Autor Wątek: lantra i problem z obrotomierzem (1.5 1999r)  (Przeczytany 2629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DR_MATT

  • Gość
lantra i problem z obrotomierzem (1.5 1999r)
« dnia: 22 Maj 2008, 23:14:23 »
Od pewnego czasu obrotomierz w mojej Lantrze (1.5 1999r) raz działa raz nie. Zaobserwowałem że jak jest wilgotno to obrotomierz działa, z tąd moje przypuszczenie że gdzieś na jakiejś wtyczce brakuje styku. Zegary na desce rozdzielczej sprawdziłem, jest ok. Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny, nie wiem jak przekazywana jest informacja o obrotach silnika na obrotomierz. Proszę o pomoc.

Grzesik1

  • Gość
lantra i problem z obrotomierzem (1.5 1999r)
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Maj 2008, 23:30:47 »
a wiesz, ze u mnie jest tak samo...
pewnego razu padl mi PT (Power transistor) tranzystor mocy lub jak kto woli modul zapłonowy.
Od tamtego czasu gdy odpale hultaja obrotomierz nie dziala jak trzeba tzn.
Po uruchomieniu silnika wskazówka lezy na słupku, po kilku min lekko sie podnosi i lekko reaguje po kolejnych kilku min reaguje lepiej a po ok 10min chodzi normalnie.
I o co chodzi??
Jeśli chodzi o silniki 4GDJ to obroty "liczone sa w aparacie zaplonowym" u ciebie nie wiem gdzie to jest...;/

DR_MATT

  • Gość
lantra i problem z obrotomierzem (1.5 1999r)
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Maj 2008, 22:00:24 »
Jest też prawdopodobne że sygnał na obrotomierz idzie bezpośrednio z komputera i możliwe że na wtyczce kompa jest jakiś niestyk ale nie bardzo mogę doszukać się tego urządzenia. Znalazłem jedynie gniazdo serwisowe, jest po stronie kierowcy pod kokpitem obok dzwigni otwierania maski

Grzesik1

  • Gość
lantra i problem z obrotomierzem (1.5 1999r)
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Maj 2008, 12:42:15 »
A jest to do sprawdzenia....
Dobrze, że o tym pomyślałes, mam palmtopa wiec jutro rano podłącze go do auta i zapisze odczyty z silnika do loga...
Jeśli komp bedzie podawał prawidłową prędkość silnika to wina tkwi w komunikacji ECU-> licznik.

Tylko ty masz troszeczke nowszy samochód i bedzie inaczej, ale i tak zobaczymy co z tego wyjdzie.



DO ECU DOCHODZI PRAWIDLOWY SYGNAł, W MOIM PRZYPADKU WINA STOI PRAWDOPODOBNIE W KOMUNIKACJI POMIEDZY ECU A OBROTOMIERZEM

DR_MATT

  • Gość
lantra i problem z obrotomierzem (1.5 1999r)
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Maj 2008, 19:11:49 »
Miałem chwilowy problem z wolnym czasem więc temat trochę przystopował, ale dzięki za odpowiedz teraz wiem ze od wtyczki na ECU trzeba zacząć.

Grzesik1

  • Gość
lantra i problem z obrotomierzem (1.5 1999r)
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Maj 2008, 20:23:34 »
Czytałem na forum mitsubishi ze warto przeczyscic styki w liczniku...
narazie nie bede mial czasu zeby rozkrecić zegary (sprawy zwiazane z forum)
ale niebawem bede musiał sie za to zabrac