Autor Wątek: [Santa Fe SM] Świeży zakup i pytanie o występujące usterki  (Przeczytany 5740 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MAKLER

  • Gość
[Santa Fe SM] Świeży zakup i pytanie o występujące usterki
« dnia: 20 Kwiecień 2014, 14:46:49 »
Dość niespodziewanie, kilknaście dni temu stałem się posiadaczem Hyundai-a Santa Fe 2.4 GLS 2WD z 2001 roku z sekwencyjną instalacją gazową BRC.

Samochód w pewnym sensie odziedziczyłem, więc "darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda" - niemniej ponieważ w chwili obecnej tego typu auto mi się przyda, to zamierzam go sobie zostawić i doprowadzić do dobrego stanu.
 
Niestety samochód ostatnie 7-miesięcy spędził nieużywany na podjeździe... co biorąc pod uwagę wilgotną zimę, pewnie mu to trochę zaszkodziło, ale do rzeczy:

Blacha jest zdrowa, praktycznie bez korozji. Wizualnie i we wnątrz został już doprowadzony do porzadku, ale mam trochę problemów technicznych.
Forum przejrzałem, ale być może znacie jakąś (inną niż standardowa) receptę na poniższe usterki - w serwisie jeszcze z tym nie byłem, pod komputer się nie podpinałem, pytam pod kątem napraw we własnym zakresie lub porad dotyczacych zakupu potrzebnych części:
A] Alarmy na zegarach
1)Alarm ABS świeci się cały czas, nonstop odkąd go odpaliłem - prowadopodobnie pierścienie na przedniej osi są popękne - wnioskuje po tym, że takowe części były w bagażniku ;-)
2)Alarm "SRS" - wiem już, że najczęściej odpowiada za to "mata pod fotelem" - ale gdyby ktoś był łaskawy wytłumaczyć jak to dokładniej sprawdzić/wpiąć (?)
Samochód na 100000% bezwypadkowy, więc poduszki napewno są na swoim miejscu.
3)Pali się "Check engine" - pewnie przez instalację gazową (?)
B]Mechanika
4)Hamulec ręczny działa, trzyma (słabo, ale samochód się nie stacza), natomiast jeśli nawet lekko zaciągnie się go w czasie jazdy z tyłu coś strasznie "rzępoli" - eweidętnie związne jest to z ruchem koła (regularny dźwięk powiązany z szybkością obracania się koła).
5)Czasami nie chcę "oddać" IV i V biegu. Wchodzą lekką, nawet podczas szybkiej redukcji, ale jak chcę przeskoczyć z IV na V, albo z V na luz to coś jakby blokowało drążek. Delikatne dodanie przy wciśniętym sprzęgle pomaga zwolnić drążek.
6)Na ciepłym silniku ciężko pali - prawdopodobnie, z tego co już wyczytałem czujnik położenia wału (?)
7)Przy zapaleniu silnika (ziemny, lekko ciepły) piszczy - dość charakterystyczna i częsta przypadłość, ale nie pamiętam co za to odpowiada :-)
C]Elektryka i pierdółki
8)Nie działa spryskiwacz, ani przedni, ani tylni - czy obie szyby mają wspólną pompkę, czy z tyłu jest jakiś odrębny silniczek ?
9)Nie działa tylna wycieraczka, ramię jest strasznie zapieczone - będę wymieniał całe ramię + mechanizm/silniczek - czy to jest jeden i ten sam element, czy kupuje się je oddzielnie ?
10)Nie działa podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej - nie wiem czy te wszystkie powyższe usterki nie są ze sobą jakoś powiązane (?), prąd leci po tym samym kablu itp. ?
Chociaż 3 światło stopu działa normalnie, pozostałe reflektory (poza dolnymi, przeciwmgłowymi) też.
11)I ostatnia sprawa, nie działa tylna, prawa szyba. Zarówno z panelu kierowcy, jak i z tylnych drzwi. Do wymiany jest cały mechanizm szyby, czy jakieś drobniejsze elementy ?

I ostatnia sprawa, bardziej z ciekawości:
12)Temperatura nagrzanego silnika nie jest idealnie w poziomie - tak być powinno, czy jeżdzę z jakimiś niedogrzanym silnikiem ?

13)Silnik wygląda tragicznie, mieszka tam wiele owadów i jest masę syfu, więc musze go umyć. Diesla w drugim samochodzie myłem wielokrotnie, ale wiem, że benzyniaki są bardziej wrazliwe na wodę, gdyby ktoś był łaskawy powiedzieć/pokazać co i jak zabezpieczyć przed wodą - będę bardzo wdzięczny:

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] Świeży zakup i pytanie o występujące usterki
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Kwiecień 2014, 17:46:23 »
11. Na początek sprawdź czy coś sie nie odłączyło przy mechanizmie.
12. Tak być powinno, u mnie jest tak jak u Ciebie, a nawet minimalnie niżej, tj. równo z tą kropką co jest niżej - u Ciebie jest pomiędzy kropkami, więc temperatura optymalna. Mam drugi samochód (Fora Oriona) i tam tak samo optymalna temperatura jest pomiędzy tymi dwoma kropkami.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Świeży zakup i pytanie o występujące usterki
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Kwiecień 2014, 09:28:50 »
3)Pali się "Check engine" - pewnie przez instalację gazową (?)
Pewny to będziesz jak odczytasz błędy. Instalacja BRC nie jest najlepszym wyborem, bo u nas mało kto umie to dobrze regulować. Pogadamy jednak jak spiszesz błędy z OBD.

4)Hamulec ręczny działa, trzyma (słabo, ale samochód się nie stacza), natomiast jeśli nawet lekko zaciągnie się go w czasie jazdy z tyłu coś strasznie "rzępoli" - eweidętnie związne jest to z ruchem koła (regularny dźwięk powiązany z szybkością obracania się koła).
A od kiedy ręczny się zaciąga podczas jazdy? oczywiście,że będzie ocierać skoro go zaciągasz. Z tyłu masz tarczo-bębny, więc jakby 2 mechanizmy niezależne.

6)Na ciepłym silniku ciężko pali - prawdopodobnie, z tego co już wyczytałem czujnik położenia wału (?)
Prawdopodobnie. Ewentualnie czujnik temperatury. Zacznij od OBD, bo itak masz błędy.

8)Nie działa spryskiwacz, ani przedni, ani tylni - czy obie szyby mają wspólną pompkę, czy z tyłu jest jakiś odrębny silniczek ?
Nie. Wspólny w zbiorniczku płynu. Ale może to kable/bezpiecznik, a nie silnik

10)Nie działa podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej - nie wiem czy te wszystkie powyższe usterki nie są ze sobą jakoś powiązane (?), prąd leci po tym samym kablu itp. ?
Do sprawdzenia masa - jest na klapie jak zdejmiesz tapicerkę z klapy (chyba 6 czy 7 śrub).

12)Temperatura nagrzanego silnika nie jest idealnie w poziomie - tak być powinno, czy jeżdzę z jakimiś niedogrzanym silnikiem ?
Termostat martwy, lub uszczelka jego zniszczona i przepuszcza. Najlepiej jedz gdzies, gdzie mozesz np. z górki większej zjechać bez odbiążenia silnika (nawet na luzie) ale przy prędkości 70km/h i więcej. Jak będzie temp spadać - termostat zacięty jako otwarty/uszczelka puszcza i do wymiany cały termostat.

13) Zabezpiecz alternator i wszystkie połączenia elektryki jakie są podejrzanie odkryte.
BTW długie ężyki od wtrysków gazowych do kolektora - kiepski montaż - do poprawy zapewne, ale nie wiele widać.

user

  • Gość
[Santa Fe SM] Świeży zakup i pytanie o występujące usterki
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Czerwiec 2014, 22:49:38 »
Posiadam podobny problem ze spryskiwaczami, czy udało Ci się naprawić tą usterkę? Bezpiecznik od spryskiwaczy znajduje się w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie. W moim przypadku bezpiecznik jest dobry a problem występuje. Czy można wymienić sam silniczek od pompy spryskiwacza?

MAKLER

  • Gość
[Santa Fe SM] Świeży zakup i pytanie o występujące usterki
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipiec 2014, 09:10:04 »
User,
Tak, udało mi się to naprawić. Wystarczyło wymienić silniczek spryskiwacza (jest jeden wspólny, dla przedniej i tylnej szyby).
Na allegro są do kupienia w cenie ok. 30-55 zł. Zamontował mi to mechanik przy okazji innych wymian, ale chyba było to bardzo proste, bo nawet tego nie policzył przy końcowym rozliczeniu ;-)

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Świeży zakup i pytanie o występujące usterki
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Lipiec 2014, 11:16:43 »
Odgrzeję temat - może komuś się przyda :)

13) proponuję poszukać jakiegoś Auto Spa które oferuje mycie komory silnika i samego silnika parą wodną (przy użyciu  generatora pary), nie ma żadnego zagrożenia nawet z silnikami benzynowymi.
We wtorek, po ostatnich awariach zafundowałem ten zabieg mojemu Santkowi, rewelka. Mogę polecić speca dla osób ze Śląska