Autor Wątek: Silnik 2,7 V6  (Przeczytany 3732 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lucass

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« dnia: 13 Październik 2009, 10:58:49 »
Witam, jestem tu nowy :mrgreen:

Chciałem zapytać o silnik 2.7 V6, czy jest on awaryjny, na co należy zwrócić uwagę przy kupnie, co ile wymienia się rozrząd i jaki to koszt. Jeśli chodzi o spalanie to czy mogę założyć 10 litrów benzyny i 11,5 litra w przypadku sekwencji LPG?

IgoReCzeK

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Październik 2009, 11:05:52 »
Witam. Tematy omawiane były już na forum, ale myślę, że sprawdzenie sobie mojego profilu i profilu Roman_d na portalu Motostat.pl da szereg odpowiedzi na Twoje pytania, również te dotyczące serwisowania samochodu ( koszty są ujęte w moim profilu ).
http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/2614
http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/2934
Co do awaryjności i słabych punktów tego silnika, to po prawie 2 letniej eksploatacji takowych nie znam. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Roman_d jeździ więcej po mieście. ;-)

Lucass

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Październik 2009, 11:15:18 »
Dzięki za odp. Szukam info o tym silniku bo mam zamiar kupić coś z tym silnikiem.

Widziałem już statystyki na motostat ;-) Tam jest spalanie LPG na poziomie 12 litrów LPG czy to jest jazda normalna czy raczej oszczędna?

Jeśli chodzi o eksploatację silnika to jest może gdzieś wykaz czynności serwisowych albo najlepiej manual użytkownika w pdefie?

IgoReCzeK

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Październik 2009, 11:35:03 »
Cytat: "Lucass"
Jeśli chodzi o eksploatację silnika to jest może gdzieś wykaz czynności serwisowych albo najlepiej manual użytkownika w pdefie?

Może gdzieś w sieci jest, ale na forum na pewno nie. W wolnej chwili postaram się zeskanować tabelę z mojej user manual, ale ostrzegam, że jest po angielsku i dotyczy wersji amerykańskiej Sonaty EF. 12 l. jest to jazda oszczędna z kręceniem silnika na poszczególnych biegach do prędkości obrotowej nie przekraczającej 3000-3500 obr./min. Dodam, że nie jest to silnik do jazdy po mieście zimą - zużycie paliwa przekracza 16l./100km. W sumie przenikliwa analiza profili na Motostat.pl da szereg odpowiedzi ( również na wzrost zużycia paliwa przy włączonej klimatyzacji ), trzeba zaglądać dodatkowo do opisów na końcu wierszy w moim przypadku.

Lucass

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Październik 2009, 11:45:10 »
No taki scan byłby pomocny. Właśnie boje się trochę nieograniczonego apetytu tego silnika. Zazwyczaj jeżdżę tak właśnie na 3000-3500 rpm ale czasami jest i 6500 rpm :D dlatego interesuje mnie też górna granica spalania. To 16L po mieście to jest spalanie LPG i czy na zimnym silniku bo jakoś trudno by mi było przywyknąć do spalania 16/100 przy 3000rpm? Ja jeżdże po średnich miastach raczej nie zakorkowanych.

Roman_d

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Październik 2009, 14:51:09 »
Po mieście z ciężką nogą na poziomie 15-16 LPG. Zerknij na mój profil na motostat. Rekordowy wynik w okolicach 20 to była jazda nocą z ciężką nogą i małe ściganie od świateł do świateł.
Powiem tak że według mnie jeżdżę dosyć ostro po mieście do pracy po 15km w każdą stronę z reguły w korkach i z dużą ilością świateł i mam wyniki na poziomie 15-16 LPG.
Dodatkowo jest to automat więc raczej nie ingeruję w zmianę biegów tylko ufam elektronice.

W razie czego służę pomocą.

Lucass

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Październik 2009, 15:27:17 »
Dzięki za konkrety ;-)
To będzie mój pierwszy duży silnik :-D
A jak jest z eksploatacją na co uważać, czego pilnować? Co ile należy zmieniać rozrząd w V6 bo np. we Fiatach manual podaje 120000 a zmienia się po 60000 bo paski pękają...

Oczywiście będę go gazował Stagiem 300 lub KME Diego ze względu na doświadczenie w tych instalkach i dostępność części/serwisu. Czy są jakieś problemy z instalacjami LPG oczywiście przy dobrym montażu.

Roman_d

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Październik 2009, 15:37:54 »
Rozrząd wymieniałem przy 90kkm tak zalecił mi mój mechanik.
Instalacje LPG mam Staga. Na rzie bez problemów i chyba tak już zostanie.

Tak na szybko z instrukcji - harmonogram wymian
Olej + filtr 15kkm 12mcy
Filtr paliwa 60kkm 48mcy
Rozrząd 90kkm 48mcy
Filtr powietrza 15kkm 12mcy
Świece 90kkm 72mcy
Płyn chłodzący 45kkm 24mcy
Filtr kabinowy 10kkm 12mcy
Olej + filtr AT 90kkm 72mcy zalecane 45kkm

Będziesz kiedyś w okolicy Rudy Śląskiej to wpadnij i samemu się przekonasz jak to chodzi :)

IgoReCzeK

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Październik 2009, 08:53:36 »
Witam. Zamieszczam obiecane scany z Owner's Manual. ;-) Pozdrawiam Igor.

Lucass

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Październik 2009, 11:20:57 »
Cytat: "Roman_d"

Będziesz kiedyś w okolicy Rudy Śląskiej to wpadnij i samemu się przekonasz jak to chodzi :)


Dzięki ;-) Ewentualny zakup planuje na początku roku. Nie wiem czy orientujesz się w instalkach LPG ale mógłbyś napisać jaki masz reduktor i wtryski bo to dosyć istotne w konkretnym silniku.

Cytat: "IgoReCzeK"
Witam. Zamieszczam obiecane scany z Owner's Manual. ;-) Pozdrawiam Igor.

Fajnie, to już wyjaśnia mi kilka kwestii ;-)

Roman_d

  • Gość
Silnik 2,7 V6
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Październik 2009, 12:11:32 »
Cytat: "Lucass"

Nie wiem czy orientujesz się w instalkach LPG ale mógłbyś napisać jaki masz reduktor i wtryski bo to dosyć istotne w konkretnym silniku.


Wtryskiwacze VALTEK 3ohm
Reduktor Silver
Elektronika Stag 300
Dysze 2,11m

Jakie dane jeszcze cię interesują?? :mrgreen: