Mam problem z ogrzewaniem od strony pasażera w Sanata Fe 2.0 CRDI rocznik 2002.
A mianowicie jak ustawię temperaturę na maxa to od strony pasażera leci o wiele zimniejsze powietrze niż od strony kierowcy, np. gdy od strony kierowcy powietrze prawie, że parzy to od strony pasażera powietrze jest poprostu ciepłe.
Co może być tego przyczyną?
Czytałem już ten wątek:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3308&postdays=0&postorder=asc&highlight=nagrzewnica&start=0ale dotyczy on auta z rocznika 2007 i tam jest klimatyzacja dwustrefowa a u mnie jednostrefowa. W sumie to obstawiam ten właśnie silniczek od nastawu klap.
Co o tym sądzicie?
[ Dodano: 2014-05-14, 17:57 ]Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Hyundaia w Opolu i powiedzieli mi, że to może być:
a) silniczek sterujący klapą przy nagrzewnicy
b) po części zatkane/zasyfiałe kanały w nagrzewnicy - akurat te którymi leci ciepłe powietrze na stronę pasażera
Pomyślałem, że jeżeli:
a) jest to wina nagrzewnicy to przy włączonej klimie i temperaturze ustawionej na minimum temperatura powietrza w nawiewach od strony pasażera i kierowcy powinna być taka sama - bo nagrzewnica nie będzie wówczas pracować i nie będzie generować błędu.
b) jest to silniczek od klapy to powinna wystąpić różnica temperatur (od strony kierowcy powinno być zimniej) - bo klapy wciąż będą różnie uchylone.
Przetestowałem, poniżej zdjęcia z pomiarów:
1. Klima włączona na maxa:
2. Temperatura 26 stopni, klima wyłączona:
3. Temperatura na maxa, klima wyłączona:
Wyniki:
1) Chłodzenie na maxa:
a) Kierowca: 6
b) Pasażer: 7
c) RÓŻNICA (kierowca - pasażer): -1
2) 26 stopni, klima OFF
a) Kierowca: 44
b) Pasażer: 38
c) RÓŻNICA (kierowca - pasażer): 6
3) Grzanie na maxa, klima OFF
a) Kierowca: 49
b) Pasażer: 44
c) RÓŻNICA (kierowca - pasażer): 5
Różnica jest i na grzaniu i na chłodzeniu - układ jest bardziej wydajny po stronie kierowcy (lepiej chłodzi i lepiej grzeje) wynika z tego, że to może być silnik od uchyłu klapy.
PS. W serwisie w Opolu wycenili naprawę na:
a) Silniczek - nowy silnik + wymiana: 400,- PLN
b) Nagrzewnica - płukanie układu: 200,- PLN
Ponieważ w lecie raczej nie będę używał grzania wstrzymam się z naprawą tej usterki do jesieni.