dzień. Dziś rano spokojnie, jednak odgłos pojawił się po 15 km.. żona do mnie dzwoni, nic nie myśląc dalej dzwonie do mechanika i zabrali auto.
Rozebrali klapę, nic nie widać. Klekot słychać z silnika. Co to może być? Boję się diagnozy..
Centralnie "kle kle kle kle...."

[ Dodano: 2015-05-12, 14:24 ]
Dodam jeszcze, że zawory chyba OK, bo gdyby to o regulacje chodziło to klekotałby cały czas?