Autor Wątek: [D4EA] Adaptacja / kodowanie wtrysków - cz robi się po wymia  (Przeczytany 6523 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

scob

  • Gość
[D4EA] Adaptacja / kodowanie wtrysków - cz robi się po wymia
« dnia: 29 Kwiecień 2014, 22:18:25 »
Czołem.
Autko niedomaga mi na wtryski - pojazd podłączony u mechanika pod interfejs diagnostyczny "powiedział", że na 2-gim i 3-cim wtrysku dzieje się nieciekawie (korekty +3mg, -2mg - o ile pamiętam). Diagnoza: wtryski do regeneracji / wymiany.

Podzwoniłem, rozpytałem po Poznaniu - okazuje się, że "porządna" regeneracja może kosztować mnie 400-800 (tak!) zł za sztukę.

W takim razie postanowiłem podejść do tego "po polsku": kupię dwa nowe wtryski (oferty w internecie od 800 zł) albo komplet używanych, z gwarancją i wymienię samodzielnie.
W naszych silniczkach wszystko ładnie siedzi "na wierzchu", więc wymiana nie wydaje się być specjalnie skomplikowana.

Rodzi się jednak ważne i poważne pytanie: czy po wymianie należy kombinować coś ze sterownikiem / komputerem? Jakieś kodowanie wtrysków / adaptacje? Czy też po wymianie i "pojeżdżeniu" sterownik silnika "zorientuje się" co i jak i dopasuje się do nowych wtrysków?

(Autko: 2006 Tucson D4EA 140KM (nie wiem, czemu profil wyświetla 110?), układ wtryskowy Bosha)

[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2014-05-03, 10:20 ]
Profil wyświetla 140

beniovski2

  • Gość
wtryski
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Maj 2014, 09:27:08 »
Wtryski muszą być takie same jakie były w samochodzie, taka sama numeracja, a jak zostały zmienione na inne to powinien być przeprogramowany komputer. U siebie wymieniałem jeden  wtrysk i musiał być o takim samym numerze jak pozostałe.

scob

  • Gość
[D4EA] Adaptacja / kodowanie wtrysków - cz robi się po wymianie?
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Maj 2014, 22:24:20 »
Pisząc "taka sama numeracja" masz na myśli typ/model Bosh, typ/model kia/hyundai czy też "grade code"?
Obrazek poglądowy z kolorkami pod tym linkiem :)

[ Dodano: 2014-05-20, 14:52 ]
dzięki :)

[ Dodano: 2014-05-26, 08:39 ]
Problem rozwiązany, wtryskiwacze wymienione, silnik pracuje płynnie i nie szarpie :)

Rozwiązanie kwestii z topicu: nie ma potrzeby kodowania / adaptacji wtryskiwaczy.
Wymieniłem cztery sztuki (parami, po 2: 1-4, 2-3), po wymianie każdej pary odpalając: silnik zapala normalnie.

Nie wiem, czy mogę dać linka do swojej strony - może komuś kiedyś się przyda tutek i fotorelacja z wymiany?